سینمای ایران درگیر موضوعات عاشقانه است و از موضوعات اساسی چون وقف غافل است

محمد علی کشاورز گفت: متاسفانه امروزه سینمای کشورمان بیشتر درگیر موضوعات عاشقانه است و از مسائل مهم و اساسی مثل وقف که ریشه در اسلام داشته و از جمله دلایل زنده بودن دینمان به شمار می رود، غافل مانده است.
دوشنبه، 11 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سینمای ایران درگیر موضوعات عاشقانه است و از موضوعات اساسی چون وقف غافل است

ویرایش عکس خرداد 99

عکس نوشت های آرزوی زمین مانده استاد محمد علی کشاورز
 

راسخون: این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با ستاد خبری بزرگداشت هفته وقف، یکی از مهمترین راه های انتقال و شناخت فرهنگ وقف در میان مردم را استفاده از رسانه ها، مجلات و جراید دانست و گفت: باید قبول کنیم که مردم ما اطلاعات چندانی درباره وقف ندارند که این به دلیل ضعف در حوزه اطلاع رسانی است. روزنامه های کثیرالانتشار، مجلات، رسانه های دیجیتالی و خبرگزاری های کشورمان از جمله ابزارهای موثر در انتقال این فرهنگ به مردم هستند . برای تحقق این موضوع سازمان اوقاف نیز موظف به همکاری و هماهنگی با رسانه هاست چرا که  رسانه ها نقش عمده ای را در انتقال پیام به مردم بر عهده دارند.


محمد علی کشاورز در ادامه افزود: فیلمنامه نویسی، داستان نویسی، شعر، موسیقی، نقاشی، هنرهای تجسمی و سینما راه هایی موثر برای معرفی وقف به مردم است. متاسفانه امروزه سینماگران بیشتر به موضوعات عاشقانه می پردازند و از این مسائل و موضوع های مهم و اساسی که ریشه در اسلام دارد ، غافل مانده اند . این انتقاد را نمی توان  صرفا به  صدا و سیما وارد دانست بلکه سازمان اوقاف هم باید برای اطلاع رسانی فعالیت های موثرتری انجام دهد.


بازیگر سریال پدرسالار با بیان اینکه احیای فرهنگ وقف مانع از اسراف گرایی در جامعه نیز می شود، گفت: برخی افراد مال و اموال زیادی دارند و اطلاعی از وقف و حسنات دنیوی و اخروی آن ندارند. به همین دلیل ، ثروت خود را صرف خرید کالاهای تجملی و بیهوده می کنند و از اقدام برای این نیکوکاری غافل می مانند . برای مثال بعضی ناچارند هزینه های سرسام آوری برای درمان و خرید داروهای خود صرف کنند که این زندگی را برایشان بسیار دشوار کرده است . وجود خیرین و واقفین بیمارستان ساز که هزینه های چنین بیماری هایی و داروهایی را تامین می کنند می تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند.


این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ وقف به طور غیرمستقیم باعث کاهش جرم و جنایت در کشور می شود گفت : مردم ما نیاز به آگاهی و شناخت نسبت به موضوع وقف دارند . وقف کردن یعنی چه و واقف کیست؟ مردم باید از این گونه مسائل اطلاعات بیشتری بدست بیاورند ، چرا که در مملکت ما ، نیاز به اماکن وقفی احساس می شود. وقف، فاصله طبقاتی را کم و مانع تکاثر ثروت می شود و به طور غیر مستقیم در کاهش جرم و جنایت نیز تاثیر گذار است.


وی تصریح کرد: فرهنگ وقف، فرهنگ بخشش است و در جامعه اسلامی ما نیاز به آن به شدت احساس می شود؛ لذا یکی از راه های انتقال فرهنگ وقف و معرفی آن به مردم ،  رسانه ها هستند.


محمد علی کشاورز در پایان افزود: وقف و فرهنگ در جامعه ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و با رشد آن بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد. وقف سبب خواهد شد واقف ، هم از نظر مالی و هم از نظر روحی به آرامش دست  یابد.

/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.