استقبال از توریست ها در شهر وان

وان ازنظر تاریخی و طبیعی غنی است و جاذبه‌های متعددی را برای گردشگران باسلیقه‌های مختلف ارائه می‌دهد
1 ساعت و 31 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
استقبال از توریست ها در شهر وان
این روزها سفرهای برون‌مرزی به شهرهای ترکیه مخصوصاً وان بسیار نسبت به سایر سفرهای خارجی پررنگ‌تر دنبال می‌شود. دلیل این امر هم چیزی نیست مگر دسترسی آسان که سبب شده است از طریق مرزهای زمینی و هوایی در کمتر از چند ساعت در یک شهر توریستی حاضر شوید. از سمت دیگر سفر به وان و گشت‌وگذار در آن، در مقایسه با سایر مقاصد خارجی، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. وان ازنظر تاریخی و طبیعی غنی است و جاذبه‌های متعددی را برای گردشگران باسلیقه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

در آخر هم باید بگویم مردم وان به گرمی از گردشگران استقبال می‌کنند و بسیاری از آن‌ها به زبان فارسی صحبت می‌کنند. بر همین اساس در ابتدا قرار است از استقبال از توریست ها در این شهر بیشتر با شما بگویم تا با خیالی آسوده برای رزرو هتل در شهر وان بتوانید اقدام کنید در ادامه با ما همراه باشید.


نگینی در شرق ترکیه

برای اینکه بیشتر با وان ترکیه آشنا شوید. باید بگویم وان، شهری با قدمت ۳۴۰۰ ساله، در شرق ترکیه و مرکز استان وان است. این شهر به‌واسطه موقعیت جغرافیایی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان تبدیل‌شده است. شما با حضور در این شهر می‌توانید بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه و سومین دریاچه بزرگ آب‌شور جهان، با مناظر چشم‌نواز و جزایر متعدد را شاهد باشید.

قلعه‌ای باستانی، خانه هوآ، بازار وان و آبشار مرادیه از دیگر دستاوردهای تماشایی شما در طول این سفر خواهد بود. برای این سفر بهترین فصل برای شما بهار (از اواخر فروردین تا اوایل خرداد) و پاییز (از اواخر شهریور تا اوایل آذر) است. در این فصول، هوا معتدل و دلپذیر است و بارندگی نیز کم است.

لازم است بدانید برای ورود به ترکیه، ویزا لازم ندارید و واحد پول ترکیه لیر ترکیه است. از همه مهم‌تر به‌راحتی با زبان فارسی صحبت کنید و از مهمان‌نوازی مردمان این شهر نهایت لذت را ببرید. در سال ۲۰۲۳، افزایش ۲۵ درصدی تعداد گردشگران ایرانی به ثبت رسیده است و این امر هیچ دلیلی به‌غیراز مهمان‌نوازی متمایز مردمان این منطقه از گردشگران ندارد.

 
استقبال از توریست ها در شهر وان
 

استقبال گرم از گردشگران در وان

همان‌طور که اشاره شد وان، به‌عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری ایرانیان، در سال‌های اخیر شاهد استقبال فزاینده‌ای از توریست‌ها بوده است. دلایل این استقبال از سوی ایرانی‌ها هم دسترسی آسان، قیمت مناسب، جاذبه‌های متنوع و مهمان‌نوازی مردمان این شهر عنوان‌شده است. حال قرار است به وان سفری داشته باشیم و با رزرو هتل در شهر وان خود به این استقبال بی‌نظیر پی ببریم پس همراه ما باشید.


توسعه زیرساخت‌های گردشگری

در سال‌های اخیر، هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید جدیدی در وان احداث‌شده است. همین امر خود نشان از گسترش سطح گردشگری در این شهر دارد. از همین رو سعی شده است تا در هر حوزه‌ای بهترین‌ها برای مسافران فراهم شود. شما دیگر در دوران پیک سفر به وان ترکیه برای رزرو هتل در شهر وان نگرانی نخواهید داشت چراکه هتل‌های بسیاری از مهمان‌سرا تا هتل پنج ستاره بسته به بودجه مدنظرتان برای شما تدارک دیده‌شده است.
 

بهبود حمل‌ونقل

همان‌طور که می‌دانید سیستم حمل‌ونقل عمومی پارامتر بسیار مهمی در طول سفر برای مسافران تلقی می‌شود. به این خاطر که در هزینه‌های مصرفی آن‌ها با استفاده از خدمات ارزان صرفه‌جویی به عمل می‌آید. بر همین اساس در وان به‌طور قابل‌توجهی سیستم حمل‌ونقل بهبودیافته است و اتوبوس‌ها و تاکسی‌های متعددی در دسترس هستند. شما به‌راحتی برای گشت‌وگذار و خرید می‌توانید با کمترین هزینه در سطح شهر به جابجایی بپردازید.
 

ارائه خدمات به زبان فارسی

بدون شک مطلع هستید که وان ترکیه یکی از شهرهای پرطرفدار از سوی ایرانی‌ها برای گردشگری محسوب می‌شود. چراکه در کنار بازدید از جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوع خرید منحصربه‌فردی را هم در پیش روی مسافران قرار می‌دهد.

از همین رو دور از لطف نیست که بگویم این حجم از گردشگر و حضور آن‌ها در وان سبب شده است تا افراد بومی تا حد بسیار قابل قبولی با زبان فارسی آشنایی داشته باشند. از همین رو بسیاری از مغازه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها در وان، به زبان فارسی خدمات خود را به شما ارائه می‌دهند. بسیاری از مردم وان هم به زبان فارسی صحبت می‌کنند. این امر، سفر به وان را برای ایرانیان بسیار راحت‌تر می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا به‌راحتی با مردم محلی ارتباط برقرار کنند.

امنیت برای گردشگران

هرچقدر امنیت در یک شهر توریستی بیشتر باشد گردشگران نیز سفر به آن شهر را نسبت به شهرهای دیگر ترجیح می‌دهند. باید بگویم وان ازنظر امنیتی شهری امن محسوب می‌شود و نرخ جرم و جنایت در آن پایین است.

 
استقبال از توریست ها در شهر وان
 

کلام آخر در مورد استقبال از مسافران در وان

همان‌طور که اشاره شد وان به دلیل دسترسی آسان، قیمت مناسب، جاذبه‌های متنوع، مردم مهمان‌نواز و امنیت بالا، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان تبدیل‌شده است. ازآنجایی‌که شکم گردی پارامتر بسیار مهمی در طول سفر محسوب می‌شود.

باید بگویم پذیرایی از شما با غذاهای ترکی امر دیگری از پذیرایی شایان به ذکر از مسافران محسوب می‌شود. در آخر هم باید اشاره‌کنیم برای سفر به وان نیازی به اخذ ویزا نیست و ایرانیان می‌توانند تا ۹۰ روز بدون ویزا در این کشور اقامت داشته باشند. امید است مطالب ارائه‌شده توانسته باشد سفر خوشی را برای شما تدارک دیده باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.