ویرایش عکس خرداد 99
راسخون: در محله سیچان (سیچون) اصفهان به دنیا آمده و فارغ التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک است. نخستین بار در سال 1343 با فیلم شب قوزی ساخته فرخ غفاری بازیگری سینما را تجربه کرد و تاکنون در 47 فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است.
رگبار، خشت و آینه، برزخی ها، کمال الملک، مردی که موش شد، کفشهای میرزا نوروز، مادر، جست وجو در جزیره، ناصرالدین شاه آکتور سینما، دلشدگان ، آقای بخشدار، زیر درختان زیتون، روز واقعه ، کمیته مجازات و پدر سالار از فیلم هایی است که در آنها ایفای نقش کرده است و برای بازی در فیلم" مادر" ساخته علی حاتمی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.
آرزویش این است که ایفای نقش "رهبری ارکستر " را در پرونده کاری اش داشته باشد.
او " محمد علی کشاورز" پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون است.
در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، چون دیگر بازیگران پیشکسوت گفتگویش را درباره وضعیت سینما و مشکلات آن آغاز کرد.
معتقد است : سینمای ایران دچار فقر بازیگر، فیلمنامه نویس، تهیه کننده و سناریو نویس توانمند شده است.
می گوید: کارگردانها دیگر به غنی بودن کار بازیگری توجه ندارند، سینمای ما شده است بوتیک عروسک.
بازیگر سریال "هزار دستان" و فیلم سینمایی "کمال الملک " و "مادر " حضور جوانان را نفی نمی کند، اما معتقد است: اجرا و کیفیت بازی بازیگران باید معرف هنرشان باشد نه چهره شان.
کشاورز می گوید: وقتی ایفای نقش به عنوان فردی از یک قومیت و یا شاغل در یک حرفه را به بازیگری می دهند، باید بتواند آن را بازی کند اما بسیاری نقش فردی از یک قومیت را همانطور بازی می کنند که نقش یک تهرانی را.
کشاورز با انتقاد از سناریوهایی با مضمون مشکلات اجتماعی و یا عشق های سطحی گفت: عشق در فیلم ها، عشق الکی است، این فیلم ها کدام مسئله اجتماعی را مطرح و کدام را حل می کند؟
وی در ادامه به کمبود فیلمنامه نویس و کارگردان توانمند اشاره کرد و گفت : فیلمنامه های کنونی دیگر چون فیلمنامه های قدیم و حتی چند سال قبل غنی و پر معنا نیست، همگی کلیشه ای و تکراری شده است.
وی با بیان اینکه فیلمسازان باید به بیننده احترام بگذارند، گفت: اگر سریالهایی چون امام علی، امام رضا، هزاردستان، پدر سالار و یا روزی روزگاری با برخی از سریال های کنونی به صورت همزمان از تلویزیون پخش شود مطمئن باشید مردم باز هم سریالهای قدیمی را می بینند، چون از فیلمنامه و سناریو و دیالوگ های قوی و پرمعنا برخوردار است.
وی درخواست کرد وزارت ارشاد به پرورش فیلمنامه نویس، کارگردان و تهیه کنندگانی نظیر زنده یاد علی حاتمی، ابراهیم حاتمی کیا، کیارستمی، رسول ملاقلی پورو داوود میرباقری توجه نشان دهد.
خوابگزار اعظم سریال سلطان و شبان گفت: بازیگری چون خوابی است که یا تعبیر خوب دارد یا ندارد، سینما هنر بازیگری می خواهد نه چهره، سینما قوت فن بیان می خواهد نه عشوه.
محمدعلی کشاورز در توصیه به علاقه مندان بازیگری گفت: بازیگری را در دانشگاه آموزش ببینید نه در برخی از آموزشکده ها که با سوء استفاده از علاقه جوانان پولهای هنگفتی می گیرند.
راسخون: در محله سیچان (سیچون) اصفهان به دنیا آمده و فارغ التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک است. نخستین بار در سال 1343 با فیلم شب قوزی ساخته فرخ غفاری بازیگری سینما را تجربه کرد و تاکنون در 47 فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است.
رگبار، خشت و آینه، برزخی ها، کمال الملک، مردی که موش شد، کفشهای میرزا نوروز، مادر، جست وجو در جزیره، ناصرالدین شاه آکتور سینما، دلشدگان ، آقای بخشدار، زیر درختان زیتون، روز واقعه ، کمیته مجازات و پدر سالار از فیلم هایی است که در آنها ایفای نقش کرده است و برای بازی در فیلم" مادر" ساخته علی حاتمی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.
آرزویش این است که ایفای نقش "رهبری ارکستر " را در پرونده کاری اش داشته باشد.
او " محمد علی کشاورز" پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون است.
در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، چون دیگر بازیگران پیشکسوت گفتگویش را درباره وضعیت سینما و مشکلات آن آغاز کرد.
معتقد است : سینمای ایران دچار فقر بازیگر، فیلمنامه نویس، تهیه کننده و سناریو نویس توانمند شده است.
می گوید: کارگردانها دیگر به غنی بودن کار بازیگری توجه ندارند، سینمای ما شده است بوتیک عروسک.
بازیگر سریال "هزار دستان" و فیلم سینمایی "کمال الملک " و "مادر " حضور جوانان را نفی نمی کند، اما معتقد است: اجرا و کیفیت بازی بازیگران باید معرف هنرشان باشد نه چهره شان.
کشاورز می گوید: وقتی ایفای نقش به عنوان فردی از یک قومیت و یا شاغل در یک حرفه را به بازیگری می دهند، باید بتواند آن را بازی کند اما بسیاری نقش فردی از یک قومیت را همانطور بازی می کنند که نقش یک تهرانی را.
کشاورز با انتقاد از سناریوهایی با مضمون مشکلات اجتماعی و یا عشق های سطحی گفت: عشق در فیلم ها، عشق الکی است، این فیلم ها کدام مسئله اجتماعی را مطرح و کدام را حل می کند؟
وی در ادامه به کمبود فیلمنامه نویس و کارگردان توانمند اشاره کرد و گفت : فیلمنامه های کنونی دیگر چون فیلمنامه های قدیم و حتی چند سال قبل غنی و پر معنا نیست، همگی کلیشه ای و تکراری شده است.
وی با بیان اینکه فیلمسازان باید به بیننده احترام بگذارند، گفت: اگر سریالهایی چون امام علی، امام رضا، هزاردستان، پدر سالار و یا روزی روزگاری با برخی از سریال های کنونی به صورت همزمان از تلویزیون پخش شود مطمئن باشید مردم باز هم سریالهای قدیمی را می بینند، چون از فیلمنامه و سناریو و دیالوگ های قوی و پرمعنا برخوردار است.
وی درخواست کرد وزارت ارشاد به پرورش فیلمنامه نویس، کارگردان و تهیه کنندگانی نظیر زنده یاد علی حاتمی، ابراهیم حاتمی کیا، کیارستمی، رسول ملاقلی پورو داوود میرباقری توجه نشان دهد.
خوابگزار اعظم سریال سلطان و شبان گفت: بازیگری چون خوابی است که یا تعبیر خوب دارد یا ندارد، سینما هنر بازیگری می خواهد نه چهره، سینما قوت فن بیان می خواهد نه عشوه.
محمدعلی کشاورز در توصیه به علاقه مندان بازیگری گفت: بازیگری را در دانشگاه آموزش ببینید نه در برخی از آموزشکده ها که با سوء استفاده از علاقه جوانان پولهای هنگفتی می گیرند.