کتابخانه حکمت اسلامی، جامع ترین نرم افزار فلسفی

در این‌ نرم افزار که پیش از این به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شده است متن کامل 259 جلد در قالب 210 عنوان کتاب در موضوعاتی از جمله منطق، تاریخ فلسفه، حکمت افلاطونی و نو افلاطونی، حکمت مشاء، اشراق و متعالیه آمده است.
چهارشنبه، 25 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کتابخانه حکمت اسلامی، جامع ترین نرم افزار فلسفی

 ویرایش عکس دی ماه 98

در این‌ نرم افزار که  پیش از این به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شده است  متن کامل 259 جلد در قالب 210 عنوان کتاب در موضوعاتی از جمله منطق، تاریخ فلسفه، حکمت افلاطونی و نو افلاطونی، حکمت مشاء، اشراق و متعالیه  آمده است.

به گزارش راسخون به نقل از نور سافت این نرم افزار که دربرگیرنده کتابها و مقالاتی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی می باشد، موضوعاتی از جمله منطق، تاریخ فلسفه، حکمت افلاطونی و نو افلاطونی، حکمت مشاء، اشراق و متعالیه را تا زمان ملاهادی سبزواری دنبال کرده است

آثار مولفانی از جمله ارسطو، افلاطون و ابونصر فارابی اشاره کرد و اظهار داشت: آثار بزرگانی از جمله شیخ الرئیس، ابن رشد، فخرالدین رازی، خواجه نصیرالدین طوسی، میر داماد، صدرالمتالهین و ملاهادی سبزوای در این نرم افزار وجود دارد. 

آنچه به غنای این نرم افزار کمک کرده است، ارائه بیش از یکصد و 10 کتاب و مقاله از فلاسفه یونان به زبان انگلیسی است. 

آثارانگلیسی بزرگانی همچون ارسطو، افلاطون و فلاسفه نو افلاطونی ، همچنین فلاسفه غرب نظیر؛ کانت، دکارت، برکلی، هیوم، میل، نیچه، اسمیت، هابز، بیکن و آگوستین بر جامعیت نرم افزار افزوده است. 

از قابلیت های نرم افزار کتابخانه حکمت اسلامی می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

 ارائه 11 عنوان فرهنگ نامه به منظور آشنایی با اصطلاحات متون برنامه، ایجاد ارتباط متون با شروح مربوطه به طور مستقل، از دیگر قابلیت های این نرم افزار به شمار می رود.  


قابلیت جستجوی متنوع و پیشرفته در تمام متون از طریق کلمه و ترکیب واژگان، نمایه زنی، حاشیه نویسی، رنگی کردن و علامت گذاری، ارتباط واژگان کتب با لغت نامه های برنامه و انتقال مستقیم متون برگزیده از برنامه به محیط MS-Word از جمله توانمندیهای این محصول است.  

در این نرم افزار متن کامل 10 دوره لغت نامه عربی و فارسی در قالب 62 جلد کتاب گنجانده شده است.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.