مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی مصداق بارز وحدت حوزه و دانشگاه است

کارشناس اطلاع رسانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: مرکزتحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، مرکزی فراملی و مصداق بارز وحدت حوزه و دانشگاه است.
شنبه، 28 فروردين 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی مصداق بارز وحدت حوزه و دانشگاه است
ویرایش عکس تیر 99

راسخون :
اکبر پوست چیان در جمع گروهی از خواهران دانشجوی دانشگاه رامین اهواز افزود: مرکزنور با برخورداری از بیش از 500 محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه توانسته در عرصه تحقیق، پژوهش و تولید محصولات آنلاین و آفلاین گام های موثر و تاثیر گذاری در جهان اسلام بردارد.
به گزارش خبرنگار راسخون، وی با بیان اینکه این مرکز دارای 420 نمایندگی و بانک نرم افزارهای اسلامی خودگردان در داخل و خارج از کشور می باشد، اظهارداشت: از این تعداد نمایندگی و بانک نرم افزارهای اسلامی خودگردان 220 مورد در داخل کشور و 200 مورد مربوط به خارج از کشور است.
مسئوول بخش خبر پایگاه نورسافت در ادامه به فعالیت های آفلاین و نرم افزاری مرکز نور اشاره کرد و گفت: تولیدات نرم افزاری این مرکز در 15موضوع و به صورت کتابخانه ای، دانشنامه ای و درختواره ای بصورت تخصصی و عمومی تهیه، تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.
پوست چیان خاطرنشان کرد: نرم افزارهایی از جمله؛ جامع الاحادیث، گنجینه روایات نور، جامع فقه اهل بیت(علیه السلام)، نورالولایه، تراجم، تراث، کتابخانه حکمت و آثار شخصیت محور را از جمله تولیدات کتابخانه ای مرکز تحقیقات عنوان کرد.
وی ادامه داد: جامع تفاسیر نور، مثنوی و معنوی، دانشنامه نبوی(صلی الله علیه و آله)، دانشنامه علوی(علیه السلام)، نورالجنان و ... از جمله تولیدات دانشنامه ای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی می باشند.
کارشناس اطلاع رسانی مرکز نور نرم افزار گرانسنگ و غنی درختواره فقه را از جمله عناوین تولید شده با محتوای درختواره ای این مجموعه علمی تحقیقاتی برشمرد.
وی حضور سالیانه در بیش از 100 نمایشگاه داخلی و خارجی را بخش اعظمی از تحقیقات میدانی و پژوهش های تخصصی محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات دانست و یادآور شد: به روز رسانی و تجهیز توان و اندیشه محققان مرکز نور و نمایش آخرین تولیدات اسلامی و انسانی این مرکز مهمترین انگیزه برای این حضور است.
پوست چیان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های آنلاین مرکز نور اشاره کرد و گفت: راه اندازی و مدیریت 15 پایگاه اینترنتی اسلامی عمومی و تخصصی از جمله فعالیت های دیگر این مجموعه علمی تحقیقاتی است.
وی افزود: حوزه نت، رسول نور، امام علی(علیه السلام)، فاضلین نراقی، نورمگز، اندیشوران، کتابخانه دیجیتالی نور، راهنمای پایگاه های اسلامی، راهنمای پایگاه امام علی(علیه السلام)، راهنمای پایگاه نبی اعظم(صلی الله علیه و آله)، نورسافت، نورنت، نور شاپ و .... از جمله پایگاه اطلاع رسانی اسلامی و آنلاین مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی می باشند.
وی در پایان به کافی نت تخصصی نور بعنوان یکی از بهترین و جامع ترین مراجع تحقیقاتی و پژوهشی محققان حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: کافی نت تخصصی نور با برخورداری از بانک های اطلاعات علمی دانشگاههای معتبر جهان توانسته تسهیلات تحقیقاتی و پژوهشی، به صورت رایگان در اختیار دانشجویان و طلاب قرار دهد.
کارشناس اطلاع رسانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تصریح کرد: بانک های اطلاعات Jstor Questia ،oxford، Emerald، alvaraq، alshamele، broshor-kafinet، parsa، noormags، ebrary از جمله بانک های اطلاعات علمی موجود در کافی نت تخصصی مرکز نور می باشند که در دو نوبت صبح و عصر برای استفاده علاقمندان دایر است.
/2759


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.