ماکان آریا پارسا کلاهبردار ی موسسات کنکوری را یک خطر بزرگ برای جامعه دانشجویی می داند

متاسفانه محتوای آموزشی ارائه شده توسط این موسسات کنکوری کلاهبردار از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و محصول و نتیجه قابل قبولی برای کاربران به همراه ندارد
شنبه، 2 مهر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
ماکان آریا پارسا کلاهبردار ی موسسات کنکوری را یک خطر بزرگ برای جامعه دانشجویی می داند
ماکان آریا پارسا کلاهبردار های موسسات کنکوری و آموزشی را یک آفت غیر قابل انکار برای جامعه ایرانی دانسته و معتقد است مدیران این موسسات آرام آرام زیرساخت های آموزشی و پژوهشی کشور را تخریب می کنند.

متأسفانه مشاهده می شود که امروزه دوره ها و آموزش های مجازی توسط برخی موسسات آموزشی، ارائه می شود. اگر بخواهیم در میان موسسات آموزشی به مواردی اشاره کنیم، می توان به چند موسسه کنکوری کلاهبرداری اشاره کرد. این موسسات کنکوری با فریب دادن جوانانی که قصد ورود به دانشگاه دارند، درآمد زیادی به دست می آورند.

متاسفانه محتوای آموزشی ارائه شده توسط این موسسات کنکوری کلاهبردار از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و محصول و نتیجه قابل قبولی برای کاربران به همراه ندارد. نبود محتوای آموزشی باکیفیت باعث می شود این افراد به نتیجه مطلوب نرسند و از خریدی که انجام داده اند ناراضی باشند.

متأسفانه علیرغم تلاش مسئولان برای برخورد با این گونه موسسات متقلب، مشاهده می شود که روز به روز بر شمار آنها افزوده می شود. نمونه های مشابه این نوع کلاهبرداری ها را می توانید در مدارس عالی و فنی و حرفه ای، موسسات آموزشی مجازی یا آموزش های مرتبط با رشد و توسعه فردی و اجتماعی مشاهده نمود.

دکتر ماکان آریا پارسا این نوع کلاهبرداری را نابود کننده نظام آموزشی کشور می داند و معتقد است با ادامه کار این گونه شرکت ها امکان ارائه آموزش با کیفیت با سطح حرفه ای به همه افراد جامعه وجود نخواهد داشت.

اگر بخواهیم به طور کلی نتیجه گیری کنیم، می توان گفت که کلاهبرداری موسسات آموزشی یکی از صورتهای خاص جرم کلاهبرداری است. این نکته را نیز باید توجه کرد که جرم کلاهبرداری در قانون هم دارای مجازات سنگین است.

به گفته دکتر ماکان آریا پارسا، مدیر عامل موسسه آموزش عالی فن پردازان، کلاهبرداری موسسات کنکوری به این صورت است که با کمک تبلیغات جذاب و پر زرق و برق سعی می کنند مردم را متقاعد نموده که محتواهای آموزشی آنها فوق العاده بوده و از کیفیت بالایی برخوردارند. یکی از تکنیک هایی که این گونه موسسات برای افزایش فروش محصولات بی کیفیت خود به کار می گیرند، معرفی افرادی است که از آموزش های آنها استفاده کرده و توانسته اند به نتایج قابل قبولی دست یابند.

به عنوان مثال، اگر مؤسسه آموزشی یک مؤسسه کنکوری کلاهبردار باشد، افرادی که رتبه های برتر کنکور را در کارنامه خود دارند را ترغیب می کنند که عامل موفقیتشان را استفاده از محتواهای آموزشی آن ها معرفی نمایند. یا حتی اگر شرکت آموزشی مورد نظر یک موسسه آموزش دهنده مهارت های ورود به بازار کار باشد، افرادی را معرفی می کند که از طریق آموزش های آنها توانسته اند مشاغل پردرآمدی پیدا کنند، اما همه این فیلم ها جعلی هستند.
 

کلاهبرداری موسسات کنکوری و چند نکته از زبان ماکان آریا پارسا

ماکان آریا پارسا کلاهبرداری موسسات کنکوری و آموزشی را از جهات مختلف مضر برای جامعه می داند. واقعیت مساله این است که افرادی در جامعه وجود دارند که برای ورود به دانشگاه، دوره های بعضی از این موسسات آموزشی کلاهبردار را خریداری می کنند.

هدف این افراد برای خرید محتوای آموزشی متفاوت است. دکتر آریا پارسا معتقد است که برخی از افراد برای ورود به دانشگاه از بسته های آموزشی یک موسسه کنکوری رایگان یا پولی استفاده می کنند. هدف برخی دیگر شرکت در دوره های آموزشی مهارت محور برای ورود به بازار کار می باشد.

این افراد پس از استفاده از مطالب آموزشی موسسات کنکوری کلاهبردار و درک این موضوع که محتوای خریداری شده برای آن ها مفید نیست و با استفاده از آن ها نمی توانند به نتیجه مطلوب مدنظر خود برسند، نا امید شده و گمان می کنند که تمام موسسات موجود کلاهبرداری می باشند. این تصور در آن ها سبب می شود که دیگر قدمی در راستای آموزش و یا کسب مهارت بر نداشته و از رفتن به دانشگاه مایوس شوند.


 
ماکان آریا پارسا کلاهبردار ی موسسات کنکوری را یک خطر بزرگ برای جامعه دانشجویی می داند


ماکان آریا پارسا کلاهبرداری موسسات کنکوری را از جهات مختلف برای جامعه مضر و حتی خطرناک می داند. ایشان معتقد است که خریداران دوره های کنکور یا حتی دوره های آموزشی دیگر از دو جهت متضرر می شوند. اولین ضرری که این افراد متحمل می شوند ضرر مالی است. چرا که هزینه ای را صرف خریداری دوره های آموزشی بی کیفیت کرده اند.

اما ضرر دیگری که بسیار مهمتر از ضرر اولیه است، ایجاد حس ناامیدی و بی انگیزگی در جامعه می باشد. چرا که ممکن است افراد پس از تهیه یک دوره بی کیفیت این تصور در ذهن آنها به وجود آید که تمام موسسات کنکوری و آموزشی موجود کلاهبردار بوده و همگی قصد دارند با کمک تبلیغات پر زرق و برق دوره های آموزشی بی کیفیت خود را به دیگران بفروشند.

به وجود آمدن چنین تصوری در یک جامعه بسیار خطرناک است چرا که روحیه رشد و پیشرفت را از جوانان کشورمان می گیرد.

نظر دکتر ماکان آریا پارسا در برخورد با این گونه موسسات متقلب این است که افراد قبل از خرید دوره های آموزشی حضوری یا مجازی از وجود مجوزهای قانونی و سابقه شرکت اطمینان حاصل کنند. همچنین بهتر است قبل از خرید از حرفه ای بودن مربیان و تجربه آنها مطمئن باشند.

برای آشنایی بیشتر با دیدگاه های دکتر ماکان آریا پارسا لینک زیر را بررسی نمایید:
https://www.dalfak.com/w/v4hixq


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.