همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

فرزندان ایران اینگونه گوش صهیونیست‌ها را می‌پیچانند. در حالی که آن‌ها منتظر بودند تا موشک‌ها از سوریه به سمت پایگاه‌های هوایی در جنوب سرزمین‌های اشغالی شلیک شود، اما مقر سری آن‌ها در جاسوسخانه و مرکز فتنه وابسته به ملا مسعود بارزانی با موشک‌های تاکتیکی با خاک یکسان شد. موشک ها یکی پس از دیگری بدون درنگ به نقاط از پیش تعیین شده در قلب پایتخت اشغالی خانواده جاسوس و دزد بارزانی اصابت کرد.
سه‌شنبه، 24 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

شهادت مرتضی سعید نژاد و احسان کربلایی پور در حمله جنگنده هاى اسراییل

روز 17 اسفند 1400 بود که ناگهان خبر حمله جنگنده های رژیم کودک کش صهیونیستی منتشر شد. در جریان این حمله به حومه شهر دمشق دو تن از نیروهای مستشار نظامی ایرانی و مدافع حرم به شهادت رسیدند. شهید مرتضی سعید نژاد و احسان کربلایی پور دو تن از شهدایی بودند که در این حمله ناجوانمردانه به شهادت رسیدند. این چندین بار است که رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران مواضعی در خاک سوریه می‌کند. حملاتی که عمدتا شبانه و از طریق جنگنده‌‌ صورت می‌گیرد. پیش از این نیز رژیم صهیونیستی در فروردین 97 با حمله به پایگاه هوایی «تی4» در حمص سوریه،‌ چند تن از نیروهای ایرانی از جمله سید عمار موسوی، مهدی لطفی نیاسر و اکبر زوار جنتی را به شهادت رسانده بود.

شهیدان مدافع وطن و مبارزه با امپریالیسم احسان کربلایی پور و مرتضی سعید نژاد، از نیروهای متخصص هوافضای سپاه بودند که برای انجام ماموریت محوله در سوریه حضور داشتند این دو سعید سعید و عزیز جهت پاسداری از مرزهای ایران و حفظ منافع ملی کشور در طول چند ماه گذشته فعالیت گسترده و همه جانبه‌ای را در سوریه شروع کرده بودند تا برای نبرد بزرگ زیرساخت‌ها را آماده کنند.
 
همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همزمان با رسیدن به مراحل آخر توافق در وین، رژیم صهیونیستی به بازی‌های نخ‌نما شده خود برای بر هم زدن توافق و برداشته شدن تحریم‌های کشورمان ادامه می‌دهد. این رژیم بزدل که در پس از حمله به فرودگاه تی‌4 که منجر به شهادت هفت نفر از پاسداران ایرانی شده بود، هیچ وقت جرأت نمی‌کرد مراکز حضور مستشاران کشورمان را بمباران کند، در آستانه توافق و در تلاش بر برهم زدن قاعده بازی عمل کرد.

ضمن تبریک و تسلیت بابت شهادت این دو رزمنده عزیز وطن، مسوولان کشور، تصمیم‌گیران، آن‌هایی که هدایت موشک‌ها را بر عهده دارند، کسانی که شعار نابودی رژیم صهیونیستی را سر می‌دهند بدون توجه به امضا شدن یا نشدن توافق باید تلافی این اقدام جنایتکارانه را کنند. تا به امروز خط قرمز ایران خون ایرانی‌ها بوده و باید پس از این هم باشد. مطمئنا تلافی این جنایت هم متوقف به فرستادن یک پهپاد و زدن چهار موشک به اربیل و جولان نیست، باید صهیونیست‌ها را نابودی کامل پایگاهی که هواپیماهای جنگنده اش از آنجا پرواز کرده ادب کرد.
 

اطلاعیه درباره‌ی شهادت دو نیروی سپاه در حمله موشکی اسرائیل به سوریه

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

در روز 18 اسفند روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای از شهادت دو تن از پاسداران رشید مدافع حرم در حمله جنایتکارانه موشکی رژیم صهیونیستی در حومه شهر دمشق خبر داد. روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در پی جنایت صبح روز گذشته (دوشنبه) رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به حومه شهر دمشق سوریه پاسداران رشید مدافع حرم سرهنگ پاسدار احسان کربلایی پور و سرهنگ پاسدار مرتضی سعیدنژاد به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.» در این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این عزیزان به خانواده های معظم شهدا و آحاد پاسداران انقلاب اسلامی و مجاهدان فی سبیل الله تاکید شده است: «بی شک رژیم صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد».
 

واکنش های رسمی ایران

«سخنگوی وزارت امور خارجه» جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به حومه دمشق که به شهادت دو نیروی مدافع حرم از سپاه پاسداران منجر شد را محکوم کرد. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) به دنبال جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به حومه دمشق که به شهادت دو نیروی مدافع حرم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد، ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده این دو شهید گرانقدر و همرزمان آنها در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اقدام جنایتکارانه برگرفته از خوی تجاوزگری، اشغال و ترور رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر قطعیت بی‌مکافات نگذاشتن این گستاخی‌ و عملیات‌های ماشین ترور رژیم کودک کش صهیونیستی، پاسخگو کردن این رژیم آپارتایدی در قبال اینگونه جنایات ضد انسانی را از اهداف محور مقاومت در منطقه خواند. روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی جنایت صبح (دوشنبه) رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به حومه شهر دمشق سوریه پاسداران رشید مدافع حرم سرهنگ پاسدار احسان کربلایی پور و سرهنگ پاسدار مرتضی سعیدنژاد به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. در این اطلاعیه تاکید شده است که بی شک رژیم صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد.


«مجید تخت روانچی» در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، اقدام رژیم اسرائیل در به شهادت رساندن نیرو‌های مستشاری ایران در سوریه را جنایتکارانه و تروریستی خواند و از جامعه جامعه جهانی و شورای امنیت خواست تا قاطعانه این اقدام تحریک برانگیز و جنایتکارانه را محکوم کنند. سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در این نامه به دبیر کل ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، اقدام رژیم اسرائیل را در به شهادت رساندن نیرو‌های مستشاری ایران در سوریه جنایتکارانه و تروریستی خواند و از جامعه جامعه جهانی و شورای امنیت خواست تا قاطعانه این اقدام تحریک برانگیز و جنایتکارانه را محکوم کرده و رژیم صهیونیستی را در قبال اقدامات غیرقانونی خود که تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است، پاسخگو کند.

وی در این نامه تصریح کرده است که جمهوری اسلامی ایران در عین اینکه، رژیم اسرائیل را مسئول کامل تمامی عواقب این اقدامات جنایتکارانه می‌شناسد و به‌طور جدی به این رژیم درباره ارتکاب اقدامات ماجراجویانه و شرورانه در منطقه هشدار می‌دهد، حق ذاتی دفاع از خود را وفق ماده ۵۱ منشور ملل متحد، در پاسخ به چنین اعمال مجرمانه‌ای در هر زمانی که تشخیص دهد، محفوظ می‌دارد. گفتنی است؛ روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شهادت دو تن از پاسداران رشید مدافع حرم در حمله جنایتکارانه موشکی رژیم صهیونیستی در حومه شهر دمشق خبر داد.
 

واکنش رسانه ها

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

شبکه العالم نوشت: ایران در بیانیه ای که به این مناسبت صادر کرد، تأکید کرده است که انتقام خون این دو شهید را می گیرد و رژیم صهیونیستی بهای این جنایت را پرداخت خواهد کرد. رسانه های اسرائیلی گفته اند که پس از صدور این بیانیه از سوی ایران، این رژیم درجه آماده باش نیروهای خود در شمال فلسطین اشغالی را بالا برده است. سایت "واللا" از ارتقای حالت آماده باش و استقرار سامانه گنبد آهنین در شمال فلسطین اشغالی خبر داده است. یوسی یوشع، روزنامه نگار "اسرائیلی" گفته است که به احتمال زیاد انتقام ایران با ارسال پهپاد صورت خواهد گرفت. اعلام اماده باش در رژیم صهیونیستی و صحبت رسانه های این رژیم ار انتقام قطعی ایران و حتی وسیله این انتقام، طی سالهای گذشته خیالی بود و هرگز به ذهن این رژیم تروریستی خطور نمی کرد که روزی مجبور باشد نگران تبعات جنایات خود شود، چون تصور می کرد که آنقدر فقدرتمند هست که می تواند هر نوع حمله ای را دفع کند. اما این قاعده با ظهور محور مقاومت و تحمیل واقعیتی جدید برای این رژیم در هم شکست و امروز شاهد همه این تغییرات هستیم.

رژیم صهیونیستی در انتظار واکنش ایران، دست از تلاش های خبیثانه برنداشته و ادعا کرده است که ایران معمولا آمار شهدای خود را در حمله های "اسرائیل" به سوریه فاش نمی کند. تحلیلگر نظامی سایت "واللا" گفته است که هدف ایران از اعلام آمار شهادت این دو ایرانی در حمله هوایی این رژیم به سوریه القای این مطلب است که "حتما پاسخ این حمله را می دهد". اینکه "ایران قبلا آمار شهدای خود را ذکر نمی کرد چون اصلا قصد پاسخ دادن نداشت"، دروغی بیش نیست. حقیقت این است که ایران هرگز از خون حتی یک شهید نگذشته است. این کشور همواره انتقام قطره قطره خون شهدای خود را – که در حمله رژیم صهیونیستی به سوریه صورت گرفته است - از این رژیم گرفته و خواهد گرفت. محور مقاومت به رهبری ایران می داند که نخوت و تکبر رژیم اشغالگر جز با شکستن غرور و خودبرتربینی این رژیم به پایان نخواهد رسید.

محاسبات این رژیم به هنگام ارتکاب این جنایت در روز دوشنبه (16 اسفند ماه/ 6 مارس) هر چه بوده باشد، با هر بار ریختن خون هرفرد و شهید ایرانی، دود می شود و به هوا می رود. یکی از این محاسبات این است که ایران از بیم اختلال در مذاکرات وین، پاسخ جنایات این رژیم را نخواهد داد یا شرایط موجود در ایران مانع از رویارویی این کشور با این رژیم می شود در حالی که تجربیات تاریخی ثابت کرده است که ایران بر سر امنیت و خون شهروندانش اهل سازش و چانه زنی نیست. پاسخ ایران به تجاوز پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی به حریم هوایی خود و در هم کوبیدن بزرگترین پایگاه آمریکایی در عراق در واکنش به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی از جمله اقداماتی هستند که ایران در زمانی که صهیونیست های افراطی و تروریست در آمریکا در رأس قدرت بودند، در جواب جنایات آنها انجام داد.
 

وداع با پیکر شهدای مدافع حرم ‎«مرتضی سعید نژاد» و «‎احسان کربلایی پور»

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهیدان احسان کربلایی پور و مرتضی سعیدنژاد از شهدای مدافع حرم،‌ در معراج شهدای تهران برگزار شد. به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم وداع با پیکر شهیدان «مرتضی سعیدنژاد» و «احسان کربلایی‌پور» امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند در معراج الشهدای تهران برگزار شد. این مراسم که در حسینیه معراج الشهدا و با حضور خانواده و بستگان شهدا برگزار شد، خانواده شهیدان سعیدنژاد و کربلایی‌پور با پیکر شهیدان خود وداع کردند.

همچنین سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم در این مراسم حاضر شدند. شهید مرتضی سعیدنژاد متولد سال ۱۳۶۱ از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در حمله هوایی چند شب گذشته رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق به شهادت رسید، از وی دو فرزند به نام‌های زینب چهار ساله و فاطمه هشت ساله به یادگار مانده است.

شهید احسان کربلایی پور متولد ۵۹ و از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که همراه با شهید سعیدنژاد در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. وی اصالتا اهل خوزستان بود که وصیت کرده بود در کنار شهید لطفی نیاسری به خاک سپرده شود. از وی نیز سه فرزند به نام‌های عباس، محمدصادق و فاطمه به یادگار مانده است.
 

همدلی دانش آموزان با فرزندان شهید کربلایی پور

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

میثم مطیعی مداح اهل بیت ساعتی پیش تعدادی از دل‌نوشته‌های همکلاسی‌های فرزندان شهید کربلایی‌پور را در صفحه مجازی خود منتشر کرد.
همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی


تهدید قاطع فرمانده سپاه پاسداران و گوشزد به همه دشمنان


قبلا فرمانده سپاه تذکر جدی به دشمنان نظام اسلامی داده بود که مورد بی توجهی دشمنان قرار گرفت. آنها باور نمی کردند که وقتی سردار سلامی می گوید «همه جا زیر دید ماست و اگر لازم شود زیر تیر ماست» واقعا در تیر رس ایران هستند. صهیونیست‌ها خودشان می‌دانند وقتی سپاه پاسداران ایران بیانیه می‌دهد و شهادت دو تن از افسران ارشد ایرانی در سوریه در حمله موشکی رژیم صهیونیستی را تایید و خبرش را اعلام می‌کند، یعنی چه! همه می‌دانند این اعلامیه بوی خون می‌دهد. صهیونیست‌ها در حالی که به دمشق موشک می‌زنند و همیشه هم حواسشان هست که خون از دماغ ایرانی نریزد، بدون شک این بار را عمداً زده‌اند. آن‌ها به خوبی مراکزی علنی که در آن بچه‌های ایرانی فعالیت می‌کنند را می‌دانند و زدن یک ساختمان مسکونی که محل استراحت پاسداران بوده، با اطلاع کامل و عامدانه صورت گرفته است.


پس از به شهادت رسیدن فرزندان ایرانی در 16 اسفند برخی منابع می گفتند: «در پی اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دو مستشار ایرانی در دمشق که تمام شواهد و قرائن حکایت از عامدانه بودن این حمله داشته که منجر به زخمی شدن چند نفر دیگر هم شده است، در تهران تصمیم قطعی برای پاسخ به این حمله گرفته شده است.» برخی رسانه نیز نوشتند: «بر اساس اطلاعات به دست آمده هیچ یک از مسئولان لشکری و کشوری در مورد نوع واکنش و زمان آن هیچ اظهار نظری نخواهند کرد و در طول روزهای آینده رژیم صهیونیستی شاهد یک غافلگیری بزرگ خواهد بود. در این مورد دستورات به صورت کاملاً محرمانه و بخشی صادر شده و نحوه پاسخگویی به شکلی خواهد بود که صهیونیست‌ها خوابش را هم نخواهند دید.»
 

حمله موشکی غافلگیرانه

بامداد روز یکشنبه 22 اسفند 1400 تنها شش روز پس از حمله ناجوانمردانه صهیونیستها خبرهایی از وقوع انفجارهای مهیبی در حوالی شهر «اربیل» در منطقه کردستان عراق منتشر شد، دقایقی بعد فیلمهای کوتاهی از اصابت موشکهایی به‌ اشتراک گذاشته شد، فیلم لحظات نهایی قبل از برخورد و شدت انفجار این گمانه را تقویت کرد که موشک بالستیک در این حمله حضور داشته است.
 

صهیونیست‌ها این فیلم را روزی هزار بار نگاه کنند. پیش از این گفته بودم که آنها باید درد موشک را بکشند و بدانند که وقتی در خواب کسی را می‌کشند چگونه خواب آنها را برای همیشه به خیالی موهوم تبدیل خواهیم کرد. برای زدن این دو مرکز دو موشک هم کافی بود اما برای هر کدام ۳ فروند موشک شلیک شد تا چیزی باقی نماند و کسی نتواند فردا روز ادعا کند که آنجا هیچکس کشته یا زخمی نشده است. در طول یک سال و چند ماه گذشته دستکم ۱۳ افسر امنیتی موسی در دبی و اربیل به هلاکت رسیده‌اند. حالا اگر روزی روزگاری کسی خواست کتابی در این مورد بنویسد و اسناد حساسی پیدا کرد می‌تواند عکس‌ها را هم به دست بیاورد. در حمله بامداد روز یکشنبه ۲۲ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ هم بین ۱۰ تا ۱۷ نفر از افسران و عوامل موساد به هلاکت رسیدند.
 

نماهای متفاوتی از این ضرب شست نیز منتشر شد

نزدیک ترین نما

نمایی از زمان پرتاب موشک ها

 

نماهایی از حاشیه حمله موشکی

 
 
 
 
 
 
 

فرزندان ایران اینگونه گوش صهیونیست‌ها را می‌پیچانند. در حالی که آن‌ها منتظر بودند تا موشک‌ها از سوریه به سمت پایگاه‌های هوایی در جنوب سرزمین‌های اشغالی شلیک شود، اما مقر سری آن‌ها در جاسوسخانه و مرکز فتنه وابسته به ملا مسعود بارزانی با موشک‌های تاکتیکی با خاک یکسان شد. موشک ها یکی پس از دیگری بدون درنگ به نقاط از پیش تعیین شده در قلب پایتخت اشغالی خانواده جاسوس و دزد بارزانی اصابت کرد.
 

اخبار حمله موشکی

 

 

سپاه: "مرکز راهبردی و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک‌های نقطه‌زن ما قرار گرفت

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

سپاه پاسداران در بیانیه‌ای با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها توسط موشک‌های نقطه‌زن، هشدار داد: تکرار هرگونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد. در پی شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی و هدف قرار گرفتن "مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها"، "روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، شب گذشته "مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت. بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هرگونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد. به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
 

واکنش خطیب‌زاده به حملات موشکی سپاه


خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفت: به هیچ وجه پذیرفته نیست که یکی از همسایگان ما، کانون تهدید علیه ایران شود. دولت عراق نباید اجازه دهد از مرزهایش سواستفاده شود.

گزارش صدای امریکا!!!

گزارش خبرگزاری صدا و سیما

واکنش ها پس از حمله موشکی

نخستین واکنش آمریکا به حملات موشکی اربیل
وزارت خارجه آمریکا این حمله موشکی و راکتی را محکوم کرد و گفت که «ما این حمله شرورانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم.» وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که «هیچ خسارت مالی یا تلفات جانی در هیچ یک از تأسیسات دولتی آمریکا مشاهده نشده است و این حادثه توسط دولت عراق و دولت منطقه کردستان در حال بررسی است.»

واکنش «مصطفی الکاظمی» به حمله به اربیل
نخست‌وزیر عراق در پیامی توئیتری درباره حملات بامداد به اربیل نوشت: «حمله‌ای که شهر عزیز اربیل را هدف قرار داد و ساکنان آن را به وحشت انداخت، حمله‌ای به امنیت مردم ماست. ما تحولات را با رئیس دولت منطقه کردستان پیگیری کرده‌ایم و نیروهای امنیتی ما این حمله را بررسی خواهند کرد و هرگونه آسیبی به امنیت شهرهایمان و امنیت شهروندانمان را برطرف خواهیم کرد».

واکنش مسرور بارزانی به حمله بامدادی به اربیل
«مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر منطقه کردستان در واکنش به حمله صورت گرفته به نزدیکی فرودگاه اربیل که طی آن مرکز جاسوسی صهیونیست‌ها هدف قرار گرفت، اظهار داشت: «اربیل در برابر ترسوها سر تعظیم فرود نخواهد آورد.»

اربیل: 12 موشک بالستیک به اربیل اصابت کرد
نهاد موسوم به مقابله با تروریسم در منطقه کردستان عراق اعلام کرد که 12 موشک بالستیک از خارج عراق به اربیل اصابت کرده است. وزارت داخلی کردستان عراق هم اعلام کرد که به زودی نتایج حمله به نزدیکی کنسولگری را اعلام خواهد کرد و ما به شهروندان اطمینان خاطر می‌دهیم که اربیل امن است.

المیادین: مقر اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل در اربیل هدف قرار گرفته است
شبکه المیادین لبنان به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در حمله موشکی و راکتی بامداد به اربیل، مقر "اطلاعاتی" (جاسوسی) و امنیتی رژیم اسرائیل در اطراف اربیل هدف قرار گرفته است. این شبکه دقایقی بعد، به نقل از منابعی که آن‌ها را موثق خوانده، گزارش داد که در عملیات موشکی علیه مقر و پایگاه موساد رژیم اسرائیل به صورت دقیق هدف قرار گرفته است. این پایگاه در تفرجگاه صلاح‌الدین (مصیف صلاح‌الدین، واقع در 10 کیلومتری شمال شرق اربیل) قرار دارد. بر اساس این گزارش، در این عملیات، مزدوران و عناصر رژیم صهیونیستی کشته و یا زخمی شده و به هیچ مرکز عراقی یا آمریکایی حمله‌ای نشده است.

واکنش برهم صالح به حمله به اربیل
«برهم صالح»، رئیس جمهور دوره انتقالی عراق نیز در واکنش به این عملیات، گفت: «حمله به اربیل، جنایت تروریستی و محکوم است.»

واکنش رئیس ائتلاف السیاده عراق
«خمیس خنجر»، رئیس ائتلاف السیاده عراق در واکنش به این عملیات گفت: ما حمله بزدلانه به اربیل را که اهالی آن را به وحشت انداخت، محکوم می‌کنیم و با حکومت کردستان در هر گامی برای بازداشتن هر حمله‌ای به شهرها و اهالی‌مان ابراز همبستگی می‌کنیم.» او از همه نیروهای عراقی خواست که موضع واحدی علیه این حمله در راستای حفظ حاکمیت و وحدت عراق بگیرند.

واکنش رئیس پارلمان عراق به حمله موشکی به اربیل
«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق نیز گفت که حمله به اربیل، حمله و تجاوز به حاکمیت و امنیت عراق و همه شهروندان عراقی بوده و این اقدام محکوم بوده و نیازمند موضع ملی واحد و قاطعانه‌ای برای بازدارنگی و مقابله با آن است.

رئیس منطقه کردستان: حمله موشکی به اربیل هیچ‌گونه تلفات انسانی نداشت
«نیچروان بارزانی»، رئیس منطقه کردستان عراق گفت که حمله موشکی به اربیل، هیچ‌گونه تلفات انسانی نداشته است.

المیادین: حمله به مقر موساد آسیبی به غیرنظامیان و تأسیسات عراقی نداشته است
منابع موثق به شبکه المیادین گفتند که حمله موشکی به مقر موساد رژیم اسرائیل در اربیل، هیچ‌گونه آسیبی به غیرنظامیان یا تأسیسات عراقی در منطقه کردستان عراق وارد نکرده است.

ادعای استاندار اربیل: هیچ پایگاه اسرائیلی در کردستان وجود ندارد
شبکه رودآو کردستان عراق به نقل از استاندار اربیل وجود پایگاه‌های اسرائیلی در اربیل را رد کرده و مدعی شده است که ادعاها درباره وجود این پایگاه‌ها صحت ندارد.

گمانه‌زنی منابع عراقی درباره کشته یا زخمی شدن عناصر رژیم صهیونیستی
برخی از منابع خبری عراق مدعی شدند که در این حملات برخی از نیروهای وابسته به رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شده‌اند.
برخی منابع نیز از کشته یا زخمی شدن 9 عنصر از عناصر رژیم صهیونیستی در این حملات خبر داده‌اند.

رسانه عراقی: حمله به مقر موساد کشته و زخمی داشت
پایگاه «المعلومه» عراق به نقل از منابع امنیتی امروز یکشنبه خبر داد که در حمله موشکی به مقر اصلی جاسوسی موساد در اربیل اقلیم کردستان عراق در مسیر «تفرجگاه صلاح‌الدین»، چند افسر موساد کشته و زخمی شدند.

واکنش بارزانی به حمله به اربیل
«مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در واکنش مجدد به حمله به مقر جاسوسی صهیونیست‌ها در اربیل گفت: حمله به اربیل جنایت علیه بشریت است و مردم کردستان را به صبر در برابر چنین تهدیداتی دعوت می‌کنم. برهم صالح نیز گفت که زمان حمله مذکور همزمان با نشانه‌های گشایش سیاسی در عراق، مشکوک است.
 

احضار سرکنسول ایران در اربیل در ارتباط با حملە موشکی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

ادارە روابط خارجی دولت اقلیم کردستان، بە منظور اعلام اعتراض نسبت بە حملە موشکی ایران بە اربیل، سرکنسول ایران در اربیل را احضار کرد. پس از اینکە بامداد روز یک شنبە 22 اسفند، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران مناطقی از اربیل را هدف حملە موشکی قرار دادە و اعلام کرد کە در این حملە مراکز و پایگاه های رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفتە است، ادارە روابط خارجی دولت اقلیم کردستان اعلام کرد کە نصراللە رشنودی سرکنسول ایران در اربیل را در رابطە با این حملە احضار کردە است.

ادارە روابط خارجی دولت اقلیم اعلام کردە کە صفین دزە ایی مسئول روابط خارجی یادداشتی را اعتراضی نسبت بە این حملە بە رشنودی تحویل دادە و مراتب نارضایتی و اعتراض اقلیم بە این حملە را نیز بە وی اعلام کردە است. در اطلاعیە ای کە در این مورد منتشر شدە آمدە کە دزە یی اعلام کردە اقلیم خواستار صلح و ثبات در منطقە و جهان بودە و هرگز بخشی از مشکلات نیست و درخواست می کند، بیش از این اقلیم بە بهانە های واهی و دور از واقعیت تبدیل بە میدانی برای  تسویە و حل اختلافات نشود.

 ادارە روابط خارجی اقلیم در این اطلاعیە تاکید کردە کە باید جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت اقلیم و عراق احترام بگذارد زیرا چنین اقداماتی ناقض اصل دوستی و حسن همجواری و روابط میان دو کشور همسایە است، بە ویژە اینکە اقلیم دارای روابط تاریخی و طولانی با ایران بودە و می خواهد کە این روابط بر اساس احترام و منافع متقابل ادامە داشتە باشد. همچنین اعلام شدە کە دولت اقلیم کردستان تمامی اتهاماتی را کە بهانە این حملە موشکی قرار دادە شدە، رد کردە و برای جلوگیری از تکرار هدف قرار گرفتن غیرنظامیان بی گناه اقلیم،  از تشکیل کمیتە بین المللی حقیقت یاب، برای مشخص شدن واقعیت حمایت می کند. لازم به ذکر است کە پیشتر نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغدا، در همین رابطە از سوی وزارت خارجە عراق، احضار شد.
 

واکنش ناپخته مقتدی صدر به عنوان اولین واکنشها

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

بغداد الیوم نوشت مقتدی صدر در واکنش بە حملە موشکی سپاه بە اربیل، پیامی را در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد که در آن آمدە است: «اربیل هدف حملە بازندە ها و خائنین قرار گرفتە و همچنین این شهر تحت گرسنگی نگە داشتە شدە است. چنان کە گویی کردها عراقی نیستند؛ این در حالی کە است آن ها ریە های عراق و بخش جدایی ناپذیری از کشور هستند و اربیل جز در برابر عدالت، میانە روی و حاکمیت، در مقابل هیچ چیزی قد خم نمی کند.» وی در پیام خود همچنین آوردە است: «درود و محبت ما نثار اربیل و کردها باد. ما با شما هستیم. تا تحقق دولت اکثریت میهنی صبور باشید.»
 

حضور حقیرانه الکاظمی در محل اصابت موشک ها

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

در حالی که منطقه کردستان عراق بارها مورد حمله ارتش ترکیه قرار گرفته و بارها مردم در این حملات کشته با زخمی شدند و این منطقه محل تردد و درمان نیروهای داعش در طول جنگ عراق با داعش بود و هیچ صدایی از مسئولان عراق درنیامد رئیس اقلیم کردستان در دیدار با نخست وزیر عراق در اربیل، گفت کە هیچ پایگاه و مرکز اسرائیلی در اقلیم وجود ندارد. بە گزارش سایت رسمی ریاست اقلیم کردستان، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم روز دوشنبە 23 اسفند، با مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق و هیئت همراه وی کە بە اربیل سفر کرده اند، دیدار کرد. حملە موشکی روز گذشتە بە اربیل، محور اصلی گفتگوهای این دیدار عنوان شدە و دو طرف تاکید کردند کە این حملە خطری جدی و نقض آشکار حاکمیت عراق است و امنیت و ثبات همه عراق را در معرض تهدید قرار می دهد.

الکاظمی تاکید کرد کە عراق با نگرانی جدی بە حملە موشکی به اربیل، نگریستە و بە اربیل آمدە کە در کنار اقلیم باشد و این سفر را بە عنوان حمایت از اقلیم انجام دادە است و ابراز امیدواری کرد کە اگر هر مشکلی وجود دارد، از طریق تفاهم حل شود. بارزانی نیز تاکید کرد کە هیچ مرکز و پایگاه اسرائیلی در اقلیم کردستان وجود ندارد و اخباری کە در این مورد وجود دارد را توجیهی بی اساس خواند.
همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

وی سفر کاظمی بە اربیل را نشانە حمایت وی از اقلیم دانستە و تاکید کرد کە اقلیم همیشە عامل ثبات بودە و خواهد بود و بە روابط عراق و اقلیم با دیگر کشورها اهمیت ویژە ای می دهد. دو طرف بر ضرورت همکاری مشترک تاکید کردە و اعلام کردند کە نتایج تحقیقات کمیتە مشترک اربیل و بغداد در مورد حملە اخیر بە اربیل را برای افکار عمومی اعلام می کنند. البته میزبانان نیروهای صهیونیستی ادعا کردند که این محل تنها یک ویلا بوده و نه مرکزی برای جاسوسی و خرابکاری صهیونیست ها اما یادشان رفت دکل های مخابراتی روی ساختمان را پنهان کنند.
 

اعتراف هاآرتص: مرکز راهبردی اسرائیل در شمال عراق هدف قرار گرفت

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

در حالی که برخی صهیونیست دوستان در عراق وجود هرگونه مرکز نظامی مربوط به اسرائیل را انکار می کردند روزنامه پر تیراژ «هاآرتص» اعتراف کرد از ۱۲ موشک شلیک شده به سوی شهر اربیل یکی از «مراکز راهبردی ارتش اسرائیل» در این شهر هم مورد اصابت قرار گرفته است. به نوشته این رسانه عبری زبان، یک هفته بعد از تهدید سپاه پاسداران در انجام واکنشی سخت و ویرانگر، این حمله به وقوع پیوسته است.

این رسانه که سعی می‌کرد با منتسب کردن اخبار خود به دیگر منابع خبری از اعتراف صریح به هدف قرار گرفتن مرکز موساد امتناع ورزد، به نقل از المیادین تاکید کرد این اقدام ایران در واکنش به تحرکات سابق اسرائیل انجام گرفته است و به رغم آن که این تهاجم یک هفته بعد از کشته شدن(شهادت) دو عضو سپاه در سوریه صورت گرفت اما تاکید می‌شود که این اقدام به تلافی آن تهاجم نبوده است. به نوشته هاآرتص ابتدا اخباری دال بر وقوع تلفات انسانی از جمله چند کشته مخابره شد ولی منابع آمریکایی و عراقی بعد از آن تاکید کردند که هنوز از این امر اطمینان حاصل نشده است.
 

حزب‌الله عراق: حمله به مقر موساد واکنش به اقدام علیه ایران توسط صهیونیست‌ها از خاک عراق بود

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی
 
کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مراکز موساد در اربیل عراق واکنش نشان داد. کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله به مقر موساد واکنش به اقدام علیه ایران توسط صهیونیست‌ها از خاک عراق بود. در این بیانیه آمده است: عملیات بمباران پایگاه پیشرفته رژیم صهیونیستی در اربیل توسط نیروهای ایرانی که در آن تعدادی از افسران اسرائیلی "موساد" کشته و یا زخمی شدند، روندی است که مرحله‌ای از درگیری از نوع متفاوت را در سرزمین عراق پیش‌بینی می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: این عملیات در واکنش به بمباران فضای داخل ایران در‌ هفته‌های گذشته توسط رژیم صهیونیستی از خاک عراق با هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد. کتائب حزب‌الله در ادامه این بیانیه اعلام کرد: بار دیگر بر ضرورت اخراج پایگاه‌های نظامی و مقرهای اطلاعاتی خارجی از کشورمان تأکید می‌کنیم، تا از بار بیشتر درگیری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در خاک خود دور نگه داشته شود.

کتائب حزب‌الله در پایان این بیانیه اعلام کرد: به کسانی که صدایشان بلند شد و بر حاکمیت گریه کردند و بمباران پایگاه‌های صهیونیستی را محکوم کردند، می‌گوییم؛ "وقتی اشغالگران آمریکایی و صهیونیستی نیروها و انبارهای اسلحه عراق را بمباران می‌کردند، این صداها کجا بودند؟!" مثل الآن نشنیدیم که آنها را محکوم کنند، پس آیا تبدیل به دو جبهه شده‌ایم؛ که یکی از ما از اسلام و مقدسات و کشور دفاع می‌کند و دیگری از آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و حاکمان خونریز خلیج [فارس] دفاع می‌کند (مَا لَکُمْ کَیْفَ تَحْکُمُونَ). در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، شب گذشته "مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت.
 

النجباء: مقاومت عراق به حمله ایران به صهیونیست‌ها در اربیل افتخار می‌کند

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی
 
سخنگوی جنبش النجباء با بیان اینکه حضور صهیونیستی در اربیل، علنی و واضح است، تأکید کرد که این جنبش درباره این حضور، ادله متقنی دارد. نصر الشمری سخنگوی جنبش النجباء عراق تأکید کرد که برخی از دولتهای عربی، ساخته آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. شبکه خبری النجباء به نقل از الشمری گزارش داد، توصیف جمهوری اسلامی از شرق مقدس به خاطر مواضع مهم این کشور در قبال عراق است.

وی با بیان اینکه «حضور صهیونیستی در اربیل، علنی و واضح است»، خاطر نشان کرد: «جنبش النجباء ادله واقعی درباره حضور اسرائیل در اربیل دارد. بیشتر کمیته‌های تحقیقاتی دولتی [درباره حملات به اربیل] به هیچ نتیجه واقعی دست نیافته است». این مسئول النجباء با تأکید بر اینکه شهروندان کُرد مخالف هر گونه حضور رژیم صهیونیستی در اربیل هستند، تصریح کرد: «پاسخ ایران به جنایات صهیونیستها، عادی است». الشمری با بیان این مطلب افزود: «شعار مقاومت این است که جنگ علیه اسرائیل، فقط با نابودی این رژیم، پایان خواهد رسید. دولت کنونی نمی‌تواند مانع از آن شود که کردستان میزبان مواضع صهیونیستها باشد».

وی با اشاره به اینکه نفوذ قدرت حاکم در کردستان مبنی بر تضعیف حکومت عراق است، تأکید کرد: «مقاومت نسبت به حمله ایران به مواضع صهیونیستها در عراق، افتخار می‌کند و آن را تبریک می‌گوید». این مسئول النجباء با تأکید بر اینکه دولت عراق باید صهیونیستها را از عراق اخراج کند، تصریح کرد، نفت عراق از طریق منطقه کردستان به رژیم صهیونیستی فروخته می‌شود. منابع رسانه‌ای عراق، بامداد روز یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در اربیل خبر دادند و تأکید کردند که «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند».

وزارت داخله منطقه کردستان نیز اعلام کرد که ۱۲ موشک که ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل را هدف قرار داد، از بیرون مرزها و شرق عراق شلیک شد و به مناطق غیرنظامی نزدیک به دفتر شبکه «کردستان ۲۴» و اطراف آن اصابت کرد. ظهر روز یکشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد». روز گذشته برخی منابع غیررسمی از کشته شدن چند افسر ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات موشکی علیه مقرهای موساد در اربیل خبر دادند و حتی برخی منابع اسامی آن‌ها را منتشر کردند. پس از انتشار این خبرها بود که استاندار اربیل وجود مقرهای موساد در این استان را تکذیب کرد.

واکنش رسانه ها و کارشناسان عراقی و غیرعراقی

سخنان مسئول پیشین موساد در کردستان عراق!

پاسخ کارشناس ایرانی به سوالات مطرح شده

اعتراض کارشناس عراقی به جوسازی های رسانه ای

اعتراف منابع صهیونیستی درباره ایجاد شبکه اطلاعاتی موساد پیرامون مرزهای ایران

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی


طبق اعتراف این پایگاه‌های نزدیک به منابع اطلاعاتی نظامی اسرائیل، این شبکه در حال تقویت به اسرائیل امکان می‌دهد تا فعالیت‌های تهران را با دقت بیشتری دنبال کرده و عملیات‌های مخفیانه خود را در داخل ایران انجام دهد. ‌پایگاه اکسیوس نیز اخیراً در گزارشی افشا کرد که مقامات امنیتی اسرائیل چندی پیش برای گفتگو در مورد اقدامات دفاعی برای مقابله با حملات یمن به امارات رفتند. همزمان، آلون بن دیوید روزنامه‌نگار نیز اعلام کرده که رژیم صهیونیستی قصد دارد فروش سیستم‌های ضدموشکی و رادارهای مختلف به امارات را مدنظر قرار دهد. ‌

بن دیوید در یادداشت خود نوشته است: استقرار رادارهای اسرائیلی در امارات می‌تواند به عنوان سنگ بنای ایجاد آرایه دفاع هوایی منطقه‌ای باشد. پس از نصب این سامانه‌ها، می‌توان آنها را به گونه‌ای تنظیم کرد که هشدار اولیه حملات موشکی ایران به اسرائیل را فراهم کرده و یک هشدار اولیه کلیدی به ارتش اسرائیل ارسال نماید. ‌در همین حال، اسرائیل و بحرین قراردادی تاریخی برای همکاری در امور دفاعی و اطلاعاتی امضا کرده‌اند. نکته قابل توجه این است که وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی اسرائیل برای امضای قرارداد و دیدار با فرماندهان ارشد نظامی بحرینی و آمریکایی در حیاط خلوت ایران حضور یافتند. ‌
 

نباید با موشک مقر موساد را می زدیم، آمریکا ناراحت شد!

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی
 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک 12 موشک 2 پایگاه موساد در اربیل عراق را منهدم کرد. همانطور که در بیانیه سپاه آمده است، «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن قرار گرفت. این اقدام سپاه بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت. روزنامه های داخلی در شماره امروز نیز به صورت ویژه به این رویداد پرداختند. به این تیترها توجه کنید: «شلیک به چشم موساد»، «موشک باران لانه شرارت صهیونیست ها»، «هزار زخم بر شیطان»، «موشک باران در اربیل، انفجار در تل آویو»، «انتقام در 1:20»، «ستاره دنباله دار انتقام» و...
اما در میان روزنامه های امروز، تیتر روزنامه شرق قابل تأمل است. این روزنامه با انتشار تصویر نخست وزیر عراق، تیتر «واکنش عراق به حمله موشکی سپاه» را در واکنش به این رویداد بسیار مهم انتخاب کرد.
این روزنامه اصلاح طلب دقیقا همراستا با رسانه هایی از جمله بی بی سی فارسی، اینترنشنال سعودی و صدای آمریکا، گزارش خود را تنظیم کرده است.
در بخشی از گزارش روزنامه شرق آمده است: «جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت و گو با شبکه سی بی اس در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این حمله را محکوم می کند، گفت:" البته. ما ایران را بخاطر انجام دادن این حمله محکوم می کنیم...آمریکا کاملا با صراحت می گوید که هرکاری لازم باشد برای دفاع از مردم، منافع مان و متحدانمان انجام خواهیم داد.»
روزنامه شرق در ادامه نوشت: «به گفته سالیوان، آمریکا با دولت عراق و دولت کردستان عراق در حال رایزنی است و برای کسب توان موشکی در دفاع از شهرهایشان به آنها کمک می کند.»
هر چند این روزنامه به صراحت اعلام نکرده، اما از محتوای این گزارش چنین برداشت می شود که «نباید با موشک مقر موساد را می زدیم، چون آمریکا ناراحت شده است»!
این روزنامه اصلاح طلب به هیچ عنوان به این اشاره نکرده است که همین چند روز پیش رژیم اسرائیل در اقدامی ددمنشانه 2 تن از پاسداران ایرانی را که در سوریه به اقدام مستشاری مشغول بودند، به شهادت رساند.
گویا برخی رسانه های اصلاح طلب هیچ تعهدی نسبت به منافع ملی و عزت مردم ایران قائل نیستند و علنا و رسما به صدای آمریکا و صدای اسرائیل بدل شده اند.
ناگفته نماند که در سال 88 و در پی فتنه افراطیون اصلاح طلب که با دروغ تقلب آغاز شد و در ادامه به شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» رسید، سران رژیم صهیونیستی از طیف تندرو اصلاح طلب به عنوان «سرمایه های اسرائیل» در ایران نام بردند.
 

ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق: موساد در اربیل پایگاه دارد، مسوولان اقلیم به هشدار توجه نکردند

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی
 

ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق روز دوشنبه درباره حمله اخیر به پایگاه موساد در اربیل تاکید کرد که اسراییلی‌ها در کردستان عراق، پایگاه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری السومریه به نقل از مسجدی گزارش داد: اسراییلی‌ها از کردستان، در حال توطئه و عملیات علیه امنیت ایران هستند، «ولی ما نسبت به امنیت اراضی خود، کوتاهی نخواهیم کرد. بارها به مسوولان منطقه کردستان هشدار دادیم، ولی گوش نکردند. به همین دلیل، جمهوری اسلامی، علیه این پایگاه وارد عمل شد، نه با هدف ضربه زدن به حاکمیت عراق یا اهانت به عراق و ملت آن، بلکه به خاطر دفاع از امنیت ایران.»

مسجدی خطاب به مسوولان کردستان گفت: «از شما انتظار داریم که اسراییلی‌ها را از خاک عراق خارج کنید تا از شرشان خلاص شوید. ولی اگر اخراج نشوند، آیا ما دست بسته خواهیم بود تا علیه امنیت ما، عملیات انجام دهند. قطعا نه.»  سفیر ایران با بیان اینکه این حملات علیه صهیونیست‌ها بوده است، نه امریکا یا دولت عراق، افزود: «برخی رسانه‌ها گفتند که ما کنسولگری امریکا را هدف قرار دادیم. من از این اظهارات، تعجب می‌کنم. درست است که از چهل سال پیش، بین ما و امریکا درگیری وجود دارد، ولی این عملیات علیه آنان نبود. این عملیات علیه پایگاه امنیتی اسراییل بود که قصد داشت علیه امنیت ما، عملیات کند.» ظهر روز یکشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها در اربیل توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.»
 

موشک‌های فاتح بورس اسرائیل را به زیر کشیدند

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

با انتشار اصابت مقر موساد در اربیل عراق به وسیله موشک‌های فاتح، شاخص بورس تل‌آویو سقوط کرد. روزنامه اقتصادی دمارکر در گزارشی که در تارنمای خود از سقوط بورس تل‌آویو خبر داد و تاکید کرد کرد تمامی بخشها و به ویژه بخش بانکی دچار سقوط قابل توجهی شده است. به نوشته این رسانه عبری زبان، شاخص شرکت‌های کوچک و متوسط کاهش 1.77 درصدی را تجربه کرد تا به جز تابلوی شاخص نفت و گاز، بقیه تابلوها رنگ قرمز را به خود ببینند. در بخش دیگری از گزارش دمارکر تاکید شده است تنش به وجود آمده با ایران باعث شد تا شاخص بانک‌ها 2.7 درصد سقوط را تجربه کند. این رسانه تاکید کرد، اصابت موشک به یک مرکز راهبردی اسرائیلی در شمال عراق در کنار ادامه جنگ روسیه و اوکراین باعث عقب گرد و سقوط بورس شده است.

اربیل، چشم فتنه

رژیم صهیونیستی از چند دهه پیش ارتباطات گسترده‌ای را با افراد مختلفی در اقلیم کردستان عراق برقرار و افرادی را نیز در این رهگذر جذب دستگاه جاسوسی خود کرده است، در نتیجه به‌واسطه فعالیت این عده و پشتیبانی همه‌جانبه صهیونیست‌ها این منطقه همواره کانون بروز شرارت علیه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت بوده است. تحریک گروهک‌های تجزیه‌طلب بر محور اختلافات قومی و تسلیح و آموزش آنها برای اجرای عملیات‌های تروریستی مختلف همواره از مقرهای سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق پشتیبانی شده است. در نتیجه رصد دقیق این فعالیتها بارها از مبادی رسمی و غیررسمی نسبت به این موارد به مسئولان اقلیم و دولت مرکزی عراق اطلاع‌رسانی و مراتب اعتراض منتقل شده بود اما هیچ‌گونه عمل مثبتی از سوی این افراد برای رفع این مشکلات مشاهده نشد.
 

سوابق عملیات علیه تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق

پس از پایان جنگ تحمیلی در چند نوبت جمهوری اسلامی ایران اقدام به عملیات نظامی در شمال عراق برای پاکسازی گروهکهای تروریستی و رفع تهدید از این مناطق کرد. یکی از اولین و مؤثرترین آنها به‌فرماندهی شهید احمد کاظمی و برپایه حضور نیروی زمینی سپاه صورت گرفت. یکی از آخرین موارد هم حمله موشکی به جلسه مشترک گروهک‌های تروریستی در کردستان عراق بود که با موشک‌های بالستیک فاتح110 صورت گرفت و محل جلسه در قلعه دموکرات در منطقه کوی سنجر هدف قرار گرفت و چندین نفر از افراد کلیدی احزاب معاند مسلح به هلاکت رسیدند.
در زمان حمله به عین‌الاسد و از آن زمان تاکنون هم اخبار متعددی از حمله به اهداف وابسته به رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه کردستان عراق و خصوصاً اربیل منتشر شده است که اغلب از مبادی رسمی تأیید نشده است.
 

کدام موشک‌ها ضرب‌شست ایران را نشان دادند؟

بنا بر اطلاعات موجود بخشی یا تمام حمله موشکی بامداد امروز از شمال غرب کشور صورت گرفته است. فاصله این منطقه تا اربیل عراق در حدود 270 الی 280 کیلومتر است؛  اما تعداد موشکهای گزارش‌شده توسط شاهدان عینی از این منطقه با تعدادی که اصابت آنها به هدف گزارش شده است متفاوت است. شلیک چند موشک از منطقه مذکور در یک ویدیوی کوتاه مشاهده شده است در حالی که منابعی در عراق اصابت 12 موشک را گزارش کرده‌اند اما یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم از شلیک 10 موشک در حمله اخیر خبر داد.
همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

با توجه به بعد مسافت، سپاه از موشک‌های خانواده فاتح ازجمله 10 موشک فاتح110 برای این حمله استفاده کرده است. در حمله شهریور 1397 به کوی سنجر هم از همین موشک‌ها استفاده شده بود. فاتح110 که یادگار شهید گرانقدر حسن طهرانی مقدم فرمانده وقت موشکی سپاه و کار مشترک چندین صنعت از وزارت دفاع و دانشگاه‌های مختلف بود با 5 میلیون نفرساعت کار به ثمر رسید و در حوالی سال 1381 برای اولین بار آزمایش شد.

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی
تصویری از موشک فاتح110
 
این موشک تا لحظه اصابت به هدف قابلیت هدایت دارد و به‌مرور تا نسل چهارم دقت آن افزایش یافته به توان نقطه‌زنی دست پیدا کرد. حمله دقیق دیشب به اهدافی که فاصله خیلی زیادی با مراکز جمعیتی ندارند نشان داد که این موشکها تا چه‌حد قابل اطمینان هستند.

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

تحریف سخنان وندی شرمن، در شبکه سعودی اینترنشنال!

پس از حمله موشکی ایران به مراکز مهم موساد،سران رژیم صهیونیستی بازوهای رسانه ای خود رافعال کردند تا اینگونه وانمودکنند که هدف حملات موشکی،کنسولگری آمریکا بوده نه موساد تا مقداری از این شکست اطلاعاتی_نظامی مفتضحانه بکاهند!

گزارش خبرنگار اسکای نیوز از محدوده‌ای که مورد حمله موشکی قرار گرفت

ترس صهیونیستها از تنها ماندن مانند اوکراین

واکنش کاربران فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

همه چیز در مورد حمله موشکی سپاه و واکنش ها در فضای مجازی

 

در حال به روز رسانی....



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط
رئیس جمهور: دستور رهبر انقلاب برای تنظیم بازار و رفاه بیشتر مردم/ دنیا باید از سپاه به‌خاطر امنیت خلیج فارس سپاسگزار باشد
رئیس جمهور: دستور رهبر انقلاب برای تنظیم بازار و رفاه بیشتر مردم/ دنیا باید از سپاه به‌خاطر امنیت خلیج فارس سپاسگزار باشد
پنجشنبه، 3 مرداد 1398
حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها در کردستان عراق
حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها در کردستان عراق
شنبه، 22 تير 1398
حمله راکتی به محل استقرار مشاوران نظامی آمریکا در داخل مجتمع کاخ‌های ریاست‌جمهوری موصل
حمله راکتی به محل استقرار مشاوران نظامی آمریکا در داخل مجتمع کاخ‌های ریاست‌جمهوری موصل
چهارشنبه، 29 خرداد 1398
حمله راکتی رژیم صهیونیستی به نوار غزه
حمله راکتی رژیم صهیونیستی به نوار غزه
شنبه، 8 دی 1397
حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد همزمان با سفر ترامپ به عراق
حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد همزمان با سفر ترامپ به عراق
پنجشنبه، 6 دی 1397
مقاومت به سادگی تن به آتش‌بس نمی‌دهد/انهدام اتوبوس حامل نظامیان صهیونیستی با موشک مقاومت+فیلم
مقاومت به سادگی تن به آتش‌بس نمی‌دهد/انهدام اتوبوس حامل نظامیان صهیونیستی با موشک مقاومت+فیلم
سه‌شنبه، 22 آبان 1397
به اذعان صهیونیست‌ها کدام موشک ایرانی در 7 دقیقه اسرائیل را هدف قرار می‌دهد؟
به اذعان صهیونیست‌ها کدام موشک ایرانی در 7 دقیقه اسرائیل را هدف قرار می‌دهد؟
شنبه، 21 مهر 1397
نماهنگ دیدنی «گوشمالی سخت»
نماهنگ دیدنی «گوشمالی سخت»
سه‌شنبه، 10 مهر 1397
بازتاب حمله موشکی و پهپادی ایران به مقر تروریست‌ها در رسانه‌های جهان
بازتاب حمله موشکی و پهپادی ایران به مقر تروریست‌ها در رسانه‌های جهان
سه‌شنبه، 10 مهر 1397
لحظه حمله موشکی و پهپادی سپاه به مقر سران حمله تروریستی اهواز/ فیلم
لحظه حمله موشکی و پهپادی سپاه به مقر سران حمله تروریستی اهواز/ فیلم
سه‌شنبه، 10 مهر 1397