کمبود فیلمنامه مشکل اصلی سینما

رئیس حوزه هنری گفت: کمبود فیلمنامه مناسب مشکل اصلی فیلم های بلند سینمای ایران محسوب می شود.
چهارشنبه، 4 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کمبود فیلمنامه مشکل اصلی سینما
ویرایش عکس خرداد 99

رئیس حوزه هنری گفت: کمبود فیلمنامه مناسب مشکل اصلی فیلم های بلند سینمای ایران محسوب می شود.
حسن بنیانیان در نشست رسانه ای فیلم رویش افزود: مشخص نبودن جایگاه مناسب حرفه ای در سینمای ایران یکی از دلایل مهم بوجود آمدن این مشکل است.
وی تصریح کرد: هنگامی که یک کارگردان علاوه بر نقش خود در سمت های فیلمنامه نویس، تهیه کننده و شغل های دیگر نیز ظاهر می شود، نمی توان انتظار داشت که بخش های مختلف شغلی سینما رشدی موزون داشته باشد.
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رسانه ها نیز با تقدیر و پرداخت زیاد به حوزه کارگردانی در حاکم شدن فضای حاکم برسینمای ایران تاثیرگذارند.
وی افزود: ‌در حالی که در سینمای جهان ارزش فراوانی برای فیلم نامه نویس به عنوان سازنده ایده اصلی داستان و شکل دهنده استخوان بندی فیلم قائلند، در سینمای ما به این حوزه توجه در خور نمی شود.
بنیانیان گفت: تا زمانی که تقسیم وظایف و تخصصی شدن حوزه فیلم نامه نویسی در سینمای ایران برسمیت شناخته نشود، نمی توان به سمت بالندگی و پیشرفت همه جانبه امید داشت.
وی افزود: البته این به معنی نبود فیلم خوب در سینمای ایران نیست، زیرا هر سال چند فیلم خوب با ساختار فیلم نامه ارزشمند در سینمای ایران ساخته می شود، اما کلیت سینمای ما دست به گریبان مشکلات ناشی از ضعف فیلم نامه است.
رئیس حوزه هنری گفت: فرهنگ و هنر ایران جایگاه ارزشمندی در جهان و به ویژه در نزد کشورهای اسلامی دارد و باید با درک صحیح این مسئله، رفع مشکلات و ساخت آثار فاخر جوابگوی علاقه مندی ونیازهای آنان باشیم.
وی با اشاره به اقبال کشورهای اسلامی به مجموعه تلویزیونی حضرت یوسف (علیه السلام)، افزود: در هنگام پخش این مجموعه بر اساس شواهد همه خیابان های کشوری مثل لبنان چه در بخش های مسیحی و چه اسلامی بسیار خلوت می شود.
بنیانیان گفت: باید این توجه جهانی به حوزه فرهنگ خود را پاس بداریم و با همت عمومی و رفع مشکلات شاهد شکوفایی هرچه بیشتر سینمای ایران در عرصه های بین المللی باشیم.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط
موارد بیشتر برای شما