برخی سروصدا ها در کشور به خاطر به خطر افتادن منافع نامشروع است

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در فرمایشات نوروزی مبنی بر مبارزه با فقر ، فساد و بی عدالتی گفت : کسانی که می خواهند در جامعه ناعادلانه زندگی کنند در مقابل عدالت مقاومت می کنند .
يکشنبه، 15 فروردين 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برخی سروصدا ها در کشور به خاطر به خطر افتادن منافع نامشروع است

راسخون: بنا بر این گزارش به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در همایش مدیران ، معاونان و کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این مطلب تصریح کرد : یکی از آرمانهای نظام جمهوری اسلامی تحقق عدالت است که برای تحقق این آرمان باید سختی ها را تحمل کرد .
 حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام همت مضاعف ، کار مضاعف مبنای قرآنی و روایی دارد تصریح کرد : رسانه ها و مطبوعات باید این فرهنگ را در جامعه ایجاد کنند که هر کس تلاش بیشتری را برای منفعت رسانی و خدمت بیشتر به مردم دارد از امتیاز و محبوبیت بیشتری برخوردار شود و کسی هم که تلاش کمتری دارد از منفعت و امتیاز کمتری برخوردار شود .
 نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با تأکید بر اینکه همت مضاعف و همت برتر با آرزو و تخیل تحقق پیدا نمی کند تصریح کرد : همت مضاعف و کار مضاعف در جامعه سعی و کوشش برتر لازم دارد و با آرزو و تخیل تحقق پیدا نمی کند بلکه تلاش بالای همه آحاد جامعه را می طلبد .
حجت الاسلام محمدی افزود : عقب ماندگی های کشور در عرصه های مختلف تنها با همت و کار مضاعف جبران می شود و این شدنی است چنانکه دانشمندان ما در سالهای اخیر با تلاش دوچندان و نوآوری های شگفت آور در عرصه های نانو ، دانش هسته ای ، فضا نوردی و سلولهای بنیادین جایگاه علمی ایران را به رتبه دهم دنیا ارتقا بخشیدند .
 وی اشتغالزایی ، تولید فکر و توسعه کتابخوانی ، ایجاد کرسی های آزاداندیشی و اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها را از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری در فرمایشات نوروزی برشمردند و افزود : برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری می طلبد تا همه مسئولان کشور و آحاد مختلف مردم در سال جدید همت و تلاش و فعالیت خود را دوچندان کنند .
 وی با اشاره به ضرورت مبارزه با فقر و فساد و بی عدالتی تأکید کرد : اسلام نمی پسندد که مسلمانان فقیر باشند و ما را به زهد توصیه می کند نه فقر و حتی امام علی (ع) در فرمایشاتشان تأکید دارند که ممکن است فقر به کفر بیانجامد و هیچ یک از ائمه معصومین هم جامعه اسلامی را به فقر توصیه نکرده اند .
 سرپرست سازمان اوقاف در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهداف حکم دینی و مترقی وقف در اسلام مبارزه با فقر است تأکید کرد : برای مبارزه با فقر با استفاده صحیح از موقوفات می توان گامهای بلندی را برداشت چرا که نیت خیر بسیاری از واقفان مبارزه و ریشه کنی فقر و محرومیت بوده است .
 محمدی تصریح کرد : وظیفه مدیران سازمان و ادارات اوقاف سراسر کشور اجرای صحیح و جامع و کامل این حکم الهی و ایفای نقش اصلی و واقعی وقف در جامعه است .
 سرپرست سازمان اوقاف با اشاره به ضرورت مبارزه با موقوفه خواری تصریح کرد : باید با تدبیر و شجاعت فضا را برای موقوفه خواران و دست اندازان به مال و املاک وقفی ناامن کرد . البته آنها سر و صدا ایجاد می کنند . اما باید با شجاعت ، درایت و تدبیر به مبارزه با پدیده زشت موقوفه خواری پرداخت .
حجت الاسلام محمدی در عین حال خاطر نشان کرد : هنوز بخشی از اموال و املاک وقفی شناسایی نشده و دست افراد متخلف و موقوفه خوار است و بر ما واجب است که از حقوق موقوفات دفاع کنیم و با آنها مبارزه کنیم .
 نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه شناسایی اموال وقفی ، تشکیل بانک اطلاعات ، آگاهی از اوضاع موقوفات ، بازرسی و محاسبه دقیق را از جمله لوازم مبارزه با موقوفه خواری دانست و تصریح کرد : بزرگترین سرمایه سازمان اوقاف مردم هستند که برای حفظ و جلب این سرمایه باید اعتماد و اطمینان مردم را نسبت به وقف و سازمان اوقاف جلب کرد .
 سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با بیان اینکه بقاع متبرکه یکی از سرمایه های معنوی و اصلی کشور است تصریح کرد : حفظ و نگهداری درست و اصولی از بقاع متبرکه ، نظافت و نظارت بر بهداشت اماکن زیارتی و برخورد درست و مؤدبانه با مردم از جمله انتظارات ما از پرسنل و خدام بقاع متبرکه کشور است .

  /1002


جذب خبرنگار افتخاري


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.