به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی؛

نرم‌افزار پرسمان 3 تولید شد

نرم‌افزار پرسمان 3 با مشارکت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تولید و به زودی عرضه خواهد شد.
چهارشنبه، 22 خرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نرم‌افزار پرسمان 3 تولید شد

ویرایش عکس تیر 99
 

 نرم‌افزار پرسمان 3 با مشارکت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تولید و به زودی عرضه خواهد شد.
به گزارش راسخون به نقل از ایکنا، محمدرضا همت‌آبادی، کارشناس بخش خدمات فرهنگی مرکز نور، با اشاره به انتشار نرم‌افزار پرسمان 3، اظهار کرد: نرم‌افزار پرسمان 3، با مشارکت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با هدف تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان حوزه و دانشگاه تولید و به زودی عرضه خواهد شد.
وی افزود: این نرم‌افزار شامل عرضه 20 هزار پرسش و پاسخ درباره مسائل مختلف علوم اسلامی و انسانی است که در قالب 15 گروه علمی دسته‌بندی و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
کارشناس بخش خدمات فرهنگی مرکز نور ادامه داد: از جمله دسته‌بندی‌های 15 گروه علمی می‌توان به قرآن و حدیث، کلام و دین‌پژوهی، احکام، فلسفه احکام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، تربیتی و مشاوره، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، حقوقی، پزشکی، شخصیت‌ها، انتقادات و پیشنهادات و اطلاعات عمومی اشاره کرد.
وی بیان کرد: از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به جستجوی موضوعی برای یافتن پرسش و پاسخ موردنظر از طریق بیش از 20 هزار کلید واژه و کلمه مرتبط، محدودکردن دامنه جستجو به موضوعات دلخواه با امکان ترکیب کلمات مورد نظر با یکدیگر، امکانات متنوع برای دسترسی به الفاظ و عبارات موجود در پرسش و پاسخ اشاره کرد.
همت‌آبادی اظهار کرد: کاوش لفظی در متن پرسش‌ها و پاسخ‌ها به صورت مستقل، ارائه شش قطعه فیلم و 23 فایل سخنرانی، به صورت صوت از جلسات پرسش و پاسخ اساتید حوزه و دانشگاه به همراه تصاویر مرتبط، آشنایی با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به همراه معرفی آثار انتشار یافته از قابلیت‌های دیگر نرم‌افزار پرسمان 3 به شمار می‌رود.
وی یادآور شد: این نرم‌افزار کاربران عمومی به ویژه دانشگاهیان و پژوهشگران علوم اسلامی را شامل می‌شود و موضوع کلی آن معارف اسلامی بوده و سیستم عامل‌های ایکس پی و بالاتر قابلیت نصب و اجرای این برنامه را دارد.
کارشناس بخش خدمات فرهنگی مرکز نور تصریح کرد: کاربران علاقه‌مند می‌توانند برای کسب اطلاع از توزیع این نرم افزار باشماره 025-32120182 تماس حاصل کنند.
/7432/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما