در روز جمعه هفتم خرداد ماه قبله خود را درست کنید

با يک روش علمي مي توان موقعيت خانه خدا و جهت دقيق قبله را که عموما در برخي مساجد، نمازخانه ادارات و حتي شهرها جاي و شک و ترديد دارند، مشخص نمود.
سه‌شنبه، 4 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
در روز جمعه هفتم خرداد ماه قبله خود را درست کنید

راسخون: اگر از جهت  قبله ی خود مطمئن نیستید و یا نسبت به آن شک دارید، با خواندن این خبر می توانید از جهت دقیق قبله خود با خبر شوید. رساندن این خبر به گوش بقیه ی دوستان نیز خالی از لطف نیست چون ممکن است آن ها هم با این مشکل روبه رو باشند. فقط یادتان باشد تا روز جمعه برای این کار مهلت دارید.

و اما بشنوید راه حل این روش را از زبان مدير انجمن نجوم آماتوري ايران؛ با توجه به اين که، ساعت 13 و 48 دقيقه روز جمعه هفتم خرداد ماه، مقارن ظهر شرعي در مکه معظمه است و خورشيد در این ساعت عمود بر خانه خدا مي تابد. اگر در اين زمان خاص، در هر نقطه ی کره ی زمين که در موقعيت روز باشد، به سمت خورشيد بايستيد، دقيقا روبه قبله ايستاده ايد.

از دیگر صحبت های مهندس "مسعود عتيقي" این است که: تعيين قبله براي ما مسلمانان اهميت ويژه اي دارد وعلم ستاره شناسي که در جاي جاي احکام ديني ما ديده مي شود، نه تنها در تعيين اوقات نماز و يا آغاز و پايان ماه هاي قمري به کمک دين مي آيد بلکه در تعيين برخي مختصات نيز نقش دارد و براي تعیین قبله کافي است. روز جمعه 7 خرداد ساعت 13:48 دقيقه، به جهت سايه ی شاخصي که در زمين قرار داده ايد دقت کنيد. امتداد خلاف جهت سايه، راستاي جهت قبله را نشان مي دهد.

در ضمن براي بالا بردن دقت مي توانید به جاي قرار دادن ميله در زمين به عنوان شاخص سايه، از شاقول آويزان استفاده کنید و تا حد ممکن از شاخص های نازک استفاده نمایید.

/10231002


جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.