پشت پرده تحریم محرم 1402

موضوع تحریم محرم و برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) فاز جدیدی از ایران ستیزی دشمنان جمهوری اسلامی است که در دستور کار عوامل اجرایی پروژه براندازی قرار گرفته است تا شاید پرچم همیشه برافراشته حسینی را از بام ایران اسلامی براندازند.
سه‌شنبه، 3 مرداد 1402
تخمین زمان مطالعه:
نویسنده : آزاده مرنی
موارد بیشتر برای شما
پشت پرده تحریم محرم 1402
"من سیاه نمی‌پوشم"، "عزاداری ممنوع! "، "محرم رژِیم را تحریم کنید" و... اینها تنها گوشه‌ای از کمپین‌های تبلیغاتی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است که با هدف تحریف محرم و شعائر مسلمانان و همچنین متزلزل سازی پایه های نظام، راه اندازی شده است.

طی قریب به 1 سال گذشته شاهد موج گسترده‌ای از آشوب‌ها و ناملایمات مختلف در کشور بودیم که با برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌های کلان معاندان و مخالفان جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور، آسیب‌ها و خسارات مالی، جانی و اعتقادی فزاینده‌ای را به همراه داشت؛ اما خوشبختانه نتوانست هدف واهی دشمنان ایران اسلامی؛ مبنی بر براندازی این نظام مقدس را محقق کند. از این رو دشمنان با برنامه ای جدید، با آغاز ماه محرم؛ به تحریف واقعه کربلا و تقلیل آن با مصادیق امروزی تغییر جهت داده‌اند تا از راهی دیگر به اهداف شوم خود نائل آیند.

حائز اهمیت آنکه آنان در این مسیر و برای عملیاتی کردن پروژه مذکور از لیدرهای اغتشاشات سال گذشته و سلبریتی‌های خودفروخته خارج‌نشین؛ استفاده کرده‌اند تا احتمال موفقیت خود را افزایش دهند.

آغاز پروژه تحریم محرم 1402

از نخستین روزهای اغتشاشات 1401 برخی سلبریتی‌ها در راستای نیل به اهداف شخصی خود از جمله؛ مهاجرت و قدرت‌نمایی با استفاده از قابلیت‌ها و اثربخشی فوق‌العاده فضای مجازی، بالاخص شبکه‌های اجتماعی؛ اقدام به انتشار اخبار کذب و وارونه‌نمایی واقعیات کردند تا با بازی در زمین دشمن، از مزایا و امتیازات تدارک دیده و وعده داده شده سردمداران غربی بهره‌مند شوند.

یکی از این سلبریتی‌ها که نقش بسزایی در تحریک جوانان و آتش‌افروزی‌های خیابانی داشت، "علی کریمی" یکی از فوتبالیست‌های سابق تیم ملی کشور بود. وی که سال گذشته با برنامه‌ای دقیق و از پیش‌طراحی شده، پس از فروش اموال و دارایی‌های خود از کشور خارج شد؛ با راه‌اندازی موج گسترده‌ای از اخبار کذب (Fake News) و واهی در صفحه اجتماعی شخصی خود؛ بر محبوبیت خود در میان معاندین ایران اسلامی افزود و در این چند ماه از هیچ امری در راستای تخریب و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی دریغ نکرد اما در نهایت نتوانست خواسته های اربابان غربی خود را در این راستا محقق نماید و اینک با به راه‌انداختن کمپین‌های ضد دینی و اسلام‌ستیزانه وارد فاز جدیدی از تقابل با نظام و اسلام شده است.
 
پشت پرده تحریم محرم 1402
 
وی هم‌زمان و با آغاز ماه محرم سال جاری، در انواع شبکه‌های اجتماعی (توییتر، اینستاگرام و فیس‌بوک)؛ فراخوان‌های متعددی با مضمون دین ستیزی، تحریف و تحریم محرم منتشر کرد که با استقبال گسترده دشمنان ایران اسلامی همراه شد. تلاش وی و هم‌فکرانش بر این است تا با هدف قرار دادن حقایق عاشورا و ایجاد شبهه درباره این واقعه تاریخی؛ مسیر جدیدی برای ضربه‌زدن به پیکره نظام اسلامی پیدا کنند تا شاید بخشی از خواسته‌های دولتمردان غربی را اجرایی کرده باشند تا مورد خشم آنان قرار نگیرند!

حال آنکه شخص علی کریمی پیش از خروج از ایران، هر ساله مراسم عزا و نذری برای ایام محرم داشت و تصاویر آن را در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کرد و اینک با رفتاری متناقض، عملکرد خود را زیر سؤال برده است!

هدف از پروژه تحریم محرم چیست؟

باید توجه داشت که موضوع تحریم محرم و مراسم عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) فاز جدیدی از ایران ستیزی دشمنان جمهوری اسلامی است که در دستور کار عوامل اجرایی پروژه براندازی نظام قرار گرفته است.

علی کریمی که پیش از این لیدر آشوب‌های خیابانی سال گذشته بود و با انتشار مانیفست‌های مختلف؛ ذات ملی ستیزان و خود را به نمایش گذاشته بود، اکنون با رفتار پوپولیستی و توصیه به سیاه نپوشیدن برای محرم و جلوگیری از عزاداری برای امام حسین (علیه‌السلام) نقاب از چهره دین ستیزانه خود نیز برداشته است.

در این راستا باید متذکر شویم که هدف اصلی طراحان پروژه تحریم محرم؛ سیاسی و حکومتی جلوه دادن واقعه کربلا و فاصله‌گیری از اصل حقیقت و ابعاد دینی و اعتقادی این واقعه تاریخی است. به بیان دیگر آنها اسلام و بُعد دینی حکومت ایران را هدف قرار داده‌اند تا ستون اصلی نظام اسلامی را متزلزل سازند چرا که به فرموده امام خمینی (رحمه‌الله علیه): "این محرّم‏ و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" و بی شک پروژه‌هایی همچون تحریم محرم و تحریف واقعه عاشورا می‌تواند آن دسته از افرادی که از بصیرت و آگاهی کافی برخوردار نیستند را به سهولت از مسیر درست منحرف سازد.
 
پشت پرده تحریم محرم 1402
 
در این میان، با کمی ژرف اندیشی به سهولت در میابیم که هدف دشمنان و افرادی که دستاویز تحقق اهداف آنان شده‌اند چیزی جز تخریب و تحریف هویت ایرانی و اسلامی نیست و همان‌طور که از پویش‌ها و هشتگ‌های آنها نیز پیدا است، تلاش بر آن است که ایدئولوژی ایرانیان مورد هدف قرار گیرد چرا که این روزها هشتگ "جهل_ایدئولوژیک"، "نه_به_محرم"، "نه_به_نذری" و "سیاه_نپوشیم" در فضای مجازی و انواع شبکه‌های اجتماعی از سوی معاندین نظام، فراگیر شده است که گواه این موضوع می‌باشد.

آشوبگرانی که تا چندی پیش دَم از آزادی و احترام به خواسته‌های فردی یکدیگر در مسائل مختلف ظاهری و اعتقادی می‌زدند امروز اعتقادات فراگیر اکثریت جامعه ایران اسلامی را مورد هجمه و توهین قرار داده‌اند و افرادی را که در این ایام به عزاداری محرم و شهادت امام حسین (علیه‌السلام) بپردازند را غیر ایرانی، جاهل و بی‌غیرت خطاب می‌کنند.

حائز اهمیت آنکه تمام آنچه که طی روزهای اخیر در این زمینه شاهد آن هستیم، بخشی از پروژه دوقطبی سازی جامعه ایرانی است که سال‌ها توسط دشمنان ایران اسلامی به طُرُق مختلف در دستور کار عوامل داخلی و خارجی قرار گرفته است و پس از عدم حصول نتیجه مورد نظر، مجدداً در برهه زمانی خاص دیگری مورد استفاده قرار گرفته است.

همان‌طور که در جریان فتنه 88 نیز شاهد وقایعی ناگوار در ایام محرم بودیم که با حضور خودجوش عموم مردم به آن غائله خاتمه داده شد و اینک و در ایام محرم 1402 بار دیگر؛ دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران؛ موقعیت را برای احیای چند باره این پروژه نخ‌نما شده مناسب دیده‌اند؛ غافل از اینکه هرگز نمی‌توانند از راه توهین و اهانت به مقدسات مردم را در برابر یکدیگر قرار دهند چرا که بی‌تردید جامعه ایرانی، از اعتقادات و ارزش‌های دینی خود در هیچ شرایطی کوتاه نخواهد آمد و تاریخ، گواه این مهم است.
 
پشت پرده تحریم محرم 1402
 

شکست پروژه تحریم محرم

حائز اهمیت آنکه با تمام توان و تلاشی که معاندان جمهوری اسلامی ایران در راستای تحریف و تحریم محرم و واقعه عاشورا به کار گرفتند؛ طی شب‌های گذشته شاهد حضور هر چه باشکوه‌تر عموم مردم در هیئت‌های عزاداری حسینی بودیم. حضوری فزاینده که خود ضربه‌ای مهلک بر پیکره از هم ‌گسسته دشمنان ایران اسلامی وارد کرد و بار دیگر آنان را متحمل شکستی مفتضحانه کرد.

از دیگر سو، باید توجه داشت که هر ساله در آخرین ایام دهه نخست محرم (تاسوعا و عاشورا) هیئت‌های عزاداری مملو از جمعیت می‌شد و در این دو روز هیئت‌های میزبان خیل مردم بودند؛ اما امسال و برخلاف موج گسترده تلاش‌ها و تبلیغات رسانه‌های معاند و همراهی لیدرهای اغتشاشات 1401 با آنها؛ شاهد حضور کم‌نظیر و مستمر عموم مردم از نخستین روز محرم بودیم که این مهم نشان از بصیرت و آگاهی کردم ایران اسلامی دارد که با پایبندی به ارزش‌ها و اصول اسلام و در راستای تحقیر و شکست دشمنان انجام شد.

منابع:

1- مردم ایران جواب کمپین‌ «سیاه نپوشید» ضدانقلاب را دادند، خبرگزاری فارس
2- ذات واقعی علی کریمی!، جامعه خبری تحلیلی الف
3- مردم ایران جواب کمپین‌ «سیاه نپوشید» ضدانقلاب را دادند، خبر آنلاین
4- علی کریمی و دعوت از مردم برای سیاه نپوشیدن در محرم، خبرگزاری فارس


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.