نگاهی به معادله وحشت جدید مقاومت با رژیم صهیونیستی

تاکید سید بر توانمندی موشکی مقاومت در این زمینه، خیلی مهم و حامل پیامی بسیار مهم‌تر است که بدون شک در تل‌آویو آن را چند بار روخوانی کرده‌اند. همین چند روز پیش بود که یکی از صهیونیست‌ها در مطلبی بر آماده نبودن نیروی هوایی برای نبردهای آینده رونمایی کرد تا اشکال جدید ناتوانی نظامی این رژیم دیده شود.
چهارشنبه، 5 مرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نگاهی به معادله وحشت جدید مقاومت با رژیم صهیونیستی
آنچه که سیدحسن نصرالله در گفت‌وگوی خود در مورد توان موشکی، پهپادی، دریایی و پدافندی مقاومت اسلامی لبنان گفت، شاید برای ما که بیش از این مسائل و موارد را می‌دانیم عجیب نیست، اما برای صهیونیست‌ها که در همه سال‌های گذشته تلاش کرده‌اند تا به هر شکل ممکن قدرت مقاومت را زیر سوال برده و آن را اندک و قدرت خود را بیشتر نشان دهد، غیرقابل تحمل باشد. در واقع، آنچه سید حسن در مورد قدرت نظامی مقاومت و توانایی آن در معرکه‌های آینده گفت صهیونیست‌ها را یک گام به بستن چمدان‌ها ترغیب کرد.
 
صحبت‌های دبیرکل مقاومت در مورد پروازهای شناسایی پهپادهای مقاومت بر فراز فلسطین اشغالی که به صورت مکرر و پیاپی صورت گرفته و صهیونیست‌ها با وجود ادعای بسیار در حوزه پدافندی و اشراف اطلاعاتی حتی متوجه این پروازها هم نشده‌اند – حتی اگر شده باشند هم به دلیل آنکه توفیقی در شناسایی، رهگیری و انهدام این پهپادها نداشته‌اند – یک نقطه ضعف اساسی در ماهیت پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، چرا که شهرک‌نشینان در این زمینه هیچ احساس امنیتی ندارند و می‌دانند که پدافند «قوی‌ترین»!! ارتش منطقه قدرت حمایت از آن‌ها را ندارد.
 
علاوه بر مساله پهپادی، مقاومت صهیونیست‌ها را تهدید کرد که در حوزه اقتصادی آن‌ها را فلج خواهد کرد. اگر در خاطرتان باشد پیش از این گفته بودیم که 90 درصد از تجارت رژیم صهیونیتستی دریایی است و هر گونه اشکال در این مسیر، خسارت‌های جبران ناپذیری را بر آن‌ها وارد خواهد کرد. تهدید سیدحسن نصرالله مبنی بر حمله به زیرساخت‌های اقتصادی این رژیم در دریا و در اختیار داشتن چنین توانمندی، احساس ناامنی را برای شهرک‌نشنیان افزایش خواهد داد، این همان موضوعی است که سران این رژیم در طول دهه‌های گذشته با تکیه بر آن هزاران یهودی را در فلسطین آواره کردند.
 
برشمردن ابعاد قدرت نظامی مقاومت توسط دبیرکل حزب‌الله بخشی از یک نبرد بزرگ رسانه‌ای و روانی با رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. اینکه در گفت‌وگوی خود تاکید کرد که مقاومت موشک‌های دقیقی دارد که هر نقطه از فلسطین اشغالی را که اراده کند، هدف قرار می‌دهد حساب و کتاب شهرک‌نشینان مهاجر را دو چندان خواهد کرد. این حقیقتی است که پیش از این همه از آن اطلاع داشتند اما با توجه به شناخت صهیونیست‌ها از سید و اینکه حرف لغو و بی‌هوده نمی‌زند، یعنی تاکید چند برابر.
 
در مجموع باید گفت که سیاست حزب‌الله در هر جنگی در آینده، ورود به شمال فلسطین اشغالی است. چند روز پیش بود که آقای سیدهاشم صفی‌الدین معاون اجرایی حزب‌الله در سفری که به جنوب لبنان و مناطق صفر مرزی کرده بود در سخنانی گفت: «اسرائیل که پشت حصار پنهان شده باید بداند، یک روز این حصار آنجا نخواهد بود، زیرا ما در داخل فلسطین خواهیم بود، ما به فلسطین و بیت‌المقدس نزدیک‌تر هستیم، ما جنگ نمی‌خواهیم اما زمانی که باید از میهن خود دفاع کنیم، بدون شک این کار را خواهیم کرد.» این مساله هم تهدید جدیدی نیست.
 
چندی پیش یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشته بود که ما تا به امروز هر تمرینی کرده‌ایم، در مورد اشغال یک شهر (منظورش همان کلنی‌های یهودی‌نشین غصبی است) توسط حزب‌الله تمرین نکرده‌ایم! اگر یادتان باشد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چند ماه پیش به صراحت گفته بود باید به این فکر کنیم که روزی «اسرائیل» در یک منطقه کوچک محدود خواهد شد و شمال و جنوب دیگر در اختیار ما نخواهد بود! در مجموع این مسائل به ما می‌گوید ما در حال ورود به افقی جدید در نبرد با صهیونیست‌ها هستیم.
 
چندین بار در مطالبی که نوشته‌ایم به این موضوع اشاره صریحی داشته‌ایم که نخستین مراکزی که در هر نبردی هدف قرار گرفته و از دایره عملیاتی خارج خواهند شد، پایگاه‌های هوایی رژیم صهیونیستی است. از آنجایی که صهیونیست‌ها به شدت روی توان هوایی خود می‌نازند و در این حوزه چنان به خود غرّه شده‌اند که حتی فراموش می‌کنند نقاط ضعف خود ر هم ببینند، در جنگ آینده چند پایگاه محدود این رژیم هدف صدها فروند موشک دقیق و راکت‌های سنگین قرار خواهد گرفت و به شکلی شخم زده می‌شود که تا پایان جنگ غیرقابل استفاده باشد.
 
تاکید سید بر توانمندی موشکی مقاومت در این زمینه، خیلی مهم و حامل پیامی بسیار مهم‌تر است که بدون شک در تل‌آویو آن را چند بار روخوانی کرده‌اند. همین چند روز پیش بود که یکی از صهیونیست‌ها در مطلبی بر آماده نبودن نیروی هوایی برای نبردهای آینده رونمایی کرد تا اشکال جدید ناتوانی نظامی این رژیم دیده شود. در مجموع باید گفت که صهیونیست‌ها باید تلاش بسیار زیادی کنند تا بلکه موفق شوند معادله‌ای که سیدحسن نصرالله در گفت‌وگو با المیادین خطوط آن را ترسیم کرد، بازتعریف کرده و با آن کنار بیایند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.