نگاهی به نقش آفرينی «مضلين» در دوران اصلاحات

ببا بازخواني برخي وقايع تاريخي نه چندان دور، صحت ادعاي آنان که پس از سال ها گوشه گيري و انزوا، حال با ادعاي نجات کشور و خط امام بازگشته اند با ترديد جدي مواجه مي شود.
چهارشنبه، 2 ارديبهشت 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نگاهی به نقش آفرينی «مضلين» در دوران اصلاحات
ببا بازخواني برخي وقايع تاريخي نه چندان دور، صحت ادعاي آنان که پس از سال ها گوشه گيري و انزوا، حال با ادعاي نجات کشور و خط امام بازگشته اند با ترديد جدي مواجه مي شود.
 
مقام معظم رهبري:« يک عده مي خواهند وانمود کنند که ما اصلا دشمن نداريم! يک عده مي خواهند وانمود کنند که اصلا توطئه اي عليه ملت ايران نيست! اينها هم رفيق هاي همان ها هستند! در روزنامه ها مي نويسند و گاهي در سخنراني ها مي گويند که اصلا توطئه اي وجود ندارد، خيالات است که شما مي کنيد! نه، دشمن از همه طرف توطئه مي کند.»( 9فروردين77 )
 
مواردي که در ذيل به آن پرداخته شده است:
1- تهاجم به امامان معصوم(ع)
2- تهاجم به عاشورا
3- تهاجم به امام خميني(ره)
4- تهاجم به ارزشها
5- تهاجم به انقلاب اسلامي
 
 قلم و سرنيزه... اين دو شمشير بران که يکي بر جسم خاکي خط مي اندازد و ديگري در روان اما اين کجا و آن کجا! اثر سرنيزه بر بدن به مرور زمان رفع و ترميم مي شود اما تاثير قلم نويسنده (چه متعهد چه غير متعهد) عميق تر و ماندگارتر است چراکه بعد اصلي وجود انسان يعني روح و فکر آدمي را تحت اثر قرار مي دهد و همين عمق تاثير و جايگاه والاي قلم است که گفته اند :« مداد العلماء افضل من دماء الشهداء».
  اما اگر اين شمشير دو سر در بين انگشتان انساني مبتذل و سکولار شروع به چرخيدن نمايد آن وقت است که استحاله و انحراف فرهنگي و عقيدتي در يک جامعه شيوع و گسترش مي نمايد و آن روز، روز مرگ ارزش هاست و به تبع آن رکود و ابتذال حيات فکري و اجتماعي يک ملت.
 حواشي سال هاي 77تا79 سلطنت طلبان، اپوزيسيون(ضد انقلاب)، اصلاح طلبان دست در دست هم به کين با برنامه ريزي مدون شروع به اخذ مجوز انتشار مطبوعات نمودند، مجوزهاي بي حد و حصري که گاهي در يک روز بيش از 30 مجوز(!) توسط وزارت ارشاد آن زمان صادر مي شد و اينجا بود که نوعي ولنگاري مطبوعاتي(به بهانه آزادي بيان) بوجود آمد و زنگ هاي خطر به صدا در آمدند.
 استکبار و ايادي داخلي و خارجي اش جنگ، کودتا، ترور، شورش و خلاصه همه گزينه هاي سخت افزاري را امتحان کرده بودند و حالا تنها اميدشان استحاله از درون بود يا همان جنگ نرم (تهاجم فرهنگي) که يکي از ابزار آلات موثر در اين حيطه "مطبوعات" است.
 اما جالب اينجاست عده اي آن زمان وجود اين چنين دشمن و تهديدي را انکار کرده و آن را توهم مي ناميدند. مقام معظم رهبري در يکي از سخنان خود فرمودند:« يک عده مي خواهند وانمود کنند که ما اصلا دشمن نداريم!
 يک عده مي خواهند وانمود کنند که اصلا توطئه اي عليه ملت ايران نيست! اينها هم رفيق هاي همان ها هستند! در روزنامه ها مي نويسند و گاهي در سخنراني ها مي گويند که اصلا توطئه اي وجود ندارد، خيالات است که شما مي کنيد! نه، دشمن از همه طرف توطئه مي کند.»(9فروردين77)
در زير شبهه ها و هتاکي هايي را با آدرس در چند بخش آورده ام که در ميان نويسندگان آنها از رئيس جمهور و وزير ديده مي شود تا نويسنده هاي شبه منورالفکر و آماتور.
 
1- تهاجم به امامان معصوم(ع)
 تراژدي حسين بن علي(علیه السلام) مشابه تراژدي هاي آنتيگونه، تامس مور و جان پروکتور است. حنايي کاشاني، کيان فروردين 78
در حيطه ولايت باطني، رابطه مريد و مرادي برقرار است، اما در حيطه ولايت سياسي، حتي ائمه هم وجوب اطاعت ندارند، چه برسد به فقيه. مردم مي توانند بر امام معصوم هم خرده بگيرند، انتقاد کنند و در جايي فرمانش را اطاعت نکنند. عبدالکريم سروش، ماهنامه کيان آبان77
 اگر مجوز راهپيمايي به هر گروه بر اساس قانون داده شود اشکال ندارد، حتي عليه خدا…ابراهيم اصغرزاده،آفتاب امروز 2/6/78
 آدم زميني نبايد در پاي ايدوئولوژي هاي ناکجا آبادي قرباني شود. اکبر گنجي، صبح امروز 26/2/78
  مردم حق دارند همه مسئولين را به سوال کشيده و از آنها انتقاد کنند حتي اگر آن مسئول، پيامبر و امام معصوم باشد، بلکه به خود خدا هم مي توان اعتراض کرد و او را فتنه گر ناميد. محمدي اصفهاني، ايران 24/4/79
  نظريه وصايت و شورا که پس از پيامبر اجرا گرديد، مي تواند جانشيني براي نظريه ولايت فقيه، بعد از دوران ائمه باشد. تقي رحماني، نشاط مهر87
 صحت قصه حضرت يوسف، در قرآن کريم، از محالات است. ح.م. صبح امروز، خرداد78
 
 2- تهاجم به عاشورا
 عاشورا، نماد زنده در آتش افتادن سياوش است، داستان عاشورا در ايران، داستان دميدن روح اسطوره سنت شده سياوش در تن اسطوره زنده و پوياي حسين(ع) است. فاطمه گوارايي، پيام هاجر23/1/79ش311
  فرهنگ شهادت خشونت افرين است، اگر کشته شدن آسان شد، کشتن هم آسان مي شود. عبدالکريم سروش، نشاط12/3/78
 ثواب کف و سوت زدن براي تقويت يکي از نخبگان جامعه، کمتر از سينه زني و عزاداري براي امام حسين(ع) نيست. مدير آموزش و پرورش مازندران، اخبارويژه کيهان10/3/79
جهاد در جايي معنا دارد که مجاهد مطمئن باشد، پيروز مي شود وگرنه چنين جهادي بي معناست. فاضل ميبدي، نشاط ارديبهشت78
شهادت طلبي را مرحوم شريعتي به جامعه ياد داد. حميرضا جلائي پور، کيهان26/3/79 * امام حسين(ع) براي مقابله با قتل هاي زنجيره اي قيام کرد. عبائي خراساني، بامداد21/1/79
 
3- تهاجم به امام خميني(ره)
 مباني و اصول آيت الله خميني که متکي به فقه و سنت شيعه است، ديگر کارآمد نيست. يوسفي اشکوري، جهان اسلام11/3/78
 فتاواي فقيهان براي خودشان حجيت دارد. محمد مجتهد شبستري، بعثت3/6/77
  اشغال لانه جاسوسي، امري عبث بود و زيان هاي جبران ناپذيري براي مردم ايران، به بار آورد. ابراهيم يزدي،هفته نمه آبان ش49
 
4- تهاجم به ارزشها
 اگر اين حجاب و پوشش مانع حضور زن و بروز شخصيت زن شود، قطعا مضر است…مشکل اين نيست که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل اين است که زنان بتوانند در عرصه هاي مختلف حضور داشته باشند. سيد محمد خاتمي، همبستگي16/8/79
 تفکر شيعه گري موجب انحطاط مملکت ما و مانعي براي دموکراسي است. سالار بهزادي،صبح امروز23/8/78
  حکم حرمت چاپ و فروش کتب ضاله در زمان حال، بي معناست. ابوالفضل موسويان،پيام هامون ش26
نظريه غيرت ديني ويران کننده انديشه و فرهنگ و تمدن است. مهاجراني، آريا13/1/79
 در تاريخ جديد خداي که مومنان کشف مي کنند ممکن است با خدايي که گذشتگان کشف مي کردند، متفاوت باشد. عبدالکريم سروش،کيان52
خواستم سخنانم را مثل سوره توبه بدون بسم الله شروع کرده باشم. بهزاد نبوي، جمهوري اسلامي13/2/79
 نفي خطوط قرمز و انکار فصل الخطاب ها ضروري است، خطوط قرمز بايد پاک شود. صادق زيبا کلام، پيام هاجر شهريور87
  در برابر هجوم فرهنگ بيگانه نبايد عکس العمل نشان داد. علي قربانپور، پيام هاجر ش234
 مظاهر ديني چون حجاب و حياي زنان، نماد عقب افتادگي است. نوشين احمدي، جامعه سالم11/8/78
 برخورد با توهين کنندگان به مقدسات چون منجر به اشاعه توهين مي شود، خود اشاعه فحشاست. مهاجراني،اخبار اقتصاد5/7/78
 توهم تهاجم فرهنگي، ناشي از احساس ضعف و ترس است. مجيد شريف،هفته نامه آبان شهريور77
 هيئت هاي مذهبي، منشا خشونت اند و بسيجي ها، اعضاي تشکيل دهنده اين هسته ها هستند. محمد قوچاني، عصرآزادگان20/1/79
 
5- تهاجم به انقلاب اسلامي
   انقلاب اسلامي، متاثر از الگوي حکومت شوروي سابق است و سرانجام آنها هم يکسان خواهد بود. عباس عبدي،راه نو21/6/77
  اکنون پس از گذشت بيست سال همه آرمان هاي انقلاب فروريخته است! هوشنگ گلشيري، ايران جوان20/12/77
  از اين به بعد ديگر نمي توان بقاي نظام جمهوري اسلامي و ثبات و اقتدار آن را بر مبناي نگهبانان دين سنتي تضمين کرد. هاشم آغاجري،پيام هامون23/12/78
بناي حکومتي مبتني بر آرمان هاي متعالي و مقدس يک اشتباه نابود کننده است. بي نام،جهان اسلام5/11/77
 سر دادن شعار مرگ و آتش کشيدن پرچم آمريکا، اعمالي زشت و وحشيانه است. مهاجراني،جبهه30/5/78
 حکومت در دست ماست. ما به اهداف خود رسيده ايم. ما اصلاحات خودمان را که تغييرات در نظام و رهبري است، از طريق مجلس ششم انجام خواهيم داد. محسن کديور، يالثارات ش93
 
 اين دست تهاجم ها در مقوله هاي دفاع مقدس، جدايي دين از سياست، بحث آقاي منتظري و تصميم امام راحل(ره)، قانون اساسي، صلح خاورميانه و… با شدت تمام از سوي مدعيان اصلاحات پيگيري مي شد بگونه اي که گري سيک عنصر برجسته سازمان سيا و مشاور سابق امنيت ملي رئيس جمهور آمريکا پس از سفر به ايران طي مصاحبه اي اعلام کرد:« چگونه خوشحال نباشيم از اينکه موج تازه اي در ايران برپا شده که مصمم است طومار حکومت اسلامي را در هم بپيچد و حکومتي نظير حکومت ايران در دوران شاه و عربستان سعودي را روي کار مي آورد.»
/2759/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.