المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث حرکت نوین در جامعه المصطفی العالمیه

برگزاری المپیادهای قرآنی باعث تشویق بیشتر نخبگان قرآنی و حدیثی می‌شود. قائم مقام رئیس جامعه المصطفی العالمیه بر لزوم شناسایی نخبگان قرآن کشورهای خارجی تأکید کرد و افزود: کاری که قبل از برگزاری المپیاد باید انجام گیرد این است که افرادی که نسبت به قرآن و حدیث علاقه‌مندی ویژه ‌ای دارند شناسایی شوند، مطمئنا بسیاری از نخبگان قرآنی گمنام هستند...
دوشنبه، 5 بهمن 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث حرکت نوین در جامعه المصطفی العالمیه
ویرایش عکس آذرماه 98
 
به گزارش خبرنگار راسخون از قم، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور در قم با اشاره به برخی فعالیتهای قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: جامعه المصطفی فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم و حدیث در دنیا انجام داده است و امروز افتخاری برای ماست که بیش از هزار حافظ قرآن کریم در داخل و خارج کشور وجود دارند که حدود 400 نفر از آنها حافظ کل قرآن کریم هستند.
وی تصریح کرد: به برکت تلاش‌های جامعه المصطفی العالمیه ده‌ها دارالقرآن و مؤسسه قرآنی در کشورهای مختلف ایجاد شده است و بیشتر این مراکز و موسسات در کشورهایی ایجاد شده که معارف فرهنگ قرآن در آنجا مطرح نبوده، از این رو طبیعی است که با این حجم از فعالیت‌های وسیع قرآنی هر ساله یا در هر دو سال المپیادهای سراسری قرآن و حدیث برگزار کنیم.
رئیس مرکز توسعه و فناوری جامعه المصطفی العالمیه برگزاری المپیادهای قرآن و حدیث را مهم‌ترین فعالیت این مرکز در راستای ترویج آموزه‌های قرآنی و حدیثی برشمرد و اظهار داشت: به برکت برگزاری این المپیادها با بسیاری از زمینه‌های کار قرآنی و شخصیت‌های برجسته قرآنی در سایر کشورها آشنایی پیدا می‌کنیم.
وی اضافه کرد: برگزاری المپیادهای قرآنی باعث تشویق بیشتر نخبگان قرآنی و حدیثی می‌شود.
  
قائم مقام رئیس جامعه المصطفی العالمیه بر لزوم شناسایی نخبگان قرآن کشورهای خارجی تأکید کرد و افزود: کاری که قبل از برگزاری المپیاد باید انجام گیرد این است که افرادی که نسبت به قرآن و حدیث علاقه‌مندی ویژه ‌ای دارند شناسایی شوند، مطمئنا بسیاری از نخبگان قرآنی گمنام هستند.
وی خاطرنشان کرد: در سفری که اخیرا برای بازدید از مدارس پاکستان به این کشور داشتم متوجه شدم که برخی اساتید و طلاب کارهای بسیار خوبی انجام داده بودند که گمنام هستند، ممکن است این افراد در مسابقات شرکت نکنند ولی اگر از خود مدیران نظرخواهی شود، این افراد را معرفی می ‌کنند.
رئیس مرکز توسعه و فناوری جامعه المصطفی العالمیه (ص) تشکیل پرونده برای این افراد و حمایت و پشتیبانی از فعالیتهای آنها را ضروری دانست و افزود: با این اقدام استعدادهای ممتاز در مباحث قرآنی و حدیثی شناسایی می‌شوند.
وی تصریح کرد: افرادی که در المپیاد بین المللی قرآن و حدیث حائز رتبه هایی می شوند و از سوی ستاد برگزاری المپیاد مورد تشویق قرار می‌گیرند نباید بعد از برگزاری المپیاد رها شوند بلکه باید زمینه‌های رشد استعدادهای قرآنی و حدیثی آنها فراهم شود و حتی اگر این افراد احتیاج به تحصیلات بالاتری دارند زمینه این کار فراهم شود.
وی گفت: برگزاری المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث یک حرکت نوینی در راستای ارتقای فرهنگ دینی در مجموعه جامعه المصطفی العالمیه  است.
وی ادامه داد: تصور می‌کنم در گام‌های بعدی شعاع این المپیاد بسیار فراتر از ایران خواهد رفت و کشورهای دیگر را معطر به عطر قرآن خواهد کرد.
/1001/


منتظر اخبار ، انتقاد و پیشنهادات شما هستیم :
news@rasekhoon.net

جذب خبرنگار افتخاری
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما