چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم؟ (6 راهکار موثر)

فراگیری زبان انگلیسی در عصر امروزی، امری ضروری به حساب می آید. زبان انگلیسی زبان رسمی ارتباطات بین المللی است
پنجشنبه، 25 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم؟ (6 راهکار موثر)
یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهارت های مهم و ضروری به حساب می آید. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای مختلفی روی کار آمده و روش های متعددی در پاسخ به این پرسش که چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم، پیش روی ما قرار می دهد.

به ویژه در کلان شهرها، موسسه های معتبر با بهترین روش های تدریس روز دنیا شما را در این راه همراهی خواهند نمود. با شرکت در کلاس های آموزش زبان انگلیسی در مشهد، تهران یا شهر محل سکونت خود، به راحتی و در کمترین زمان ممکن به تسلط کافی دست خواهید یافت.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

فراگیری زبان انگلیسی در عصر امروزی، امری ضروری به حساب می آید. زبان انگلیسی زبان رسمی ارتباطات بین المللی است و در اکثر مشاغل مانند تجارت، فناوری، علم و آموزش استفاده می شود. یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می کند فرصتی ایده آل برای سفر، تحصیل و کار در خارج از کشور داشته باشید.
 

برای یادگیری زبان انگلیسی دلیل بیاورید!

قبل از شروع به مطالعه زبان انگلیسی، یک سوال از خود بپرسید؛ چرا می خواهم انگلیسی یادبگیرم؟ بهتر است دلیل محکمی برای خود داشته باشید. در غیر این صورت، یادگیری را در اواسط کار رها خواهید کرد. مانند هر تصمیمی در زندگی، مطالعه زبان انگلیسی نیز باید کاری باشد که واقعا می خواهید انجام دهید.
 

به فایل های صوتی انگلیسی گوش دهید

چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم؟ (6 راهکار موثر)
یکی از مهم ترین تمرین ها برای آموزش زبان، شنیدن است. گوش خود را عادت به مکالمه های انگلیسی دهید. برای اینکه بدانیم چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم مثال های زیر را مرور کنید.
 

گوش دادن به پادکست های انگلیسی برای یادگیری آن

همیشه لازم نیست نت برداری کنید، گاهی بهتر است به رادیو یا پادکست های انگلیسی گوش دهید. بسیاری از مواردی که در آغاز متوجه نمی شوید را می توانید با تکرار یاد بگیرید.
 

تماشای تلویزیون انگلیسی زبان

برنامه های کودکان برای آموختن زبان انگلیسی پایه بسیار مفید است. سعی کنید برنامه هایی را انتخاب کرده که موضوع مورد علاقه شما هستند تا از تماشای آنها لذت ببرید. ترجیحا سریال های آموزش زبان انگلیسی را بدون زیر نویس تماشا کنید.
 

گوش دادن به موسیقی انگلیسی

سعی کنید متن موسیقی را یاد بگیرید و همراه با آهنگ آن را بخوانید. این کار به درک شما از زبان انگلیسی بسیار کمک خواهد کرد. به علاوه با این کار، گوش شما بهتر کلمات را تشخیص خواهد داد. 
 

به انگلیسی صحبت کنید.

اگر از خود می پرسید چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم؟ باید بگوییم بخشی از زمان خود را به صحبت کردن اختصاص دهید. سعی کنید به زبان انگلیسی صحبت کنید؛ این کار ترس شما را کم تر می کند. از یک آینه برای مکالمه خود کمک بگیرید. تنها تمرینی که به شما برای تلفظ بهتر کلمات انگلیسی کمک می کند، صحبت کردن است.
 

با خودت انگلیسی صحبت کن!

در مورد هر موضوعی صحبت کنید. این تمرین را در تنهایی انجام دهید. اگر انجام این کار برایتان سخت است، سعی کنید با صدای بلند بخوانید تا زمانی که با شنیدن صدای خود به زبان انگلیسی احساس راحتی کنید.
 

صدای خودت را ضبط کن!

این کار باعث می شود نقاط ضعف تلفظ خود را پیدا کنید. فراموش نکنید صحبت کردن به یک زبان دیگر باعث می شود لب ها و ماهیچه های زبان به ساختار کلمات و نوع تلفظ آنها عادت کنند.
 

با هم تیمی خود تمرین کن!

سعی کنید با شخصی که با آن راحت هستید، تمرین کنید. یک مکالمه از پیش تعیین شده را انتخاب کرده و با هم درباره آن گفت و گو کنید. حتی می توانید بخش کوتاهی از یک نمایشنامه یا فیلنامه را با دوست خود تکرار کنید.  
 

تا حد امکان متون انگلیسی بخوانید.

چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم؟ (6 راهکار موثر)


حتما ساعاتی را به خواندن مطالب انگلیسی اختصاص دهید. برای این که بدانید چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم، بهتر است با روش های راحت تر شروع کنید. اگر به سراغ متون سخت و دشوار بروید، ممکن است زود خسته شوید و آموزش را رها کنید. برای تمرین خواندن، اقدامات زیر را انجام دهید.
 

هر روز یک متن بخوانید!

کتاب های داستانی به زبان انگلیسی بخوانید. داستان هایی با دسته بندی در سطوح مختلف وجود دارند. می توانید از سطح پایه شروع کنید. مجلات، روزنامه ها و توضیحات روی بسته بندی محصولات را به انگلیسی بخوانید.
 

از فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی کمک بگیرید.

فرهنگ لغت انگلیسی  به  انگلیسی شما را چند قدم به هدفتان نزدیک تر خواهد کرد. برای درک معنی کلمات، از دیکشنری هایی مانند آکسفورد کمک بگیرید.
 

جملات انگلیسی را بنویسید.

نحوه یادگیری نوشتن و املا را تمرین کنید؛ این کار را می توانید به کمک موارد زیر انجام دهید.
 

یک دفترچه خاطرات داشته باشید.

همیشه به گرامر توجه نکنید. آزاد نویسی می تواند بسیار مفید باشد. می تواند به شما نشان دهد که نوشتن سرگرم کننده است. به این ترتیب، املای کلمات در ذهن شما ثبت خواهد شد.
 

پیام ها را به زبان انگلیسی بنویسید.

به نزدیکان خود در صورت امکان به انگلیسی پیام دهید. می توانید با آن ها درباره موضوعات مختلف حرف بزنید.  
 

قوانین مهم املایی را یاد بگیرید.

به یاد داشته باشید که همیشه یک فرهنگ لغت یا یک غلطگیر املای دستی همراه خود ندارید، به خصوص زمانی که در حال انجام آزمون هستید. حتی افراد انگلیسی زبان نیز برای درست نویسی به تمرین نیاز دارند.  
 

یک روش ایده آل برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر

چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم؟ (6 راهکار موثر)

برای این که بدانید چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم، یک روش مفید و تاثیرگذار وجود دارد. در این روش شما یک لغت را در ۲۴ ساعت اول یادگیری مرور کنید. علاوه بر این، بعد از یک هفته تنها برای ۵ دقیقه آن مطلب را دوباره بخوانید. به این ترتیب این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما خواهد ماند. برای ماندگاری بیشتر مطلب در ذهنتان باید بعد از چند وقت به سراغ آن کلمه بروید. 
 

حداقل روزانه ۴ ساعت تمرین کنید.

برای اینکه در مدت کمی مسلط به زبان انگلیسی شوید، باید پشتکار داشته باشید. شما باید ۴ ساعت از وقت خود را در روز به مطالعه زبان انگلیسی اختصاص دهید.

زمان خود را می توانید به روش زیر تقسیم کنید:
  • ساعت اول لغت تمرین کنید.
  • ساعت دوم تمرین مکالمه داشته باشید.
  • ساعت سوم خود را به شنیدن زبان انگلیسی اختصاص دهید.
  • در ساعت آخر درباره چیزهایی که در روز یادگرفتید، بنویسید.


نصب اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

از دیگر روش های یادگیری زبان انگلیسی از صفر، نصب برنامه های آموزش زبان روی تلفن همراه است. این نرم افزارها، توانایی یادگیری شما را به طرز فوق العاده ای افزایش می دهند.


در مسیر یادگیری انگلیسی، از خود امتحان بگیرید.

بعد از مدتی، یادگیری خود را محک بزنید. می توانید از آزمون های آنلاین انگلیسی استفاده کنید. به این ترتیب، متوجه پیشرفت و نقاط ضعف خود خواهید شد. این کار باعث می شود مطالبی که خواندید، دوباره برای شما مرور شوند. 
 

کلام آخر، ضرورت یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی مانند هر زبان خارجی دیگر، فرار است و نیاز به تمرین و ممارست دارد. چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم؟

کافی است چند ساعت از وقت خود را در روز به یادگیری این زبان اختصاص دهید. گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن چهار بخش مهم در یادگیری زبان انگلیسی محسوب می شوند.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.