روایت خبرنگار صهیونیست سلاخ‌خانه غزه

جنگ در هشتمین هفته خود در غزه، در حال تبدیل شدن به گورستان نظامیان صهیونیست است. ارتش کودک‌کش و تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی که تلاش کرد تا با تاکتیک‌های تمرین‌شده وارد غزه شود، حالا در دام تاکیک‌های مقاومت افتاده است.
چهارشنبه، 29 آذر 1402
تخمین زمان مطالعه:
نویسنده : کریم جعفری
موارد بیشتر برای شما
روایت خبرنگار صهیونیست سلاخ‌خانه غزه

جنگ در هشتمین هفته خود در غزه، در حال تبدیل شدن به گورستان نظامیان صهیونیست است. ارتش کودک‌کش و تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی که تلاش کرد تا با تاکتیک‌های تمرین‌شده وارد غزه شود، حالا در دام تاکیک‌های مقاومت افتاده است. ویرانی‌های گسترده ناشی از بمباران‌ها و گلوله‌باران شدید مناطق مسکونی که باعث انهدام بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های شمال و مرکز غزه شده، نتوانسته راه را برای صهیونیست‌ها به آن شکلی که فکر می‌کردند باز کند. هر چه از نبرد می‌گذرد، دامنه تلفات صهیونیست‌ها بیشتر می‌شود و هر چه زمان طولانی‌تر می‌گردد، با خستگی بیش از پیش صهیونیست‌ها و دور شدن آن‌ها از مراکز پشتیبانی، نابودی آن‌ها بیشتر می‌گردد.
 
باوجود بلوف‌ها و دروغ‌های ارتش این رژیم در مورد تلفات وارده شده که پس از هفتمین هفته نبرد زمینی مدعی هلاکت 132 نظامی تا این لحظه شده، اما برخی از روزنامه‌نگاران امنیتی و نظامی این رژیم که کمی واقع‌بین‌تر هستند نسبت به تداوم نبرد خوشبین نبوده و معتقد هستند که وضعیت نه تنها چندان، که اصلاً مناسب نیست. عدم اعتراف به حقیقت و ماهیت جنگ و تلفات باعث شده تا حجم خودسانسوری بالاتر رفته و خانوداه‌های صهیونیست‌ها نیز از سرنوشت نظامیان اعزامی به غزه اطلاع کمتری داشته باشند. این خبرنگاران در حال فشار برای خروج ارتش کودک‌کش از غزه هستند، چرا که آمارها را بهتر از هر کسی می‌دانند.
 
عاموس هرئیل، تحلیلگر مسایل نظامی روزنامه عبری زبان «هاآرتص» که در چند هفته گذشته گزارش‌های متعددی از حقیقت میدان نبرد منتشر کرده، آورده است: «در صورتی که درگیری‌ها به شیوه کنونی ادامه یابند، سیلی از خبرهای کشته شدن سربازان اسرائیلی در غزه به راه خواهد افتاد و ارتش کشته‌ها و زخمی‌های روبه‌افزایشی را متحمل خواهد شد. وقتی با گذشت زمان تردیدهایی در خصوص توانایی ارتش در تحقق اهداف عملیات نظامی‌اش در غزه از جمله نابودی حماس و بازگرداندن افراد بازداشت شده ایجاد شوند، خطر برای رژیم صهیونیستی افزایش پیدا خواهد کرد.»
 
به نوشته هرئیل، احتمال ایجاد تغییری در روند عملیات نظامی رژیم اشغالگر در غزه طی ماه آتی، تردیدهایی را درباره امکان تحقق اهداف اعلام شده برای عملیات زمینی در نوار غزه به وجود خواهد آورد. در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و اعضای کابینه‌اش اصرار دارند که تنها فشار نظامی مستمر می‌تواند جنبش را وادار کند انعطاف نشان دهد، اما در این مرحله به نظر می‌رسد که جنبش حماس حاضر به امتیازدهی نیست. با وجود اینکه «اسرائیل» و آمریکا هیچ‌گونه جزئیاتی از مذاکرات جاری میان خود درباره افق زمانی این جنگ ارائه نکردند، اما روشن است که در این مذاکرات ضرب‌الاجلی برای آغاز مرحله بعدی جنگ تعیین شد.
 
این تحلیلگر صهیونیست در پایان مقاله خود نیز نوشت، قرار است این امر در اواسط ژانویه اتفاق بیفتد و پس از آن روند عملیات هجومی «اسرائیل» در غزه تغییر کرده و کاهش پیدا خواهد کرد. افزایش خسارت‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه متحمل می‌شود، موجب افزایش تردیدها درخصوص فایده این جنگ و آغاز تحلیل حمایت‌های داخلی از آن شده‌است. استمرار عملیات زمینی در داخل نوار غزه با استمرار انتشار خبرهای بدی همچون اعلام کشته شدن تعداد بیشتری افسر و سرباز مرتبط خواهد بود و آنچه از حاشیه مانور «اسرائیل» روی این عملیات می‌کاهد، این است که با وجود تداوم عملیات زمینی، ارتش هنوز در همان جای خودش ایستاده و نتواسته دستاوردی داشته باشد که وضعیت موجود در نوار غزه را تغییر دهد.
 
او به نقل از فرمانده یکی از گردان‌های نظامی که وارد محله الشجاعیه در شرق شهر غزه شدند، نوشت: با وجود اینکه ارتش اشغال این محله را تمام کرده، اما سربازهایش احساس می‌کنند که نیروهای گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس به دلیل توانایی که در پنهان شدن دارند، از همه طرف آنها را محاصره کرده‌اند. ماندن نیروهای نفوذی در منطقه‌ای از نوار غزه به مدت طولانی باعث می‌شود که آنها برای نیروهای مقاومت فلسطین لو بروند، حتی زمانی که این باور برای فرماندهی ارتش ایجاد می‌شود که مقابله با یکی از گردان‌های نظامی حماس تمام شده، ناگهان نیروهای این گردان‌ها به جنگ ادامه می‌دهند و ارتش را غافلگیر می‌کنند.
 
این روزنامه عبری زبان در ادامه مقاله خود به قلم هرئیل نوشت: «ارتش بر اساس توافقی که تل‌آویو از قبل با واشنگتن کرده، ماه آتی میلادی از عملیات‌های خود در نوار غزه خواهد کاست، سفرهای مقامات ارشد آمریکایی به تل‌آویو که آخرین مورد آنها سفر روز دوشنبه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا بود، آینده جنگ را روشن خواهد کرد و نشانه‌هایی وجود دارد که تل‌آویو و واشنگتن درباره کاهش عملیات‌های نظامی در نوار غزه از اواسط ژانویه توافق کردند.»
 
این روزنامه عبری زبان در ادامه نیز احتمال داد که نتانیاهو با وجود اینکه می‌داند آمریکا اهرم‌های فشار بزرگی علیه رژیم صهیونیستی دارد که در راس آنها پشتیبانی نظامی و حمایت در محافل بین‌المللی است، اما سعی دارد در راستای راضی کردن بلوک‌های راست، آمریکایی‌ها را به چالش کشیده و عملیات زمینی را متوقف نکند. حتی اگر ارتش رژیم صهیونیستی عملیات تهاجمی خود در نوار غزه را به درخواست آمریکایی‌ها کاهش دهد، باز هم احتمال دارد که همانند اتفاقی که پس از اشغال بیروت در سال ۱۹۸۲ در لبنان برایش افتاد، در «باتلاق غزه» کاملا گرفتار شود.
 
به نوشته این روزنامه عبری زبان، وجه مشترک جنگ فعلی علیه غزه و جنگ اول لبنان در سال ۱۹۸۲ این است که تردیدهایی در خصوص میزان واقعی بودن اهداف جنگ و امکان پیروزی در آن وجود دارد. در صورتی که ارتش اشغالگر رویکرد فعلی عملیات زمینی را متوقف کرده و به تکنیک‌های نظامی محدودتر روی آورد، شانس تحقق اهداف اعلام شده برای این جنگ از جمله «نابودی» حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست، بیش از این کاهش پیدا خواهد کرد.
 
تردید و دودلی که در میان مقامات صهیونیست در مورد تداوم نبرد وجود دارد، بسیار زیاد است. تلاش نتانیاهو برای ادامه جنگ مورد موافقت همه محافل صهیونیستی است، اما همه آن‌ها از نتیجه هراسان هستند، تا امروز هزینه جنگ ده‌ها میلیارد دلار شده و همه ساختارهای اقتصادی رژیم فروریخته است.
 
وی با بیان اینکه اکثریت واحدهای این لشگر در سال‌های ۲۰۲۵-۲۰۲۶ به لیتوانی وارد می‌شوند و اعضا و خانواده آنها از «شرایطی جذاب» شامل مهدکودک‌ها، مدارس با زبان آلمانی، مسکن و دسترسی به پروازها برخوردار خواهند شد، افزود: «سرعت این پروژه به وضوح نشان می‌دهد که برلین واقعیت امنیتی جدید را درک کرده است.» آلمان در حال حاضر رهبر یک گروه رزمی چند ملیتی ناتو در لیتوانی متشکل از حدود ۱۰۰۰ سرباز است و این واحد در لشگر مذکور ادغام خواهد شد.
 
لائوریناس کاسیوناس، رئیس کمیته دفاع و امنیتی پارلمان لیتوانی اظهار کرد، کشورش حدود ۰.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در سال‌های آینده صرف ساخت مسکن، تاسیسات آموزش و تمرین و زیرساخت‌های دیگر برای سربازان آلمانی کرده و  برای تامین این هزینه مالیات اخذ خواهد کرد.
 
وزیر دفاع لیتوانی که کشورش یکی از بدترین مواضع علیه روسیه را در طول دو سال گذشته و پس از شروع جنگ اوکراین داشته، می‌گوید: «ما علاوه بر سناریوهای خوب باید انتظار بدترین سناریوها را داشته باشیم. بنابراین ما باید آماده باشیم. روسیه تهدید اصلی علیه ما و ناتو باقی مانده است.» /کریم جعفری


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.