130 معجزه قرآنی شناسایی شده است

رئیس پژوهشکده اعجاز قرآن دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه 130 معجزه قرآنی طی یکسال و نیم شناسایی و استخراج شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از 50 پایان‌نامه قرآنی مقطع کارشناسی ارشد حمایت مالی شود.
جمعه، 4 ارديبهشت 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
130 معجزه قرآنی شناسایی شده است

 ویرایش عکس دی ماه 98

رئیس پژوهشکده اعجاز قرآن با اشاره به اینکه 130 معجزه قرآنی طی یکسال و نیم شناسایی و استخراج شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از 50 پایان‌نامه قرآنی مقطع کارشناسی ارشد حمایت مالی شود.

دکتر علیرضا طالب پور رئیس پژوهشکده اعجاز قرآن با اشاره به توافق صورت گرفته میان سازمان تبلیغات اسلامی و این پژوهشکده، اظهار داشت: بر اساس این توافق مقرر شد سازمان تبلیغات اسلامی از پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حمایت مالی کند تا این مسئله با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه حمایت مالی از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد از 500 هزار تا 1 میلیون تومان است، سقف پایان‌نامه‌های دکتری را بستگی به نوع پایان‌نامه خواند که ممکن است پژوهشی باشد و نیاز به امکانات بیشتر داشته باشد یا تنها جنبه نظری در آن مطرح باشد.

رئیس پژوهشکده اعجاز قرآن در ادامه تصریح کرد: موضوعات این پایان‌نامه‌ها شامل شیمی، فیزیک، ریاضی، زمین‌شناسی، اقتصاد، اقیانوسها، کوهها و مسائلی دیگر است که با توجه به اینکه این بحثها میان‌رشته‌ای است هم اعجاز جنبه‌های قرآنی در آنها مشاهده می‌شود و هم بحثهای علمی و پژوهشی.
دکتر طالب پور با تأکید بر اینکه دانشجویان دانشگاههای مختلف برای پایان‌نامه‌های خود، استاد راهنما را از دانشگاه خود انتخاب می‌کنند، افزود: در موضوع پایان‌نامه ما به آنها کمک می‌کنیم تا متناسب با سلیقه دانشگاه آن را تهیه کنند و در این راستا استاد مشاور را ما به آنها معرفی می‌کنیم تا با حفظ قالب آکادمیک و سیستم وزارت علوم دانشجویان سراسر کشور و علاقمند در رشته خود وارد این عرصه شده و به آنها کمک فکری کنیم.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از 50 پایان نامه کارشناسی ارشد حمایت مالی شود.
طالب پور با بیان اینکه در سایت پژوهشکده اعجاز پیشنهاد عناوین برای رشته‌های مختلف را ارائه کرده ایم، عنوان پایان‌نامه‌ها و موضوع آنها را یکی از معضلات بزرگ این عرصه خواند و افزود: دانشجویان با توجه به رشته، گرایش و علاقه خود موضوع را انتخاب می‌کنند که 130 مورد اعجاز طی یک سال و نیم استخراج شده است.
رئیس پژوهشکده اعجاز قرآن با بیان اینکه برخی از این موضوعات هم در داخل و هم خارج از کشور کار شده‌اند، یادآور شد: کاری که ما انجام می‌دهیم بررسی دقیق هم از نظر علمی و هم از نظر قرآنی است چرا که ممکن است کارهای انجام شده دقیق نبوده باشد، اما کار پژوهشکده مستند و مرجع است و تبیین خوب و مناسبی از موضوع ارائه می‌کند.
وی علاوه بر حمایت مالی و مشاوره پایان‌نامه‌ها، ایجاد همسویی در کل پایان‌نامه‌ها را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: این پایان‌نامه‌ها در کنفرانسها و همایشها مطرح شده و به صورت دیجیتالی در سایت منتشر و در برنامه‌های تلویزیونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
/2759/


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.