آیت‎الله اعرافی:

اعتکاف حرکت از ظواهر به سوی حقایق درخشان است

رئیس جامعه‎المصطفی(ص) با حضور در مسجد طفلان مسلم قم، با طلاب غیرایرانی معتکف در این مسجد، دیدار و در سخنانی تاکید کرد: اعتکاف حرکت از ظواهر به سوی حقایق درخشان است.
يکشنبه، 5 خرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اعتکاف حرکت از ظواهر به سوی حقایق درخشان است

ویرایش عکس تیر 99

رئیس جامعه‎المصطفی(ص) با حضور در مسجد طفلان مسلم قم، با طلاب غیرایرانی معتکف در این مسجد، دیدار و در سخنانی تاکید کرد: اعتکاف حرکت از ظواهر به سوی حقایق درخشان است.


به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) آیت‎الله اعرافی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی 5 خردادماه با حضور در جمع طلاب معتکف غیر ایرانی با گرامی داشت ماه مبارک رجب، ایام اعتکاف و تسلیت به مناسبت وفات بانوی بزرگ اسلام و پیام آورعاشورا، حضرت زینب کبری(س)، خاطرنشان کرد:‌ این مناسبت‎ها، راه‌گشا و الهام بخش ما برای سیر و سلوک الهی است، بزرگان ما فرموده‎اند سه ماه رجب، شعبان و رمضان منزل‌‎گاه‎هایی برای سیر الی‎الله و پله‎هایی برای صعود بر نردبان معرفت و دستیابی به تحفه‎ها و ارمغان‎های بزرگ آسمانی هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: این سه ماه ما را برای نیل به لیلة القدر و جوایز بی‎شمار ماه مبارک رمضان رهنمون می‎شوند و کسانی که توفیق یافته‎اند چند روزی از زندگی روزمره جدا شده و فرصتی را برای عبادت، بندگی و اعتکاف اختصاص دهند، برای طی این مسیر شایسته­تر خواهند بود.

وی ادامه داد: اعتکاف، ادعیه، اذکار و عبادات وارد شده در این سه ماه برای این است تا ما از ظواهر به سوی حقایق درخشان این ماه‎ها حرکت کنیم و مخاطب نواهای مبارک ملائکه در شب‌های شریف آن گردیم.

رییس جامعه‎المصطفی(ص) عنوان کرد: باید خود را بسازیم و موانعی را که در وجودمان است پاک کنیم؛ حوزه برای رفع این موانع است و اگر در حوزه بدون توجه به این مسائل فقط درس خواندیم، به انباری از معلومات مبدل می‏شویم.

اعرافی ادامه داد: بخش عظیمی از دعاهای ما مربوط به عبادت عبید و تجار است اما در همان ادعیه قله‎هایی وجود دارد که در سطحی بالاتر، انسان را به مرتبه عبادت احرار می‎رساند که از شوق تماشای جلوه جمال و جلال خدا ناشی می‎شود.

وی تاکید کرد: این فرازها که به ویژه در دعای شعبانیه کفه سنگین‎تری دارد، به وجود انسان تلنگر می‎زند و اگر کسی به آنجا رسید که شوق به وجه الله را حس کند و از شوق و خوف بهشت و جهنم رها شود، به عالی‎ترین رتبه عشق الهی دست خواهد یافت.

/7432/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط
موارد بیشتر برای شما