صدا و سیما زندگینامه طالبانی را به تصویر کشید

طالبانی شاعر برجسته کرد اشعار بسیار نغز و ارزشمندی در مدح اهل بیت علیه‌السلام به ویژه حضرت امام حسین(ع) و حادثه عاشورا سروده است و چون این اشعار به زبان کردی است ارادت مردم این خطه به ائمه علیهم‌السلام و خاندان عصمت و طهارت و اهل بیت رسول‌الله(ص) را می‌رساند. تهیه‌کننده و نویسنده این مجموعه کورش خالق‌پناه، فتانه مرادی به عنوان کارگردان و ارسلان سودمند، آزاد پیرخضری، هنگامه سبحانی، لادن کلوندی...
شنبه، 12 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
صدا و سیما زندگینامه  طالبانی را به تصویر کشید
ویرایش عکس تیر 99

فارس: زندگینامه شیخ رضا طالبانی شاعر برجسته کرد به همت صدا و سیمای مرکز کردستان به تصویر کشیده شد.
این مجموعه با عنوان برنامه لامع در شش قسمت 30 دقیقه‌ای به بررسی زندگینامه و آثار این شاعر نامی کرد می‌پردازد.
تولید برنامه لامع در راستای شناسایی شاعرانی همچون شیخ رضا طالبانی و ترویج و گسترش فرهنگ اهل بیت و ارزش‌های اسلام و آموزه‌های دین بوده است.
شیخ رضا طالبانی شاعر برجسته کرد اشعار بسیار نغز و ارزشمندی در مدح اهل بیت علیه‌السلام به ویژه حضرت امام حسین(ع) و حادثه عاشورا سروده است و چون این اشعار به زبان کردی است ارادت مردم این خطه به ائمه علیهم‌السلام و خاندان عصمت و طهارت و اهل بیت رسول‌الله(ص) را می‌رساند.
تهیه‌کننده و نویسنده این مجموعه کورش خالق‌پناه، فتانه مرادی به عنوان کارگردان و ارسلان سودمند، آزاد پیرخضری، هنگامه سبحانی، لادن کلوندی، شیلان خردمندی‌فر، علی رحمانی، مسعود یوسفی و مازیار قبادی از بازیگران این مجموعه 180 دقیقه‌ای هستند.
مجموعه داستانی دیگری هم با عنوان عروج در 27 قسمت 30 دقیقه‌ای در صدای مرکز کردستان که در آن داستان زندگی شهدای استان و نحوه شهادت آنان بیان شده، تولید و پخش می‌شود.
دراین مجموعه زندگینامه، مبارزات و شهادت ده تن از روحانیان و فرماندهان شهید استان کردستان در قالب داستان شب از صدای مرکز پخش می‌شود.
این برنامه به نویسندگی و تهیه‌کنندگی علی یونسی و کارگردانی فتانه مرادی محقق شده و کورش خالق‌پناه، ارسلان سودمند، لادن کلوندی، آزاد پیرخضری و فتانه مرادی به عنوان بازیگر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.
همچنین در این گزارش به حضور اساتید دانشگاه و فعالان عرصه فرهنگ استان در برنامه گفتگوی هفته در سیمای مرکز کردستان اشاره شده که گفتگوی هفته عنوان میزگردی است که باحضور اساتید دانشگاه و فعالان عرصه فرهنگ با مباحثی درخصوص موضوعات فرهنگی هر پنجشنبه به مدت 38 دقیقه تهیه و پخش می‌شود.
در این برنامه محورهای گوناگون در رابطه با ماهیت، تاریخچه و تعاریف گوناگون فرهنگ و همچنین مباحثی چون تهاجم فرهنگی و نقش خرده فرهنگ‌ها در قوام و دوام وحدت ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
ییلاق هم از دیگر برنامه‌های تولید شده سیمای مرکز کردستان است که در قالب یک قطعه‌ به مدت سه دقیقه در واحد موسیقی مرکز تولید شده است.
این قطعه که با ساختار محلی و با ریتمی ملایم و با هنرمندی و تکنوازی نرم نای اسماعیل مردانی تهیه شده، برگرفته از مقام محلی حیران است و می‌تواند در برنامه‌های خاص و میان برنامه‌ها و با تصاویری از قبیل مناظر و چشم‌اندازهای استان مورد استفاده قرار بگیرد.

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پیشنهادات شما هستیم :
news@rasekhoon.net


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.