از فواید تاتو کردن ابتلا به هپاتیت c

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران از انتقال هپاتیت cاز طریق تاتو کردن خبر داد وگفت:متاسفانه در بعضی از آرایشگاهها از سوزن تاتو که یک بار مصرف است چند بار استفاده می کنند ،که این کار عامل انتقال این نوع هپاتیت می شود.
چهارشنبه، 19 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از فواید تاتو کردن ابتلا به هپاتیت c
راسخون:ایرج خسرونیا در رابطه با هپاتیت cگفته این بیماری از طریق تزریق مواد مخدر،ترکیبات خونی وتماس جنسی محافظت نشده قابل انتقال است.وی با اشاره به اینکه در سال های اخیرشیوع این بیماری افزایش یافته گفته ،این بیماری در ابتدا علائم خاصی ندارد وافراد با داشتن تهوع،ضعف،بی حالی وتب به پزشک مراجعه می کنند.این نوع هپاتیت بیشتر در افراد معتاد دیده می شود،چون در رعایت نکات بهداشتی ضعیف هستند.خسرو نیا گفته چون افراد مبتلا نسبت به بیماری بی توجه هستند به راحتی این بیماری را به دیگران انتقال می دهند.
طبق امار از هر ده  هزار نفر 5تا10نفر به این هپاتیت مبتلا می شوند.
بنا به گقته کارشناسان این بیماری بیشتردرمعتادان دیده می شود. این بلا هم که هر روز در حال افزایش است ،پس می توان گفت شیوع این بیماری با حالت اختفایی هم که دارد هرروزبیشترشود ودر صورتی که یک عزم ملی نباشد آمار ارائه شده سربه فلک می کشد.به سمعتان می رسانیم در کنار راه های انتقال هپاتیت cکه به حضورتان معرفی شد حجامت با سوزن آلوده را نیز اضافه کنید.بهتراست بگوییم گوش به زنگ باشید،هرکجا تیغ آلوده استفاده کنید به این بیماری مبتلا می شوید با کسی هم شوخی ندارد.

/1031  1002

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.