هاشم عاملی : از لحاظ درآمد اوقافی رتبه چهاردهم کشوری را دارا هستیم

حجت الاسلام والمسلمین محمد هاشم عاملی در آستانه هفته وقف با خبر نگار باشگاه خبرنگاران جوان مرکز یزد به مصاحبه پرداخت.به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ابتدای این مصاحبه ایشان ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری یزددر تجاوز به حریم اراضی موقوفه ناظم التجار تهرانی...
دوشنبه، 12 بهمن 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هاشم عاملی : از لحاظ درآمد اوقافی رتبه چهاردهم کشوری را دارا هستیم
ویرایش عکس مرداد 99
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد هاشم عاملی در آستانه هفته وقف با خبر نگار باشگاه خبرنگاران جوان مرکز یزد به مصاحبه پرداخت.به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ابتدای این مصاحبه ایشان ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری یزد
در تجاوز به حریم اراضی موقوفه ناظم التجار تهرانی اظهار داشت در صورتیکه شهرداری یزد از طریق قانونی که همان پرداخت پذیره اراضی موقوفه می باشد اقدام ننماید این اداره کل از طریق محاکم قضایی حق وقف را استیفا می نماید.
وی در ادامه با بیان این موضوع که استان یزد با بیش از ده هزار موقوفه و سی و پنج هزار رقبه جزء چهار استان برتر کشور می باشد افزود: با این وجود از لحاظ درآمد رتبه چهاردهم کشوری را دارا هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین عاملی مهمترین موقوفات استان را موقوفه مرحوم ابوالقاسم رشتی و مرحوم ناظم التجار تهرانی برشمرد و اظهار داشت: حدود هشتاد درصد از موقوفات استان یزد مربوط به روضه خوانی و برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدا... الحسین (علیه السلام) می باشد.
وی در ادامه افزود: بخش اعظم موقوفات شهرستان یزد در دست ادارات دولتی است که تعدادی از آنها نسبت به ادای حقوق وقف کوتاهی می نمایند که این امر طبق فتاوای مراجع عظام تقلید عملی حرام و زمین موقوفه غصبی محسوب می گردد و ادای فریضه نماز و حتی حضور در آن اراضی باطل و حرام می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد هاشم عاملی در پایان از استاندار محترم جناب آقای مهندس فلاح زاده صدور دستور در جهت ادا کردن حقوق وقف توسط ادارات دولتی استان را خواستار شد.
/1001/


منتظر اخبار ، انتقاد و پیشنهادات شما هستیم :
news@rasekhoon.net

جذب خبرنگار افتخاری
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.