رژیم صهیونیستی در آستانه نابودی

برای ایران نقشه می کشیدند خودشان گرفتار شدند

نتانیاهو در حالی به لندن سفر کرد که اوضاع رژیم جعلی صهیونیستی ناآرام بود. او در این سفر برای ایران نقشه می کشید ولی خبر نداشت هنگام برگشت به سرزمین های اشغالی با اعتراض شدید شهروندان این سرزمین و حضور صدها هزار نفری آنان در خیابان روبرو می شود.
دوشنبه، 7 فروردين 1402
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برای ایران نقشه می کشیدند خودشان گرفتار شدند

جدیدترین تحولات فلسطین اشغالی؛ استعفای سرکنسول رژیم صهیونیستی در نیویورک

بعد از آنکه نتانیاهو وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را برکنار کرد سرکنسول این رژیم در نیویورک نیز استعفای خود را اعلام کرد. در پی تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برکناری وزیر جنگ، منابع خبری گزارش داده‌اند سرکنسول این رژیم در نیویورک هم استعفا کرده است. در این گزارش تحولات فلسطین اشغالی جمع‌آوری شده‌اند:  

فیلم منتشرشده در فضای مجازی حضور گسترده تظاهرات‌کنندگان در تل‌آویو برای اعتراض به طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو را نشان می‌دهد. خبرنگار المیادین گزارش داده تظاهرات‌ها مسئولان اسرائیلی را شگفت‌زده کرده و آنها آماده چنین سناریویی نبودند. گزارش‌ها همچنین حاکی است که تظاهرات‌کنندگان نزدیک کنست رسیده‌اند.  
 

محل اسکان نتانیاهو در محاصره معترضان 

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند معترضان به طرح جنجالی اصلاحات قضائی محل اسکان نتانیاهو را محاصره کرده‌اند. رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند بنیامین نتانیاهو در حال انجام رایزنی‌هایی درباره توقف طرح اصلاحات قضائی است. 
 

تخمین حضور حدود ۷۰۰ هزار نفر در تظاهرات فلسطین اشغالی 

صدها هزار معترض بعد از تصمیم نتانیاهو در اخراج وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمده‌اند.  در همین حال برخی از گزارش‌ها از احتمال تعویق رأی‌گیری بر سر طرح اصلاحات قضائی حکایت دارد. نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو به عنوان تبهکاری یاد کرده که بر اسرائیل حکمرانی می‌کند و رفتارهای دیوانه‌وار و مخربش، بنیان‌های همزیستی را تخریب می‌کند. رسانه‌های صهیونیستی گفته‌اند بنیامین نتانیاهو ممکن است صبح فردا توقف اصلاحات قضائی را اعلام کند اما وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفته اگر او چنین کند استعفا خواهد کرد. 

خبرنگار کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته دو نفر از متحدان مذهبی نتانیاهو نیز از توقف طرح اصلاحات قضائی حمایت کرده‌اند.  در همین حال پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده شمار نیروهای خود در سراسر فلسطین اشغالی را افزایش داده و در صورت توسل تظاهرات‌کنندگان به «اغتشاش و خشونت» آنها را دستگیر خواهد کرد. تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌های حزب لیکود گفت وزیر دادگستری اسرائیل دیوانه است و آماده است اسرائیل را به آتش بکشد. این انتقاد در شرایطی مطرح‌شده که گزارش‌ها از تظاهرات‌های سراسری گسترده در فلسطین اشغالی و محاصره محل اقامت نتانیاهو توسط معترضان حکایت دارد. 

وزیر فرهنگ صهیونیست‌ها: خانه در آتش است؛ طرح اصلاحات قضائی متوقف شود. وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی که پیشتر از طرح اصلاحات قضائی بنیامین نتانیاهو حمایت می‌کرد از توقف آن حمایت کرد. او گفت: «هزینه سنگینی بابت توضیح ندادن پرداختیم. اصلاحات قضائی لازم و حیاتی است ولی وقتی خانه در آتش است کسی نمی‌پرسد حق با کیست باید آب ریخت و ساکنان را نجات داد.»
 

رئیس شین‌بت به محل اسکان نتانیاهو رسید 

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داده رئیس شین‌بت به منزل نتانیاهو رسیده است. معترضان نیز در حال تلاش برای نزدیک‌شدن به محل اسکان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هستند. اعضای ارشد حزب لیکود، خواستار استعفای وزیر دادگستری شده‌اند زیرا او اسرائیل را در آستانه جنگ داخلی قرار داده است.  رسانه‌های اسرائیل نتانیاهو را نیز به عنوان یک تهدید آشکار و واقعی علیه امنیت اسرائیل توصیف می‌کنند. 

پیشتر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند بنیامین نتانیاهو ممکن است صبح فردا توقف اصلاحات قضائی را اعلام کند اما وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفته اگر او چنین کند استعفا خواهد کرد. سخنگوی کاخ سفید به خبرگزاری رویترز گفت: ایالات متحده از تحولات در اسرائیل به شدت نگران است و از سران این رژیم می‌خواهد در اسرع وقت در خصوص طرح اصلاحات قضائی سازش کنند. 
 

کاریکاتور/ رابطه تایتانیک و بنیامین نتانیاهو!

برای ایران نقشه می کشیدند خودشان گرفتار شدند
مخالفان نتانیاهو هشدار می دهند که او و سیاست هایش، رژیم صهیونیستی را به ورطه نابودی خواهد کشاند. سرویس جهان مشرق - یک کاریکاتور جدیدی که در رسانه های عبری زبان منتشر شده است، تصویری از غرق شدن کشتی شبیه به کشتی تایتانیک کشیده شده است که تشبیهی از اسرائیل و بنیامین نتانیاهو، ناخدای این کشتی است. تصویری که کنایه از نابودی رژیم صهیونیستی به دست نتانیاهو است.
 

هرج و مرج کامل در سرزمین‌های اشغالی با حضور ۷۰۰ هزار معترض در خیابان‌ها/ معترضان تل‌آویو را از کنترل پلیس خارج کردند/ نتانیاهو درخواست نشست اضطراری داد

با اعلام خبر برکناری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، صدها هزار صهیونیست‌ معترض به خیابان ها آمده و با پلیس درگیر شدند. پس حدود سیزده هفته از گذشت اعتراضات، مخالفت ها، تنش در میان صهیونیست ها، کنترل مقامات صهیونیستی بر روند مسائل و تحولات، از بین رفته است و شاهد یک هرج و مرج کامل در سرزمین های اشغالی هستیم.
 
نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی در بحبوحه بحران سیاسی و تظاهرات‌های گسترده در فلسطین اشغالی سران احزاب کابینه ائتلافی را برای نشستی اضطراری در صبح دوشنبه فرا خوانده است. این اتفاق در شرایطی روی داده که بعد از تصمیم نتانیاهو به برکناری وزیر جنگ اعتراضات سراسری فلسطین اشغالی را فرا گرفته و مخالفت‌ها با طرح جنجالی اصلاحات قضائی به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.
 
بنیامین نتانیاهو، یوآو گالنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که خواستار توقف طرح اصلاحات قانونی شده بود را از سمت خود عزل کرد. بلافاصله پس از اعلام برکناری گالنت، معترضان صهیونیست عصر امروز در مجموعه‌ای از مراکز در سراسر سرزمین های اشغالی تجمع کردند. به گفته وب سایت صهیونیست اخبار ۱۲، وضعیت به گونه ای شده است که ارتش رژیم صهیونیستی در پی از دست دادن کنترل در سرزمین های اشغالی، وضعیت هشدار اعلام کرده است.
 
با توجه به اعتراضات گسترده امشب در سرتاسر سرزمین های اشغالی، مقامات لیکود تخمین می زنند که علاوه بر آریه درعی و مقامات حزب یهودیت تورات، نتانیاهو توقف این قانون را اعلام خواهد کرد. مقامات ارشد لیکود در اظهاراتی غیر عادی گفتند: لوین، مدیریت کننده اصلی طرح تغییر در ساختار قضائی، باید پس از امشب استعفا دهد، او اسرائیل را به آستانه جنگ برادرکشی رساند.
 
در حال حاضر در داخل ائتلاف دولت بنیامین نتانیاهو یک توده وجود دارد که خواستار توقف این قانون هستند. نفتالی بنت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در توییت خود هشدار داده است که رژیم صهیونیستی در بزرگترین خطر بعد از جنگ یوم کیپور قرار دارد. یکی از رهبران اعترضات اعلام کرده است که توقف اصلاحات قضایی نتانیاهو دیگر هدف نیست و اعتراضات تا زمانی که بنیامین نتانیاهو سرنگون شود ادامه خواهد داشت. همچنین کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای نگرانی خود را از وقایع موجود در سرزمین های اشغالی اعلام کرد.
 
             
 
 
 
 
 
 
 
افزایش شکاف در کابینه اسرائیل/ نتانیاهو وزیر جنگ را برکنار کرد
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم را برکنار کرد. بر اساس گزارش‌ها، انتقادهای گالانت از اصلاحات قضایی نتانیاهو باعث شد تا نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم به برکناری وی بگیرد. نتانیاهو به گالانت گفته که اعتماد به وی را از دست داده چون وی علیه ائتلاف حاکم عمل کرده است. 

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که نتانیاهو گالانت را متهم کرده که تلاش‌ها برای رسیدن به راه حل را تضعیف کرده و پیش از مطرح کردن سخنانش، هماهنگی انجام نداده است. رسانه‌های صهیونیستی، امروز (یکشنبه، ۲۶ مارس)، از شکاف‌های جدید در حزب راست‌گرای «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر سر برنامه جنجالی موسوم به «اصلاحات قضایی» وی خبر دادند و نوشتند که نمایندگان عضو این حزب به دو دسته موافق و مخالف این برنامه تقسیم شده‌اند؛ تا جایی که نتانیاهو ناگزیر شد دستور برگزاری نشست فوری سران احزاب ائتلاف حاکم را صادر کند.

بر اساس این گزارش، حزب لیکود، دارای ۳۲ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) است که رهبری ائتلاف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی را برعهده دارد. کابینه‌ای که ۲۹ دسامبر گذشته به عنوان راست‌گراترین کابینه صهیونیستی، رأی اعتماد گرفت. صبح امروز، «یولی ادلشتاین» رئیس کمیسیون امنیت و خارجی در کنست، اعلام کرد که موضع «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و هم حزبی خود را تایید می‌کند. 

وی در گفت‌وگو با روزنامه «یدیعوت آحارانوت» خواستار توقف قانونگذاری طرح جنجالی موسوم به «اصلاحات قضایی» نتانیاهو که مخالفان آن را کودتا علیه دستگاه قضا می‌دانند، شد و اشاره کرد که از رأی‌گیری برای تغییر ساختار کمیته تعیین قضات، حمایت نخواهد کرد. وی افزود؛ از این‌که، گالانت خواستار تلاش برای دستیابی به توافقی جامع و گفت‌وگو با مخالفان شده، تعجب نمی‌کند زیرا گالانت شاهد تصویری پیچیده است.

از سوی دیگر، «آوی دیختر» وزیر کشاورزی در کابینه رژیم صهیونیستی از حزب لیکود نیز خواستار توقف تلاش‌ها برای تصویب نهایی طرح موسوم به «اصلاحات قضایی» تا پس از اعیاد پیش رو یهودیان از جمله عید پسح (پنجم تا دوازدهم آوریل آینده) شد. کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دیختر طی روزهای گذشته به نتانیاهو و وزرای لیکود اطلاع داده که «اختلافات عمیق است و اگر بسته جنجالی قانون‌گذاری‌ها متوقف نشود، راه بازگشتی باقی نخواهد ماند».

به نوشته وبگاه صهیونیستی «واللا»، «دیوید بیتان» دیگر نماینده لیکود در کنست نیز گفت: همان‌طور که از هفته‌ها پیش گفتم، باید این روند قانون‌گذاری متوقف شود و به مذاکرات فوری و دستیابی به توافق‌های گسترده روی آوریم». هفته پیش نیز،«ایلی دلال» دیگر عضو کنست از حزب لیکود، خواستار توقف برنامه کابینه نتانیاهو برای تصویب نهایی طرح جنجالی موسوم به اصلاحات قضایی و آغاز گفت‌وگوهای گسترده شده بود.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، امروز نوشت که صداهای دیگری در حزب لیکود شنیده می‌شود که خواستار توقف تصویب این طرح هستند اما آماده اعلام علنی نظر خود در رسانه‌ها نیستند. در مقابل، شماری از نمایندگان موافق طرح جنجالی نتانیاهو از حزب لیکود، خواستار برکناری وزرای مخالف این حزب هستند. به عنوان مثال، «اوفر کاتس» در گفت‌وگو با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: کسی که این هفته، به طرح اصلاح قضایی رأی نداد، بداند که کار سیاسی‌اش در لیکود پایان یافته است».
 

ناقوس فراخوان اعتصابات در سرزمین‌های اشغالی

به دنبال برکناری وزیر جنگ از سوی نتانیاهو، نهادهای دانشگاهی و سندیکاهای کارگری در سرزمین‌های اشغالی با صدور فراخوانی با اعلام پیوستن به صفوف معترضان ضد نتانیاهو خواستار اعتصابات سراسری شدند.

منابع عبری زبان امروز دوشنبه گزارش دادند در پی عزل وزیر جنگ صهیونیستی و وخامت اوضاع در سرتاسر شهرهای سرزمین اشغالی، رؤسای نهادهای دانشگاهی و همچنین اتحادیه‌های کارگری امروز دوشنبه با صدور فراخوانی با محکوم کردن برنامه اصلاحی قضائی نتانیاهو، خواستار تعطیلی فعالیت دانشگاه‌ها و مؤسسات اقتصادی شدند. در همین ارتباط، سرلشگر «ایال زمیر»، مدیرکل وزارت جنگ ارتش صهیونیستی پس از وخامت اوضاع در تل آویو در پی برکناری وزیر جنگ از سوی نتانیاهو، با قطع کردن برنامه کاری دیدارهای خود با مقامات آمریکایی در واشنگتن به فلسطین اشغالی بازگشت.

رسانه‌های عبری گزارش دادند همزمان با وخامت اوضاع نتانیاهو در حال انحام رایزنی درباره توقف طرح اصلاحات قضائی است. همچنین رسانه‌های صهیونیستی از آماده باش ارتش خبر می‌دهند. از سوی دیگر، رسانه‌های عبری گزارش دادند نظامیان صهیونیستی به خبرنگار کانال ۱۳ به علت پوشش خبری اعتراضات در مقابل منزل وی حمله کرده است. در ادامه تشدید اوضاع امنیتی در تل آویو و سایر شهرک‌های اشغالی، یک مقام آگاه در حزب لیکود فاش ساخت نتانیاهو کنترل اوضاع را از دست داده است.

برخی منابع محلی گزارش دادند تظاهرکنندگان خشمگین ساختمان کنست را محاصره کرده‌اند. از سوی دیگر، برخی مقامات صهیونیستی از احتمال بازنگری نتانیاهو در نظام قضائی داده‌اند. همچنین، گزارش‌های تصویری از سرزمین اشغالی حاکیست خیابان‌های تل آویو عملاً به میدان جنگ و درگیری تبدیل شده است. از سوی دیگر، وزیر دادگستری تهدید به استعفا کرده است. به گزارش کانال ۱۲ عبری، مقامات محلی مخالف با سیاست اصلاحات قضائی با پیوستن به صفوف معترضان در مقابل دفتر نتانیاهو با تجمع اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند.

کابینه نتانیاهو در ژانویه سال جاری طرحی برای اصلاح نظام قضائی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضائی قرار دارد. وی بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظام قضائی» نامیده، از محاکمه فرار کند. امری به آغاز عتراضات داخلی ضد او شد و با وجود گذشت ۱۲ هفته از آغاز اعتراضات، همچنان در حال افزایش و گسترش است.
 

رژیم صهیونیستی روز به روز به هرج و مرج کامل و جنگ داخلی نزدیک تر می‌شود

معترضان علیه دولت نتانیاهو و طرح اصلاحات قضائی، با تجمع در مرکز تل آویو، اقدام به تظاهرات و اعتراض علیه دولت رژیم صهیونیستی کردند. معترضان در برنامه اعتراضات خود، ایجاد اختلال و مسدود کردن راه ها و جاده ها را در دستور کار قرار داده اند. پیش بینی می شود که در روزها و هفته های پیش رو، میزان خشونت و درگیری های در سرزمین های اشغالی افزایش یابد.

مقامات رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ توافقی با یکدیگر بر سر اختلافات خود انجام نداده اند که این مسئله به معنی استمرار تنش ها و وخیم تر شدن درگیری ها در سرزمین های اشغالی است. بنیامین نتانیاهو اعلام کرده است که طرح اصلاحات قضائی که مخالفان از آن به عنوان کودتای قضائی یاد می کنند، روند بررسی آن بدون هیچ گونه تاخیری ادامه پیدا خواهد کرد.
 
دادستان رژیم صهیونیستی روز جمعه بنیامین نتانیاهو را به دلیل نادیده گرفتن تعارض منافع در طرح اصلاحات قضائی به نقض قانون متهم کرد. دادستان کل رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به نتانیاهو به او گوشزد کرده که ورود او به اصلاحات قضائی با توجه به اتهامات مطرح شده علیه او در چند پرونده فساد، نقض قانون محسوب می‌شود.
 
در پی نامه دادستان، گروه «جنبش حکومت کیفی در اسرائیل» گفته قصد دارد با تنظیم شکایت‌نامه‌ای نتانیاهو را به اهانت به دادگاه متهم کرده و خواستار صدور جریمه سنگین و حبس برای او شود. معترضان اعلام کرده اند که قصد دارند فعالیت های اعتراضی خود را تشدید کنند و هفته پیش رو را، هفته ملی اعتصاب نامگذاری کرده اند و طی آن از صهیونیست های ساکن اراضی اشغالی درخواست کرده اند که در هر نقطه ای، دست به اعتصاب و اختلال در امور بزنند.
 

پس لرزه برکناری وزیر جنگ در سرزمین‌های اشغالی

در پی عزل وزیر جنگ و اوج‌گیری موج ناآرامی‌های تازه در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی، اوضاع امنیتی از سیطره این رژیم خارج شده و معترضان مقرهای مهم را به محاصره در آورده‌اند. ‌به گزارش مشرق، در پی عزل وزیر جنگ از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو، ده‌ها هزار صهیونیستی معترض با تجمع در مقابل سفارتخانه این رژیم در لندن و نیویورک نسبت به سیاست‌های قضائی نتانیاهو واکنش نشان دادند. تظاهرکنندگان خشمگین در مقابل سفارتخانه این رژیم جعلی در لندن و نیویورک با سر دادن شعارهایی اعلام کردند کابینه نتانیاهو صلاحیت ندارد. همزمان با این تحولات در داخل و خارج فلسطین اشغالی، منابع خبری گزارش می‌دهند شدت تحولات در فلسطین اشغالی بسیار بالاست.

طبق گزارش کانال ۱۲ عبری زبان، نتانیاهو و رهبر حزب «شاس» از اصلاحات مدنظر قضائی خود عقب نشینی کرده‌اند؛ اما وزیران به اصطلاح دادگستری و امنیت ملی کابینه مخالفت کرده‌اند. از سوی دیگر، شماری از مقامات حزب لیکود خواستار استعفای وزیر دادگستری شدند؛ زیرا معتقدند اصرار وی و همفکرانش در کابینه این رژیم را به جنگ داخلی سوق می‌دهد. وزیر اقتصاد کابینه نتانیاهو نیز با مخالفت از توقف اصلاحات قضائی بر ادامه اصلاحات علی رغم گسترش درگیری و چنددستگی در کابینه و فلسطین اشغالی تاکید کرد.

به نوشته منابع خبری عبری زبان، وزیر سابق شاباک اظهار داشت نتانیاهو در پی فروپاشی ارتش و به مخاطره انداختن امنیت ملی رژیم صهیونیستی است. از سوی دیگر، وزیر به اصطلاح دادگستری به نتانیاهو هشدار داد در صورت عقب نشینی از اصلاحات قضائی، استعفا خواهد داد. اتحادیه پزشکان نیز با صدور فراخوانی آمادگی خود را از پیوستن به موج اعتصابات دانشگاهی و کارگری فردا دوشنبه خبر داد. «ایهود اولمرت»، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با موضعگیری ضد کابینه نتانیاهو گفت باند (نتانیاهو) امور این رژِیم را بر عهده گرفته و دیوانه‌وار در حال نابودی رژیم و برچیدن همزیستی در فلسطین اشغالی است.

مقامات محلی شهرداری‌ها در سرزمین اشغالی امروز دوشنبه از اعتصاب و تجمع در مقابل دفتر نخست وزیری در تل آویو خبر داده‌اند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در خبری فوری اعلام کرد پلیس هشدار داد در صورت اقدام معترضان به تخریب و خشونت دستگیر خواهند شد. کانال ۱۳ عبری زبان نوشت مقامات واشنگتن نسبت به برکناری وزیر جنگ در شوک این اقدام نتانیاهو به سر می‌برند. سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز با ابراز نگرانی از تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد نگران تبعات این اقدامات بر امنیت ارتش این رژیم هستیم.
 

۱۴۰۱؛ سال تشدید انزوا و گسست رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی سال ۱۴۰۱ را با بحران داخلی و انحلال کنست و کابینه آغاز کرد و در بدترین شرایط گسست سیاسی-اجتماعی، انزوای بین المللی و قدرت گرفتن انتفاضه و مقاومت فلسطین، آن را به پایان برد. به گزارش مشرق، ۲۰ ژوئن ۲۰۲۲(۳۰ خرداد ۱۴۰۱)، «نفتالی بنت» نخست وزیر و «یائیر لاپید» قائم مقام نخست وزیری از انحلال کنست و برگزاری پنجمین انتخابات رژیم صهیونیستی در کمتر از چهار سال خبر دادند و قرار شد تا زمان برگزاری انتخابات در اول نوامبر و تشکیل کابینه جدید، لاپید نخست وزیر موقت باشد.

۱ نوامبر(۱۰ آبان)، بیست و پنجمین انتخابات در سرزمین های اشغالی برگزار و ائتلاف راست گرایان به رهبری «بنیامین نتانیاهو» پیروز شد. ۱۳ نوامبر(۲۲ آبان)، نتانیاهو از طرف «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، مامور تشکیلکابینه شد. ۲۹ دسامبر(۸ دی)، نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی سوگند یاد کرد.

هفت ژانویه(۱۷ دی)، تظاهرات اعتراضی علیه اصلاحات قضائی کابینه حاکم آغاز و ۱۴ ژانویه (۲۴ دی)، صدها هزار صهیونیست علیه آن به خیابان ها ریختند. ۱۹ ژانویه(۲۹ دی)، دیوان عالی رژیم صهیونیستی «آریه درعی» وزیر امور داخلی این رژیم را به خاطر سابقه فساد، فاقد صلاحیت برای پست وزارت عنوان کرد و ۲۲ ژانویه (۲ بهمن)، وی توسط نتانیاهو از مقام خود عزل شد. تشکیل دولت ائتلافی با احزاب راست افراطی از سوی نتانیاهو واکنش‌ها و نگرانی‌های زیادی بە همراه آوردە است. هزاران دیپلمات و مقام پیشین رژیم صهیونیستی نسبت به خطرات کابینه جدید راست‌گرا، برای جایگاه این رژیم در جهان و منطقه هشدار دادند.
 

شکاف و دودستگی صهیونیست‌ها به روایت آمار

نتایج یک نظرسنجی جدید در سرزمین های اشغالی بار دیگر ماهیت به شدت دو قطبی و درگیری و اختلافات شدید بین صهیونیستها و سران آنها را برملا کرد و از عدم اتفاق نظر آنها بر سر پرونده های مختلف داخلی خبر داد.

براساس نتایج نظرسنجی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ۵۰ درصد صهیونیست ها معتقدند که رئیس رژیم صهیونیستی می تواند به گسست داخلی به وجود آمده بر سر لایحه «اصلاحات قضائی» کابینه راست افراطی حاکم در این رژیم پایان دهد و ۳۳ درصد دیگر معتقدند که او قادر به این کار نیست.

همچنین ۵۰ درصد صهیونیست ها براساس نتایج این نظرسنجی، خواهان عزل «ایتامار بن گویر» از منصب وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و تنها ۴۰ درصد خواهان باقی ماندن او در این سمت هستند. در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بوده است.

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شد. سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.
 

جرقه انتفاضه سوم در سرزمین‌های اشغالی

در سال ۱۴۰۱، به میزان افزایش افراطی گرایی در هیات حاکمه رژیم صهیونیستی، حملات علیه فلسطینی ها افزایش پیدا کرد و یکی از معروف ترین خبرنگاران حوزه فلسطین به نام «شیرین ابوعاقله» توسط نظامیان صهیونیست هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. در مقابل تجاوز و کشتار صهیونیست‌ها، نیروهای مقاومت نیز بیکار ننشستند و یکی از مرگبارترین سال‌ها را برای نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان در مناطق اشغالی رقم زدند. بسیاری از کارشناسان، افزایش حملات نیروهای مقاومت و مردم فلسطین علیه نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان اشغالگر به ویژه در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ را به معنای شروع انتفاضه سوم ارزیابی کرده اند.

چهار صهیونیست ۲۲ مارس (۲ فروردین ۱۴۰۱) در حمله خودرویی نیروهای مقاومت به هلاکت رسیدند.
هفت روز بعد در ۲۹ مارس(۹ فروردین۱۴۰۱)، یکی از نیروهای مقاومت، پنج صهیونیست را در تل آویو به هلاکت رساند.
هفت آوریل (۱۸ فروردین۱۴۰۱)، سه صهیونیست توسط مقاومت فلسطین در تل آویو کشته شدند.
۱۱ آوریل(۲۲ فروردین)، ۲ صهیونیست که مسجدالاقصی را هتک حرمت کرده بودند، هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند.
۱۵ آوریل(۲۶ فروردین ۱۴۰۱)، پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی حمله کرد و در درگیری بین نمازگزاران و پلیس، بیش از ۱۵۰ فلسطینی زخمی شدند.
۳۰ آوریل(۱۰ اردیبهشت۱۴۰۱)، یک نظامی صهیونیست در تل آویو هدف حمله نیروهای مقاومت قرار گرفت و کشته شد.
۵ می(۱۵ اردیبهشت۱۴۰۱)، سه صهیونیست دیگر توسط رزمندگان مقاومت به هلاکت رسیدند.
۱۱ می(۲۱ اردیبهشت۱۴۰۱)، شیرین ابوعاقله روزنامه نگار فلسطینی-آمریکایی شبکه تلویزیونی الجزیره هنگام پوشش یورش نظامیان صهیونیست به جنین، با شلیک مستقیم این نظامیان کشته شد.
رژیم صهیونیستی در اوایل آگوست (نیمه مرداد1401) به مدت سه روز باریکه غزه را هدف بمباران قرار داد که منجر به کشته شدن ۴۹ فلسطینی از جمله ۱۷ کودک شد. 
پنج تا هفت آگوست(۱۴ تا ۱۶ مرداد1401)، رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله کرد و «تیسر جباری» از رهبران جنبش جهاد اسلامی را به شهادت رساند، جنبش جهاد اسلامی نیز با پرتاب بیش از هزار راکت به سرزمین های اشغالی، به این حمله پاسخ داد.
۱۵ نوامبر(۲۴ آبان1401)، در شرایطی که اعضای کنست جدید رژیم صهیونیستی در حال ادای سوگند بودند، یک صهیونیست در شهرک آریل در کرانه باختری توسط گروه های مقاومت به هلاکت رسید.
۲۳ نوامبر(۲ آذر1401)، یک صهیونیست بعد از انفجار دو ایستگاه اتوبوس در بیت المقدس به هلاکت رسید و ۲۳ صهیونیست دیگر زخمی شدند.
۳ ژانویه(۱۳ دی1401)، یورش بن گویر وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از بیت المقدس موجب خشم فلسطینی ها و اعتراض کشورهای مختلف عربی- اسلامی شد.
۲۷ ژانویه(هفت بهمن1401)، در نتیجه حمله نیروهای مقاومت به یک کنیسه صهیونیست ها در شرق بیت المقدس، هفت صهیونیست کشته و ۱۰ صهیونیست دیگر زخمی شدند.
۲۸ ژانویه(۸ بهمن1401) نیز، یک جوان ۱۳ ساله فلسطینی، ۲ صهیونیست را در بیت المقدس شرقی به شدت زخمی کرد. در مقابل حملات شهادت طلبانه فلسطینی‌ها، کابینه تندروی نتانیاهو به پیشنهاد بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم تصمیم به تشدید مجازات علیه مبارزان فلسطینی گرفت و اول مارس(۱۰ اسفند)، لایحه کابینه حاکم برای اعدام مبارزان فلسطینی با اکثریت آرا در کنست رژیم صهیونیست به تصویب رسید.
 

ظهور گروه «شیران بیشه» و شکست از حزب‌الله

باوجود حضور گروه های مقاومت سنتی مثل جنبش های فتح در کرانه باختری و حماس در غزه، جنبش های جدید مثل جنبش جهاد اسلامی خواب را از چشمان صهیونیست ها ربوده است.
سال 1401، کرانه باختری شاهد ظهور گروه جدیدی از مبارزان فلسطینی بود که خود را شیران بیشه (عرین الاسود) نامیدند. نابلس و شرق سرزمین های اشغالی محل مبارزه و مقاومت این گروه است. این گروه مبارز شامل جوانانی با اراده و با لباس متحدالشکل و سیاه پوش است که لوله اسلحه‌های آنها با تکه‌های پارچه قرمز پوشانده شده تا نشان دهند که ترسی از شهادت و جاری شدن خون‌شان برای آزادی فلسطین ندارند.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد، این است که سران رژیم صهیونیستی که تا پیش از این دستیابی به رویای امپراتوری نیل تا فرات را در سر می پروراندند، امروز در سرزمین های اشغالی محاصره شده اند. مقاومت همه جانبه فلسطینیان از غرب، شرق و مرکز در سرزمین های اشغالی و از شمال هم مقاومت مقتدرانه حزب الله به پتکی بر سر صهیونیست ها تبدیل شده و کابوس آنها را به واقعیت تبدیل کرده است.

اگرچه، رژیم صهیونیستی در گذشته و بارها به ویژه در جنگ ۳۳ روزه، طعم شکست از حزب الله لبنان را چشیده اما این بار در میدان دیپلماسی از حزب الله شکست خورد و ۲ جولای(۱۱تیر)، حزب الله لبنان با سه پهپاد از فعالیت شرکت های رژیم صهیونیستی در میدان گازی «کاریش» فیلمبرداری و درباره هرگونه دست اندازی این رژیم به منابع گازی این میدان تا تعیین تکلیف وضعیت حقوقی آن هشدار داد. ۲۷ اکتبر(۵ آبان)، نمایندگان رژیم صهیونیستی و لبنان توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی را امضا و موفقیت دیگری برای حزب الله لبنان در حوزه دیپلماتیک و اقتصادی رقم خورد. عقب نشینی رژیم صهیونیستی در پرونده «کاریش» نشان داد که این رژیم فقط زبان زور را می فهمد و جواب تجاوزگری این رژیم، فقط مقاومت است.
 

تل آویو در شوک توافق تهران-ریاض

رژیم صهیونیستی که از بدو تاسیس به عنوان غده سرطانی منطقه، تلاش داشته تا با اجرای سیاست انگلیسی «تفرقه بیانداز و حکومت کن»، منطقه را دستخوش ناآرامی و نزاع کرده و به حیات انگلی خود ادامه دهد، سال 1401 نیز تلاش های گسترده ای را برای ایران هراسی و ایجاد تنش بین تهران و پایتخت های عربی منطقه انجام داد. ۲۷ مارس(۷ فروردین)، نشست نقب در سرزمین های اشغالی با حضور نمایندگان مصر، بحرین، مغرب و امارات و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا برگزار شد. اول آوریل (۱۲ فروردین) نیز، رژیم صهیونیستی و امارات مذاکرات برای تجارت آزاد را به پایان رساندند.

رژیم صهیونیستی تا حدی از موفقیت پروژه ایران‌هراسی برای نزدیک شدن به کشورهای عرب منطقه مطمئن بود که امضای معاهده عادی سازی موسوم به «ابراهیم» با عربستان یکی از وعده های انتخاباتی نتانیاهو در انتخابات اخیر از آن جمله بود. با وجود همه تلاش های رژیم صهیونیستی، امضای تفاهم نامه همکاری بین تهران و ریاض در ماه پایانی سال، آب سردی روی آتش آرزوهای نتانیاهو بود و شکست دیگری را برای این رژیم در حوزه دیپلماتیک به ارمغان آورد. رژیم صهیونیستی که تلاش داشت از طریق ائتلاف با عربستان سعودی، فشارها بر ایران را افزایش دهد از نظر کارشناسان، بزرگترین بازنده توافق بین تهران و ریاض است.
 

افزایش انزوای بین‌المللی در سایه جنگ اوکراین 

۲۰ مارس(۲۹ اسفند ۱۴۰۰) «ولودیمیر زلنسکی» به صورت ویدئو کنفرانس در کنست رژیم صهیونیستی سخنرانی کرد. این موضوع زمینه تنش بین تل آویو و روسیه را در سال ۱۴۰۱ فراهم کرد.

چهار آوریل(۱۵ فروردین)، یائیر لاپید وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی در ادامه حمایت از اوکراین، کشته شدن غیرنظامیان در منطقه «بوچا» در حومه کی یف را جنایت جنگی اعلام کرد. حمایت کابینه پیشین رژیم صهیونیستی از اوکراین، روابط تل‌آویو و مسکو را تیره کرد، به طوری که دادگستری روسیه حکم اخراج آژانس یهود - مهمترین آژانس صهیونیستی فعال برای کوچاندن یهودیان سراسر جهان به سرزمین‌های اشغالی- را صادر کرد. اگرچه نتانیاهو تلاش می کند از روابط دوستانه با پوتین برای احیای روابط با مسکو بهره برد اما بعید است که این روابط بتواند به سطح گذشته برگردد.

روابط رژیم صهیونیستی با متحدان سنتی خود مثل اتحادیه اروپا و آمریکا نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارد و متحدان غربی تل آویو تحت فشار افکار عمومی، از پذیرش بسیاری از وزیران تندروی کابینه وی در پایتخت های خود خودداری کرده اند. در شرایطی که رژیم صهیونیستی دنبال ماجراجویی علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران است، متحدان غربی همواره پاسخشان به این ماجراجویی ها، «نه» بوده و «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان ۲۵ اسفند در دیدار با نتانیاهو در برلین تاکید کرد: دیلپماسی اولویت ما در قبال برنامه هسته ای ایران است. اکنون رژیم جعلی صهیونیستی در شرایط انزوای بین المللی و گسست سیاسی- اجتماعی در داخل، بیش از همیشه در معرض فروپاشی قرار دارد و پایان حیات اشغالگران و اشغالگری نزدیک است.
 

اقدام ضدایرانی نتانیاهو در سفر به انگلیس

همزمان با سرکوب تظاهرات ضد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، او در لندن با وزیر کشور انگلیس درباره موضوعاتی از جمله ایران و تقویت همکاری‌های امنیتی دو طرف رایزنی کرد.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی که به لندن سفر کرده، بامداد یکشنبه با «سوئلا براورمن» وزیر کشور انگلیس دیدار کرد. دفتر نخست‌وزیری تل‌آویو طی بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر، گفت که نتانیاهو و براورمن درباره موضوعات مهمی از جمله ایران، تروریسم و تقویت همکاری‌های امنیتی تل‌آویو با لندن مخصوصا در حوزه سایبری صحبت کردند.

طبق گزارش وبگاه «تایمز اسرائیل»، براورمن هم درباره دیدار با نخست‌وزیر رژیم کودک‌کُش صهیونیستی توئیت کرد که درباره «منافع امنیتی مشترک» و «همکاری برای امن نگه داشتن» دو طرف رایزنی کرده است. این در حالی است که حداقل۶۳۰ هزار صهیونیست از شامگاه شنبه با حضور در خیابان‌های شهرهای مختلف فلسطین اشغالی، به سیاست‌های کابینه نتانیاهو اعتراض کرده و خواستار استعفای او شدند.

به نوشته رسانه‌های عبری‌زبان، پلیس رژیم صهیونیستی نیز با استفاده از تجهیزات ضد شورش از جمله خودروهای آب‌پاش، گاز اشک‌آور و نیروهای اسب‌آور به تظاهرات ضدنتانیاهو حمله کرده و سعی در متفرق نمودن آنها داشت. بر این اساس، نیروهای امنیتی این رژیم همچنین حداقل ۴۴ معترض را به دلیل برهم‌زدن نظم عمومی و تلاش برای بستن خیابان‌ها در تل‌آویو و قدس اشغالی بازداشت کردند.
 

آمریکایی‌ها: نتانیاهو فعلا به کاخ سفید نیاید!

رسانه‌های عبری زبان به نقل از یک مسئول گزارش دادند که واشنگتن از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای حضور در کاخ سفید دعوت به عمل نخواهد آورد. به گزارش الجزیره، رسانه‌های عبری زبان به نقل از یک مسئول گزارش دادند که واشنگتن به تل آویو ابلاغ کرده که در سایه اعتراضات کنونی در اراضی اشغالی، از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر آمریکا و حضور در کاخ سفید دعوت به عمل نخواهد آمد.

پیش از این، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یک پیام هشدار آمیز خطاب به کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ارسال کرده است. بر اساس این گزارش، گالانت هشدار داده است که ارتش رژیم صهیونیستی در سایه این اصلاحات قضائی به سمت پرتگاه خطرناکی رانده می‌شود. در ادامه اعتراض‌های گسترده در فلسطین اشغالی علیه «اصلاحات قضائی» کابینه بنیامین نتانیاهو، که معترضان آن را «کودتای قضائی نتانیاهو» می‌نامند، بخش دیگری از نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زدند. روز جمعه، شبکه الجزیره به نقل از رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرد افسران و نظامیان «واحد ۸۲۰۰» ارتش رژیم صهیونیستی با امضا طوماری اعلام کردند که دیگر در محل خدمت حاضر نخواهند شد.

منابع:
فارس
مشرق


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.