جمعی از ائمه جمعه سراسر کشور از مرکز تحقیقات بازدید کردند

عصر دیروز جمعی از ائمه جمعه سراسر کشور با حضور در مرکز تحقیقات کامیوتری علوم اسلامی از نزدیک با این مجموعه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی آشنا شدند.
چهارشنبه، 25 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جمعی از ائمه جمعه سراسر کشور از مرکز تحقیقات بازدید کردند
 ویرایش عکس دی ماه 98

عصر دیروز جمعی از ائمه جمعه سراسر کشور با حضور در مرکز تحقیقات کامیوتری علوم اسلامی از نزدیک با این مجموعه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی آشنا شدند.
به گزارش راسخون به نقل از نورسافت، در این بازدید قائم مقام معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ضمن معرفی مرکز و فعالیت های آن پایگاه های متعدد اطلاع رسانی در حوزه علوم اسلامی وابسته به مرکز تحقیقات را برای مدعوین تبیین کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین بهرامی در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی کتابخانه دیجیتالی نور اشاره کرد و گفت: وظیفه انتقال مفاهیم دین مبین اسلام در گذشته های دور هم مثل امروز بر عهده علما و بزرگان دین بوده که به بهترین شکل به این وظیفه عمل کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بهرامی افزود: در عصر حاضر حوزه های علمیه این وظیفه خطیر را بیش از پیش به دوش می کشد و نکته قابل توجه در این مسئله این است که عمل به این وظیفه بزرگ در دوران معاصر و با وجود شبهه افکنی های دشمنان بسیار سخت تر شده است.
وی با اشاره به وجود تفاوت بین شیوه های تدوین اثر و انتقال مفاهیم علمای گذشته ادامه داد: این تفاوت شیوه، تنها از تفاوت عمل علمای گذشته نیست، بلکه عامل مقتضیات زمان آنها نیز در این تفاوت شکل انتقال مفاهیم نقش مهمی دارد.
وی اظهار داشت: دنیا وارد عصر دیجیتال شده و یکی از حوزه های بسیار مورد نیاز در این عرصه بانک های اطلاعاتی آنلاین و یا برخط است که مورد نیاز جدی مخاطبان و بخصوص قشر دانشجو است.
حجت الاسلام والمسلمین بهرامی گفت: در این نوع بانک ها معیار ارزیابی کیفی درصد بالای دستیابی مخاطبان است و این یکی از اهداف مهم مرکز تحقیقات کامپیوتری است.
وی خاطرنشان کرد: 20 هزار شماره مجله به صورت تمام متن و تمام تصویر در قالب بیش از دو میلیون صفحه در سایت این مرکز در اولین گام در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
قائم مقام معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی کتابخانه دیجیتال نور را دومین گام در عرصه ارائه آنلاین اطلاعات برای مخاطبان دانست و ادامه داد: کاربر با حضور در این کتابخانه مجازی قادر است منابع مورد نظر را از قفسه های این کتابخانه انتخاب کرده و در آرشیو شخصی خود ذخیره کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.