افشاگری دادکان از انتصاب‌های وزارت ورزش/آیا سجادی استعفا می کند؟

انتصابات و حکم دادن های پیاپی و عجیب وزیر ورزش برای افرادی که آزمون خود را پس داده اند، نتنها نارضایتی ها از این وزارت‌خانه را کمرنگ نکرده که حتی باعث نگرانی اهالی ورزش نیز شده است.
شنبه، 25 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
افشاگری دادکان از انتصاب‌های وزارت ورزش/آیا سجادی استعفا می کند؟
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، حمیدسجادی به عنوان تنها وزیری که در حوزه ی کاری اش تخصص دارد و حداقل اینکه دنیای قهرمانی را در ورزش دوومیدانی تجربه کرده است، وقتی به عنوان وزیر ورزش از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت، اهالی ورزش خوشبین بودند تا او بتواند حداقل راه هایی که سلطانی فر در دوره ی وزارتش رفته بود را اصلاح کند. یکی از ایرادهایی که به وزیر قبلی می گرفتند، شفاف نبودن و شائبه برانگیز بودن انتصاباتی بود که در سطح ورزش داشت. از حکم دادن های عجیب و غریب در فدراسیون ها و حتی انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیران عامل برای باشگاه های پرسولیس و استقلال. وقتی سجادی سکان ورزش را عهده دار شد، این فضای خوش بینی بوجود آمد که شاید دیگر شاهد روی کار آمدن افرادی نباشیم که با ورزش بیگانه اند یا اینکه امتحان خودشان را پس داده اند. اما هرچقدر روزهای حضور سجادی در وزارت ورزش سپری شد، خبری از تغییر شیوه ی انتصابات دیده نشد. حکم دادن ها مثل سابق بود و انتصابات هم پراز سوال و غیرشفاف. اما کسی هم نیست پاسخ درستی برای این حکم ها بدهد و حداقل از افرادی که برایشان حکم زده، دفاع کند.
 
ارتقای پولادگر از ریاست فدراسیون به معاون وزیر
*محمدرضا پولادگر که از سال 79 تاکنون ریاست فدراسیون تکواندو را برعهده داشت، 15 دی ماه 1400، در مجمع انتخاباتی این فدراسیون از هادی ساعی قهرمان سابق تکواندوی ایران شکست خورد و بعد از 22 سال  صندلی ریاستش را ترک کرد. اما تنها 24 ساعت بعد از ترک فدراسیون تکواندو، در انتصابی عجیب، حکم معاونت توسعه قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش را به او دادند. انتصابی که تقریبا جامعه ی ورزش را به شوک فرو برد و بیش از پیش اهالی ورزش را از عملکرد حمیدسجادی ناامید کرد. چرا که اهالی ورزش معتقدند محمدرضا پولادگر آزمونش را در فدراسیون تکواندو پس داده و نباید آزموده را دوباره آزمود. از آنجایی که در دوران وزارت سلطانی فر که به صورت رفاقتی پست ها در آن به افراد سپرده می شد و بین دوستان می چرخید، انتظار می رفت، سجادی به عنوان وزیری که خودش ورزشکار بود، با حکم دادن به نیروهای جوان، تحصیل کرده و متخصص خون تازه ای به ورزش ایران تزریق می کرد.
 
آیا پولاگر سفاررشی در وزارت ورزش حکم گرفت؟
وقتی مراسم تودیع و معارفه ی پولادگر به عنوان معاون جدید وزیر ورزش در توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای برگزار شد، غیبت حمید سجادی عجیب و سوال برانگیز بود. آنجا بود که شایعه شد حمید سجادی برای این پست فرد دیگری را مد نظر داشت اما ظاهرا انتصاب پولادگر از جای دیگری خارج از ورزش به وزیر دیکته شده است. به این دلیل بود که سجادی ناراحتی اش را از این دخالت های بیرون از ورزش، با نرفتن در مراسم تودیع و معارفه ی پولادگر نشان داد. هرچند بعد از اینکه وزیر ورزش را متقاعد به پذیرش این مسئله کردند، سجادی حاضر شد حکم انتصاب پولادگر را در جلسه ی دیگر به او تقدیم کند. از این قهر و آشتی های آقای وزیر این طور به نظر می رسد که عده ای خارج از حوزه ی ورزش برای این وزارت تصمیم سازی می کنند و سجادی هم برای اینکه صندلی اش را از دست ندهد، چاره ای جز پذیرش این سفارش ها نداد. اما او باید بداند که در نهایت عملکرد انتصاب های سفارشی به پای خود و وزارتش نوشته خواهد شد و کسی قبول نخواهد کرد که او هیچ نقشی در انتصاب ها ایفا نکرده است. اهالی ورزش از او انتظار دارند تا به عنوان وزیر ورزش جلوی این دست درازی افراد سیاسی را بگیرد و ورزش را قربانی رفاقت بازی و پست ها را سفارشی به افراد ناکارآمد نسپارد.
 افشاگری دادکان از انتصاب‌های وزارت ورزش/آیا سجادی استعفا می کند؟
درویش انتخابی برخلاف میل پرسپولیسی ها
بعد از کش و قوس های زیاد، مجید صدری وقتی دید در پازل وزیر ورزش برای مدیریت باشگاه پرسپولیس جایی ندارد، ناچار به استعفا شد. در حالی این اتفاق افتاد که هم هواداران قرمز و هم کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس از صدری با گذاشتن استوری های مشترک حمایت کرده بودند. مهمترین دلیل شان هم این بود که چون صدری ماه هاست در باشگاه حضور دارد، چم و خم کار را یاد گرفته و می داند باید چطور مشکلات را مرتفع کند و مهمتر اینکه در بحث درآمدزایی توانسته توانایی خودش را نشان دهد. گویا حمید سجادی منتظر استعفا از سوی صدری بود تا تکلیف هیات مدیره و مدیرعامل قرمزها را مشخص کند چون بلافاصله وزیر ورزش با استعفای سرپرست باشگاه موافقت و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل جدید پرسپولیس را معرفی کرد. انتصاب افراد جدید برای هیات مدیره و مدیریت قرمزها با تعجب همگان همراه بود و طبق پیش بینی ها درویش مدیرعامل سابق سایپا که سابقه ی همکاری با سجادی را در آن باشگاه داشت، به صندلی مدیریت پرسپولیس رسید. اما این انتخاب اصلا به مزاق هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس خوش نیامد. تا جایی که حسین کلانی یکی از پیشکسوت های تحصیل کرده و مورد تائید اهالی فوتبال به این انتصابات واکنش نشان داد و در صفحه ی اینستاگرام خود نوشت: "همین الان می گویم که رضا درویش مورد تائید من نیست. فکر می کنم وابستگی او به آقای سجادی باعث شد تا به صندلی خیلی بزرگ و مهم فوتبال باشگاهی کشور برسد. از درویش هیچ حمایتی نکرده و نمی کنم. پرسپولیس با انتخاب درویش از چاله به چاه افتاد. واقعا از لحاظ شخصیتی نمی دانم به چه شکلی است و حتما هم باشخصیت است اما وقتی مدیرعامل پیشین سایپا با سابقه ی نامطلوب برای پرسپولیس می آید واقعا عجیب است. من تنها فردی که می شناسم و برایش احترام ویژه ای قائل هستم، شخصیت فرهیخته بیژن ذوالفقارنسب است. افتخار می کنم که او در جایگاه خیلی خوبی قرار گرفت اما من فکر می کنم نخواهند گذاشت او هم کار کند. باید مواظب باشد از اسم او سوء استفاده نشود. ذوالفقارنسب می تواند عاملی موثر باشد اما بعید می دانم بتواند با این ترکیب موفقیتی داشته باشد." این نشان می دهد که حتی پیشکسوتان هم دید خوبی به انتصابهای آقای وزیر ندارند و معتقدند او نیز براساس رفاقت پست های مهم و کلیدی را تقسیم می کند!
 
استعفا بهتر از قربانی کردن ورزش ایران!
شایعه ای که هفته ی گذشته در ورزش کشور بعد از حضور نیافتن سجادی در مراسم معارفه ی پولادگر به راه افتاد، این بود که حمید سجادی تصمیم خود را گرفته و از فشارها و دخالت های بیرون از حوزه ی ورزش خسته شده و می خواهد از سمتش استعفا کند. البته همان طور که پیش بینی می شد خیلی زود این مسئله تکذیب شد و سجادی را برای دادن حکم به پولادگر قانع کردند تا فعلا بحث استعفایش منتفی شود. اما صبح روز گذشته در برنامه ی "ورزشگاه" دادکان از تماس تلفنی خارج از حوزه ی ورزش با خودش پرده برداشت و گفت: یک نفر که فعلا نمی خواهم اسمش را بیاورم به من زنگ زد و گفت که اگر می خواهی مدیرعامل پرسپولیس شوی، با فلان شخص جلسه بگذار. من هم گفتم اگر قرار است جلسه ای بگذارم با وزیر ورزش و در وزارت ورزش می گذارم و شرایطم را می گویم. آن فرد گفت که برای جاهای دیگر هم این افراد تصمیم گیری کردند و حتی مدیرعامل استقلال را هم آنها انتخاب کردند. برای من عجیب است که حمید سجادی به عنوان وزیری که ورزشکار بوده و قهرمانی آورده و تحصیل کرده است، زیر بار این تصمیم سازی ها برود." این صحبت های بی پرده ی محمد دادکان نشان می دهد کا در این انتصابات عجیب و غریب دست های خارج از فوتبال در کار است و حمید سجادی باید به عنوان وزیر ورزش، از حالت انفعال در بیاید و مقابل این اقدامات خلاف مقررات بایستد. آقای وزیر اگر طاقت ایستادگی مقابل این زورگویی ها، فشارها و دخالت ها را ندارید، حداقل استعفا کنید تا خودتان قربانی شوید نه اینکه ورزش ایران را قربانی این افراد جاه طلب و سیاسی کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.