بزرگترین متجاوز به اراضی موقوفه استان، راه آهن یزد می باشد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با رویی باز و گشاده از مصاحبه با سایت راسخون استقبال کرد و گفت ما به دنبال رسانه ها می رویم قبل از اینکه رسانه ها به دنبال ما بیایند.
جمعه، 21 اسفند 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بزرگترین متجاوز به اراضی موقوفه استان، راه آهن یزد می باشد
ویرایش عکس مرداد 99

راسخون :
 
با رویی باز و گشاده از مصاحبه با سایت راسخون استقبال کرد و گفت ما به دنبال رسانه ها می رویم قبل از اینکه رسانه ها به دنبال ما بیایند. او علاوه بر مدیریت موفق، از جمله جانبازان جنگ تحمیلی و از شمار آزادگان سرافراز دفاع مقدس نیز می باشد. ضمن اینکه از نوادگان مرحوم محقق ثانی (ره) نیز محسوب می گردد. گزیده ای از مصاحبه ما با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمد هاشم عاملی را با هم می خوانیم:

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در ابتدا با اشاره به فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: برگزاری سلسله نشست های قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی، کلاس های مختلف با رویکرد فرهنگی در سطح استان و در بین کارکنان، اعزام مبلغ، همایش های مختلف از جمله جایگاه زنان در انقلاب ، تجهیز کتابخانه های تحت پوشش اوقاف، ایجاد سایت خبری، تولید فیلم، توزیع قرآن کریم و ... از جمله فعالیت های حوزه معاونت فرهنگی این اداره کل می باشد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین ساخت و راه اندازی سالن همایش و کنفرانس در جوار امامزاده سید جعفر محمد (ع)، تملک زمین و احداث پارکینگی وسیع و قابل توجه جهت امامزاده مذکور، ساخت مجتمع رفاهی ـ خدماتی بین شهری در جوار یکی از امامزادگان شهرستان اردکان (که تا کنون حدود سه میلیارد ریال هزینه در بر داشته است) و آغاز به کارکارخانه تولید مواد بهداشتی و شوینده را از جمله فعالیت های عمرانی این اداره کل بر شمرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مهمترین اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سال 89 تبیین و ترویج فرهنگ وقف خواهد بود گفت: در این خصوص برنامه هایی از جمله حمایت ویژه از تحقیقات، پژوهش ها و پایان نامه ها با موضوع وقف، ترغیب واقفین در خصوص ایجاد موقوفات جدید در زمینه های مورد نیاز جامعه، سرمایه گذاری در اراضی موقوفات و احیای موقوفات فراموش شده و ... مد نظر داریم.
حجت الاسلام والمسلمین عاملی  در ادامه گفت: در این 31 سال بعد از انقلاب موقوفات زیادی در زمینه مدرسه سازی داشته ایم که به خاطر کم کاری مسئولین قبلی سازمان اوقاف به ثبت رسمی نرسیده است، با این حال تعداد موقوفات بعد از انقلاب بیشتر از قبل می باشد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه در زمینه موقوفه با همکاری دادگستری تقریبا بحث موقوفه خواری را در یزد به صفر رسانده ایم گفت: زمین بیشتر اداراه های  استان یزد موقوفه می باشد که تا کنون موفق به گرفتن حق الاجاره موقوفات و هزینه کرد آن در راستای نظر واقف شده ایم که در این میان در حدود ده درصد از ادارات یا همکاری نکرده اند یا در حال پیگیری هستیم.
وی سپس با انتقاد از مسئولین اداره کل راه آهن یزد گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اکثر اداره های استان تعامل و همکاری خوبی دارد ولی مسئولین اداره کل راه آهن یزد از هرگونه همکاری و پرداخت حق الاجاره زمین ها و مکان های در اختیار گرفته سر باز می زند که امیدواریم مدیران راه آهن در این راستا قدم مثبتی برای احیای موقوفات بردارند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه روابط عمومی و بخش اطلاع رسانی اوقاف یزد در یکسال اخیر فعالیت چشمگیری داشته  و در این خصوص بسیار موفق عمل نموده است گفت:  از  زمانی که سایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد راه اندازی شد،  بیشترین خبر به رسانه ها و مطبوعات در سطح کشور از طرف روابط عمومی این اداره کل ارسال گردیده است که این جز با تلاش آقای مهدوی مسئول دفتر حوزه ریاست و روابط عمومی امکان پذیر نبود و قطعاً در سال آینده اقدام به گسترش بخش اطلاع رسانی خواهیم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عاملی همچنین با اشاره به عمر دو ساله سایت راسخون گفت: این سایت از بسیاری از جهات موفق عمل نموده است و شخصاً ازبخش مقالات و اطلاع رسانی سایت بیشترین استفاده را می کنم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در پایان با تشکر از مدیر عامل سایت راسخون حجت الاسلام سجادی گفت: ما قبلاً هم به حاج آقای سجادی پیشنهاد داده ایم که یک قسمتی از سایت در اختیار استان ها قرار گیرد تا برنامه ها، خبر ها و گزارش فعالیت های خود را در آن بگذارند که امیدواریم این پیشنهاد در سال 89 عملی شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط