یادداشتی از رضا صدر الحسینی کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل

الحاق کرانه باختری؛ رد گم کنی برای اشغالگری بیشتر رژیم صهیونیستی است

رژیم صهیونیستی که در اهداف بلند پروازانه خیانت کارانه خود در تحقق طرح نیل تا فرات ناکام مانده است. این بار با طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی به دنبال رسمیت بخشیدن به اشغالگری و توسعه سرزمینی خود است
شنبه، 31 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
گردآورنده : زهرا احمدی
موارد بیشتر برای شما
الحاق کرانه باختری؛ رد گم کنی برای اشغالگری بیشتر رژیم صهیونیستی است

الحاق یک کلمه انحرافی برای است نه حقیقت اشغالگری رژیم صهیونیستی

قطعا هر نوع فعالیتی که از سوی رژیم صهیونیستی برای تداوم و توسعه اشغالگری به کار گرفته می شود باید به معنای درست آن که همان اشغالگری و توسعه سرزمینی مورد نظر رژیم صهیونیستی است اشاره شود، نه عنوان یا نام دیگری بر این موضوع نهاده شود. لذا آنچه به عنوان کلمه الحاق کرانه باختری به سرزمین های رژیم صهیونیستی در رسانه ها یاد می شود به کار بردن کلمه ای کاملا انحرافی است تا اذهان مردم را از موضوع اصلی که همان اشغالگری، تصرف و توسعه سرزمینی رژیم صهیونیستی است دور کند.
 

آمریکا پشتیبان اصلی توسعه گری های سرزمینی رژیم صهیونیستی است

رژیم صهیونیستی برای توسعه سرزمینی خود سال های سال کوشید تا طرح خیانت کارانه از نیل تا فرات را محقق کند، لذا امروز به دلیل ناتوانی در تحقق این موضوع غیر‌قانونی بر آن است تا با ارائه یک طرح جامع تصرف خود در منطقه را به صورت رسمی دنبال کند. در حقیقت آمریکا مهمترین و اصلی ترین پشتیبان توسعه طلبی های سرزمینی رژیم صهیونیستی است که رژیم صهیونیستی را برای اهداف جنایتکارانه با قلدری و زورگویی به جلو هل می دهد.
 

آمریکا به دنبال تحقق کمپ دیوید دیگری است

آمریکایی ها در قالب معامله قرن کوشیدند تا ادغاماتی به دلخواه خود و به نفع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی انجام دهند. دولتمردان آمریکایی، آقای ترامپ و دامادش آقای کوشنر به عنوان یهودی صهیونیستی که مسئول پرونده معامله قرن هستند، تلاش کردند تا با طرح این موضوع و تحقق آن  کمپ دیوید دیگری را ایجاد کنند.
 

الحاق کرانه باختری تعمیم امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه است

آمریکایی ها سال گذشته در این راستا تلاش کردند تا در قالب طرح صلح، موضوع امنیت رژیم صهیونیستی را در منطقه تعمیم دهند. در حقیقت معامله قرن که بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی و سرزمینی را در بر می گیرد آغاز دست اندازی ها و توسعه گری های بیشتر رژیم صهیونیستی در منطقه به شمار می رود، لذا می توان گفت الحاق کرانه غربی هم یکی از ابعاد این موضوع بسیار خطرناک به شمار می رود که در حقیقت به دنبال افزایش سرزمین برای رژیم صهیونیستی است.
 

طرح الحاق دست درازی بیشتر رژیم صهیونیستی به منطقه است

تخریب روستاها و شهرک سازی های مناطق فلسطینی در سال های گذشته نشان دهنده رویای توسعه سرزمینی رژیم صهیونیستی است، اما سران کودک کش اسرائیل این بار به دنبال تحقق این  موضوع هستند که اهداف شوم اشغالگرانه خود را در قالب یک طرح عمده در قالب تصرف کرانه باختری مطرح و محقق نمایند.

الحاق کرانه باختری؛ رد گم کنی برای اشغالگری بیشتر رژیم صهیونیستی است
 

ترامپ نیازمند آرای یهودیان آمریکایی است

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد تعجیلی است که رژیم صهیونیستی در این موضوع به خرج می دهد تا در تیر ماه سال جاری این موضوع را عملیاتی کند. در حقیقت به نظر می آید با توجه به بن بست های راهبردی‌ که آمریکا در منطقه با آن رو به رو شده موضوع معامله قرن و تصرف کرانه باختری در دستور کار قرار گرفته تا آمریکا از هر راهی که می تواند موضوع رژیم صهیونیستی را در منطقه حل و فصل کند، از سوی دیگر تعجیل برای توسعه طرح های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی توسط آمریکا را نمی توان بی ارتباط به موضوع انتخابات دانست. چرا که آمریکایی ها برای جلب نظر و آرای صهیونیست های امریکایی در تلاش هستند تا این موضوع را  به نقطه ای برسانند که ترامپ از آن به عنوان یک دستاورد استفاده کند.
 

دست رژیم صهیونیستی از منطقه کوتاه می شود

به هر حال پر واضح است با توجه به مخالفت های فراوانی که در منطقه و در اتحادیه اروپا با توسعه اشغالگری رژیم صهیونیستی به نام الحاق کرانه باختری شده است، قطعا این بار هم دست رژیم صهیونیستی از آنچه به دنبال آن است کوتاه می ماند و این بار هم با مخالفت های صورت گرفته نمی تواند به اهداف پلید و اشغالگرانه خود در منطقه برسد.
 

نقشه شوم صهیونیست ها یک بار دیگر مفتضحانه نقش بر آب می شود

نه تنها کشورهای اروپایی و منطقه و جمهوری اسلامی ایران به شدت با این موضوع مخالف هستند (هر چند جمهوری اسلامی اسرائیل را غده سرطانی منطقه می داند که حتما باید از دل منطقه کنده و پایان بپذیرد) اما قطعا گروه های مقاومت و جریان های جهادی فلسطینی با این موضوع به شدت مخالفت کرده و می کنند و در مقابله هرگونه توسعه گری اشغالگرانه رژیم صهیونیستی لحظه ای و اندکی کوتاه نمی آیند. گروه های جهادی و مقاومت با صراحت عنوان کرده‌ اند که به رژیم صهیونیستی لحظه ای اجازه چنین اقدامی و دست اندازی به سایر سرزمین ها را نخواهند داد.

از سوی دیگر آقای «محمود عباس» به عنوان رهبر تفکر سازش نیز به صراحت مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده است. لذا با مخالفت همه جریان های فلسطینی، کشورهای اسلامی و آزادی خواهان جهان رژیم صهیونیستی یک بار دیگر در تحقق نقشه های شوم خود با شکست مفتضحانه ای رو به رو می شود. به نظر می آید این اقدام بیشتر از آنچه اجرایی و قابلیت عملیاتی شدن را داشته باشد کلید زدن یک عملیات روانی برای دست یابی ترامپ به آرای بیشتر و تحکیم دولت شکننده خود در این شرایط حساس آمریکا به شمار می رود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما