افشای زمان حمله ایران به اسرائیل!

بسیاری از تحلیلگران سیاسی معتقدند که جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ترور شهید اسماعیل هنیه؛ در روز نهم آو (22 مرداد) از این رژیم انتقام خواهد گرفت! و از آنجایی که یهودیان همواره در طول تاریخ به مردمانی نمادگرا معروف بوده و هستند؛ طی روزهای اخیر وحشت گسترده‌ای در میان آنان مشاهده می‌شود.
2 ساعت و 38 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
نویسنده : آزاده مرنی
موارد بیشتر برای شما
افشای زمان حمله ایران به اسرائیل!
تیشا بآو، نهمین روز از ماه آو عبری مقارن با 22 مرداد شمسی، یکی از سیاه‌ترین ایام تاریخ یهود محسوب می‌شود که در سال‌های مختلف روزی توأم با وقایع تلخ تاریخی برای این قوم بوده است. (این روز در تقویم میلادی معمولاً در ماه ژوئیه یا آگوست است.)

تخریب معابد اورشلیم

در سال ۱۳۲ میلادی، معبد "هیکل سلیمان" معروف به معبد اول اورشلیم یا اولین معبدِ باستانیِ یهودیان توسط بخت‌النصر دوم (پادشاه بابل) و معبد دوم اورشلیم در محل مسجد الاقصی کنونی، در سال ۷۰ میلادی توسط "تیتوس" فرمانده ارتش روم تخریب و به طور کامل ویران شد.

حائز اهمیت آنکه پس از وقایع تخریب معبد اول و دوم اورشلیم؛ هر ساله در روز نهم ماه "آو عبری"، یهودیان در سوگ این ویرانی، روزه می‌گیرند؛ اما این روند دلایل دیگری نیز دارد چرا که درست در نهم ماه آو عبری (تیشا بآو) در سال 132 جنگ بزرگی میان یهودیان و رومیان در گرفت که طی آن تعداد زیادی از یهودیان توسط سپاهیان روم کشته و نهایتاً قوم یهود شکست سختی را متحمل شد.

کشتار یهودیان توسط صلیبیون

آغاز جنگ لشکر صلیبیون در شهر اورشلیم در ماه آو رُخ داد که طی آن تعداد زیادی از یهودیان کشته و خیابان‌ها مملو از جنازه شده بود. در واقع؛ صلیبیون که تحت تأثیر تبلیغات و سخنان نافذ فردی کشیش به ‌نام "پیر زاهد" یا "پطرس زاهد" (فرانسوی الاصل) که یهودیان را افرادی وحشی و خطرناک معرفی می‌کرد، قرار گرفته بودند و در هراس از گزند یهودیان، با هجوم به شهرهای مختلف آنها را به طور بی‌رحمانه‌ای می‌کشتند. در اسناد تاریخی آمده است که طی این حملات بیش از هزار یهودی به قتل رسیدند.

افشای زمان حمله ایران به اسرائیل!
 

اخراج یهودیان از انگلستان

نخستین حضور یهودیان در انگلستان به اوایل سال ۱۰۶۶ میلادی باز می‌گردد که به بهانه کمک به ضرب سکه انجام شد و در ادامه؛ هنری اول بنا به کمک‌های مالی یهودیان اجازه زندگی آزاد آنان را در انگلستان صادر کرد؛ اما آنها تدریجاً سکان‌های اصلی مالی و تجاری این کشور را به دست گرفتند تا جایی که دارایی هارون لینکلن یهودی در قرن 19 بیشتر از ثروت پادشاه انگستان تخمین زده شد.

حائز اهمیت آن که در سال ۱۲۷۸ حکم دستگیری تمامی یهودیان انگلستان به علت ضرب سکه تقلبی صادر شد و ادوارد اول، رسماً آنها را از این کشور اخراج کرد و حتی اجازه خروج اموالشان را نیز نداد!

اخراج تاریخی قوم یهود از فرانسه

فیلیپ چهارم ملقب به فیلیپ زیبا (پادشاه فرانسه) در نهم ماه آو عبری (تیشا بآو)، بنا به اختلافاتی مالی با یهودیان ساکن در فرانسه، حکم اخراج آنها را از این کشور صادر کرد. حکمی که بر اساس آن تمامی اموال یهودیان به نفع پادشاه ضبط و خود آنها نیز ملزم به ترک این کشور شدند.

ترک اجباری یهودیان از اسپانیا

اخراج یهودیان از کشور اسپانیا در سال ۱۴۹۲ و ورود آلمان به جنگ جهانی در سال ۱۹۱۴ و کشتار گسترده یهودیان نیز در نهم ماه آو به وقوع پیوست که نشان از بیزاری جهانیان از این قوم داشت.

صدور حکم آوارگی یهودیان در آلمان

در روز نهم ماه "آو" سال ۱۹۴۱ میلادی "هاینریش هیملر" از سران ارشد نازی آلمان؛ دستور دستگیری و انتقال یهودیان آلمانی به کمپ‌ها را صادر کرد. "هاینریش هیملر" مؤسس "اداره مرکزی نژاد" که سازمانی نژادپرست و ضدّ یهود بود نیز می‌باشد که هدف از تأسیس آن؛ نسل کُشی یهودیان ساکن در آلمان بود.

در این راستا باید متذکر شد که این روند تا بدان‌جا ادامه پیدا می‌کند که پروفسور جسی اچ. هولمز (آمریکایی) در کتاب خود تحت عنوان "یهودیان امریکایی" با اشاره به بیزاری جهان نسبت به یهودیان چنین عنوان می‌کند: "بعید به نظر می‌رسد خصومت در قبال یهودیان در جای‌جای نقاطی از این جهان که یهودیان و غیریهودیان با هم معاشرت دارند، تنها یک پیش آمده بوده باشد. از آن جایی که یهودیان جزو مشترک این وضعیت به حساب می‌آیند، در ظاهر این‌گونه به نظر می‌رسد که دلیل این مسئله از خود آنان نشأت می‌گیرد تا گروه‌های بسیار مختلفی که چنان احساس بیزاری را نسبت به آنان ابزار می‌دارند."

افشای زمان حمله ایران به اسرائیل!
 

یهودیت یک دین نیست

یهودیان روز نهم "آو" را بنا به آنچه که اجمالاً گفته شد، روزی شوم می‌دانند که پوشیدن لباس نو، خوردن و آشامیدن، شست و شو و استحمام و حتی استفاده از کرم نیز ممنوع است و به نوعی گناه محسوب می‌شود. به بیان دیگر این روز سرآغازی بر دوران دیاسپورا (آوارگی) یهودیان قلمداد می‌شود که در هیچ جای جهان در امان نبودند.

در این میان باید توجه داشت که به زعم بسیاری از تحلیلگران و متخصصان حوزه دینی در سراسر جهان؛ یهودیت یک دین نیست. در حالی‌که یهودیت همان‌طور که "آدولف هیتلر" و "لوییس مارشالکو" معتقد بودند؛ نه یک دین که یک ‌ایدئولوژی افراط‌گرایانه نژادی است که امروزه در قالب اسرائیل یا همان رژیم صهیونیستی ظهور کرده است.

حمله ایران به اسرائیل در نهم آو

بسیاری از تحلیلگران سیاسی معتقدند که جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ترور شهید اسماعیل هنیه؛ در روز نهم آو (22 مرداد) از این رژیم انتقام خواهد گرفت! و از آنجایی که یهودیان همواره در طول تاریخ به مردمانی نمادگرا معروف بوده و هستند؛ طی روزهای اخیر وحشت گسترده‌ای در میان آنان مشاهده می‌شود که حاکی از احتمال حمله ایران از سوی سران صهیونیستی بود. آنان که در طول تاریخ و این روز با وقایع شوم و سیاهی مواجه بوده‌اند احتمال می‌دهند که انتقام سخت جمهوری اسلامی ایران به خون‌خواهی اسماعیل هنیه در این روز صورت گیرد!
 

منابع:

1. تیشا بآو؛ شوم‌ترین روز تاریخ یهود، خبرگزاری صدا و سیما
2. افشاگری‌های نویسنده انگلیسی درباره تحریف و ریشه واقعی جنگ صلیبی، خبرگزاری مهر
3. چرا صهیونیست‌ها به‌دنبال معبد سلیمان هستند؟، پایگاه خبری تحلیلی فرارو


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.