ايازي :اصلاح الگوي مصرف، جنبه شعارگونه پیدا کرد

عضو هيات علمي پژوهشگاه علوم و معارف اسلامي با انتقاد ازعملکرد بعضی از دستگاهای فرهنگی گفت:متاسفانه بحث اصلاح الگوی مصرف نیز مانند بعضی دیگر از سخنان مقام معظم رهبری جنبه شعارگونه پیدا کرده است .«سید علی نقی ایازی» در گفتگو با خبرنگار راسخون با بیان این مطلب که دربحث مفهوم‌سازي اصلاح الگوی مصرف دچار سوء تفاهم شده ایم گفت: باید عناصري كه به فهم بيشتر الگوي مصرف كمك ...
دوشنبه، 7 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ايازي :اصلاح الگوي مصرف، جنبه شعارگونه پیدا کرد

ايازي :اصلاح الگوي مصرف، جنبه شعارگونه پیدا کرد


عضو هيات علمي پژوهشگاه علوم و معارف اسلامي قم: اصلاح الگوي مصرف، جنبه شعارگونه پیدا کرد
راسخون:عضو هيات علمي پژوهشگاه علوم و معارف اسلامي با انتقاد ازعملکرد بعضی از دستگاهای فرهنگی گفت:متاسفانه بحث اصلاح الگوی مصرف نیز مانند بعضی دیگر از  سخنان مقام معظم رهبری جنبه شعارگونه پیدا کرده است .
«سید علی نقی ایازی» در گفتگو با خبرنگار راسخون با بیان این مطلب که دربحث مفهوم‌سازي اصلاح الگوی مصرف دچار سوء تفاهم شده ایم گفت: باید عناصري كه به فهم بيشتر الگوي مصرف كمك مي‌كنند و منطبق بر هنجارهاي فرهنگي هستند؛ شناسايي و تكثير شوند. وی خاطر نشان کرد:در حالی  ماه های آخر سال را طی می کنیم که  عملکرد مطلوبی در این خصوص دیده نشده است واصلاح الگوی مصرف نیز مانند بعضی دیگر از  سخنان مقام معظم رهبری جنبه شعارگونه پیدا کرده است .
ایازی افزود :طبق نظر مقام معظم رهبری  حرکت  به این سمت  یکی از اهدافی است که باید در برنامه های بلند مدت مسولین قرارگیرد و یک سال برای این کارکافی نیست.اصلاح الگوی مصرف نیازمند  فرهنگ سازی متداول در سال های آینده است و در این زمینه  نقش نخبگان فرهنگي بسيار مهم است.
اين كارشناس معتقد است: هنوز الگوي مصرف در جامعه ما نهادينه نشده است و نهادهاي متكفل اين امر درصدد نهادينه كردن آن بر نيامده‌اند، اين در حالي است که با نهادینه شدن، كاركردهاي لازم تعريف و نياز آن جامعه برطرف مي‌شود. براي اين كار بايد روابط اجتماعي الگوداري سازماندهي و كاركردهاي ضروري جامعه مطرح شوند.
اين جامعه‌شناس معتقد است: بسياري از ناهنجاري‌ها در جامعه اسلامي به علت تلقي نادرست از فرهنگ است . بنابراين جهت رسيدن به يكپارچگي فرهنگي در الگوي مصرف بايد به آموزه‌هاي ديني توجه بیشتری  كرد وعلاوه بر جنبه های عملی به جنبه های نظری نیز پرداخت. وی تعامل هرچه بیشتر بین حوزه ی نرم افزاری و سخت افزاری را از راه های محقق شدن اصلاح الگوی مصرف در جامعه دانست
.1002/
 
 
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما