رئیس جامعه المصطفی: وقف پایگاه و پشتوانه مهمی برای فرهنگ است

رئیس جامعه المصطفی قم گفت: فلسفه، اخلاق و فقه وقف باید تعمیق و توسعه پیدا کند.
سه‌شنبه، 29 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رئیس جامعه المصطفی: وقف پایگاه و پشتوانه مهمی برای فرهنگ است

ویرایش عکس آذرماه 98

رئیس جامعه المصطفی قم گفت: فلسفه ، اخلاق و فقه وقف باید تعمیق و توسعه پیدا کند.
 
به گزارش راسخون، آیت الله اعرافی در نشست هیئت امنای امامزادگان و متولیان موقوفات میبد گفت: وقف در اسلام ابعاد گوناگونی دارد که همه این ابعاد باید تبلیغ و ترویج شود.
 
امام جمعه میبد افزود: مهمترین بعد وقف که کارکرد محوری و کانونی دارد این است که شخص واقف برای رضای خداوند ، آگاهانه و خالصانه محصول تلاش خود را به ابدیت وصل و ماندگار کند.
 
رئیس جامعه المصطفی قم با اشاره به خدمات واقفان به جامعه افزود: شخص واقف هم به خداوند متصل است و هم برای خدمت به جامعه تلاش می کند و این بدین معنی است که وقف هم روح عبادت و هم روح اجتماعی دارد.
 
آیت الله اعرافی تاکید کرد: وقف پایگاه و پشتوانه مهمی برای فرهنگ است و یک اقتصاد سالم مردمی را برای خدمت رسانی به جامعه شکل می دهد.
 
وی با اشاره به مراکزعلمی وابسته به سازمان اوقاف اظهار داشت: امروز نیاز است که با کمک علما فلسفه ، اخلاق و فقه وقف در جامعه توسعه و رشد پیدا کند.
 
امام جمعه میبد گفت : سازمان اوقاف و امور خیریه متصل به ولایت و رهبری است لذا وظائف متولیان امر سنگین است چراکه شفاف ترین عملکرد را باید هیئت های امنا بقاع متبرکه و متولیان موقوفات داشته باشند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود امامزادگان را چراغ های فروزان و پایگاه های فعالی برای هدایت و تربیت مردم برشمرد و تاکید کرد: در بعد فرهنگی و نرم افزاری این امامزادگان محلی برای تزریق فکر است و در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار هستند لذا باید از لحاظ زیرساخت های عمرانی نیز حمایت شوند.
 
در ابتدای این نشست حجت الاسلام عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در سال های اخیر تحولات چشمگیری در پیشرفت برنامه ها به خصوص دربخش عمران و آبادانی امامزادگان در میبد با کمک خیرین و مردم اتفاق افتاده است.
 
وی همچنین با اشاره به گستردگی حوزه وقف و کارکرد های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی این سنت حسنه افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در سال های اخیر با راه اندازی سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه تحول عظیمی را در مدیریت جامع الکترونیکی بر موقوفات سراسر کشور ایجاد کرده است.
 
گفتنی است در ابتدای این مراسم حجت الاسلام کرمی رئیس اداره اوقاف میبد گزارشی از برنامه های این شهرستان در حوزه های موقوفات ، امامزادگان و قران کریم ارائه کرد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.