نگاهی به پرترددترین شهرهای ایران در نوروز

برخی از شهرها و جزایر کشور در این موقع از سال به پرترددترین شهرهای ایران توسط مسافرانی نوروزی تبدیل می‌شوند. با ما همراه باشید تا با برخی از شهرهای پر تردد ایران در ایام نوروز بیشتر آشنا شوید.
دوشنبه، 28 اسفند 1402
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نگاهی به پرترددترین شهرهای ایران در نوروز
عید نوروز یکی از مهم‌ترین ایام تعطیلی در ایران است که به دلیل زیاد بودن تعداد روزهای تعطیل، یکی از بهترین مواقع برای سفر به‌شمار می‌آید. به همین دلیل برخی از شهرها و جزایر کشور در این موقع از سال به پرترددترین شهرهای ایران توسط مسافرانی نوروزی تبدیل می‌شوند. بنابراین، اگر برای آغاز سال جدید قصد سفر دارید با مطالعه این مقاله می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید.
 
در صورتی‌که تا پایان این مسیر با ما همراه باشید می‌توانید با برخی از شهرهای پر تردد ایران در ایام نوروز بیشتر آشنا شوید.
 

شلوغ‌ترین شهرهای ایران در ایام نوروز

گاهی اوقات هدف از سفر کردن دور شدن از هیاهو و شلوغی زندگی شهری است، پس در این مواقع باید شهری را برای سفر انتخاب کنید که کم‌ترین شلوغی حاصل از ازدحام مسافران نورزی را داشته باشد.
 

مشهد، پایتخت معنوی ایران

شهر مشهد یکی از شهرهای ایران است که به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) معمولا در ایام نوروز در صدر پر ترددترین شهرهای ایران توسط مسافرین نوروزی قرار می‌گیرد. در این ایام با وجود آب و هوای معتدل مشهد، بسیاری از مردم مشهد را به عنوان مقصد نهایی سفر نوروزی خود انتخاب می‌کنند تا بتوانند در هوایی خنک از زیارت خود لذت ببرند.

در این ایام سال در هر کدام از خیابان‌ها، تفریح‌گاه، اقامتگاه‌ها و رزرو هتل ارزان در مشهد شما می‌توانید شاهد سیل عظیمی از مسافران نوروزی باشید. از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر که در کنار حرم امام رضا (ع) باعث افزایش رفت‌و‌آمد و مسافرت‌های نوروزی به مشهد می‌شوند، می‌توان آرامگاه فرودسی و طبیعت زیبا و بکر طرقبه مشهد، دریاچه چالیدره و پارک‌‌های آبی این شهر را نام برد.
 

جزیره کیش، مروارید خلیج فارس

نگاهی به پرترددترین شهرهای ایران در نوروز

جزیره کیش همانند تمامی شهرهای جنوبی ایران، فصل بهار بهترین زمان سفر به آن است. به همین دلیل، معمولا جزیره کیش در ایام نوروز شلو‌غ‌ترین روزهای سال خود را تجربه می‌کند. زیرا فصل بهار نه‌تنها بهترین زمان استفاده از تفریحات آبی و شنا کردن در آب‌های آبی خلیج فارس است، بلکه بدون آن‌‌که دیگر خبری از گرما و شرجی آزاردهنده تابستان باشد می‌توان با خیال راحت از تمامی جاذبه‌های دیدنی دیگر این شهر بازدید کرد.

این جزیره در کنار تفریحات آبی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی دارد که گردشگران داخلی و خارجی را تشویق می‌کنند تا در یک هوای خنک برای بازدید از آن‌‌ها به این شهر سفر کنند. این جاذبه‌ها شامل بازدید از جزایر هندورابی، آب انبار کیش، خانه اعیانی کیش، خانه مردم شناسی بومیان کیش، شهر باستانی حریره و شهر زیر زمینی 2500 ساله کاریز می‌شود. البته هتل در کیش خود از آثار جذاب در این شهر به شمار میاید برای مثال هتل داریوش به دلیل زیبایی و شباهت بی‌نظیرش به تخت جمشید به یکی از جاذبه‌های دیدنی مهم این شهر تبدیل شده است.
 

 گیلان و مازندران

گیلان و مازنداران دو مورد از شهرهای خطه شمال ایران هستند که نه‌تنها در ایام نوروز بلکه در تمامی ایام سال جزو شهرهای پرتردد ایران محسوب می‌شوند. این دو شهر به دلیل طبیعت سرسبز و دریای خزر در هر فصلی از سال گردشگران و دوستدارن خاص خود را در بین مردم ایران دارند.
از جمله مکان‌های پردد گردشگری گیلان و مازاندارن در ایام نوروز می‌توان به متل قو، جواهرده، روستای ییلاقی فیلبند، قلعه رودخان، امامزاده ابراهیم، لاهیجان، ماسوله اشاره کرد. این دو شهر معمولا در ایام نوروز میزبان بیش از 10 میلیون مسافر نوروزی هستند.پ
 

شیراز، شهر گل و شعر


نگاهی به پرترددترین شهرهای ایران در نوروز
 
شهر شیراز یا شهر گل و شعر یکی از دیگر شهرهای بسیار زیبا و دیدنی ایران به‌شمار می‌آید که در تعطیلات نوروزی معمولا یکی از انتخاب‌های اصلی مردم برای گذراندن تعطیلات‌شان است. با شروع فصل بهار و هوای خنک و مطبوع و همچنین انتشار عطر بهار نارنج‌ها، فروردین و اردیبهشت ماه به بهترین زمان برای سفر به شیراز تبدیل شده است، به همین دلیل در این ایام شیراز پرددترین روزهای سال خود را تجربه می‌کند.

از دیگر جاذبه‌های شیراز که باعث می‌شود در ایام نوروز توجه مسافران زیادی را به خود جلب کند وجود باغ‌های زیبای زیادی مانند ارم، نارنجستان قوام، دلگشا و قصر دشت، جاذبه‌های تاریخی با معماری خاص ایرانی مانند مسجد نصیرالملک، مجموعه وکیل، مسجد جامع عتیق، دروازه قرآن، ارگ کریمخان و جاذبه‌های باستانی مانند مجموعه پاسارگارد، مقبره کوروش و تخت جمشید است. بر اساس آمار به دست آمده شهر شیراز در ایام نوروز تقریبا در حدود 5 میلیون مسافر نوروزی دارد.
 

اصفهان، نصف جهان

یکی دیگر از شهرهای پر تردد ایران در ایام نوروز، شهر اصفهان است. اصفهان به دلیل آب و هوای خنک و معتدل خود هر سال در شروع فصل بهار میزبان تعداد زیادی مسافر نوروزی است که به قصد بازدید و تماشای آثار و خانه‌های تاریخی آن به این شهر سفر می‌کنند.

در ایام نوروز تمامی مکان‌های گردشگری و تاریخی این شهر از جمله میدان نقش جهان، مهمانسرای عباسی، سی و سی پل، پل خواجو، عمارت چهلستون، کاخ هشت بهشت و کلیسا وانک مملو از جمیعت مسافرینی است که به این شهر سفر کرده‌اند. به‌طور معمول این شهر در ایام نوروز میزبان حدود دو میلیون مسافر است.
 

قشم

قشم یکی از جزایر جنوبی ایران است که در ایام نوروز به دلیل آب و هوای خنک خود شاهد حضور پر رنگی از مسافران نورزی است. جزیره قشم به عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس به دلیل طبیعت بکر و دست نخورده‌ی خود در طی سال‌های اخیر به یکی از قطب‌های گردشگری و شهرهای پر تردد ایران به خصوص در ایام نوروز تبدیل شده است.

نگاهی به پرترددترین شهرهای ایران در نوروز
 
جزیره قشم یکی از جزایر ایران است که بیشترین تنوع را در جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود دارد. این جاذبه‌های دیدنی و شگفت‌انگیز شامل، تنگه چاکاویر قشم، تنگه چاهکوه قشم، جنگل حرا قشم، دره ستارگان قشم، قلعه پرتغالی‌ها، مدرسه تاریخی ۳۰۰ ساله کمالیه قشم، دره تندیس‌های قشم، جزیره هنگام، جزیره هرمز، جزایر ناز قشم، دره مجسمه، غار نمک قشم و غارهای خربس می‌شوند.
 

بهترین روش رزرو هتل در ایام نوروز

با فرا رسیدن ایام نوروز و شروع تعطیلات، افراد زیادی برای رفع خستگی سفر کردن را در اولویت برنامه‌های نوروزی خود قرار می‌دهند. اکثر هتل‌های شهرهای خوش آب و هوای ایران میزبان تعداد زیادی مسافر نوروزی هستند که برای رفع خستگی خود به این شهرها سفر کرده‌اند. در صورتی‌که قصد سفر به شهرهای پر تردد در ایام نوروز را دارید، بهتر است قبل از سفر از طریق سایت اسنپ تریپ هتل محل اقامت خود را رزرو کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.