احمدی نژاد از اظهارات مشایی حمایت کرد

رئیس‌جمهور افزود:‌ ایران یعنی عدالت، خداپرستی،‌ آزادی و راه نجات. بنابراین اگر ایران زمین را از تاریخ و جغرافیا برداریم از تمدن بشری چیزی باقی نمی‌ماند و به جرات می‌توانم بگویم که تنها تمدن مبنی بر ارزش‌های الهی و انسانی، در ایران زمین است.
شنبه، 16 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
احمدی نژاد از اظهارات مشایی حمایت کرد

راسخون: رئیس‌جمهور با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های کسانی که وارد نظام آموزش و پرورش می‌شوند، عشق به ایران زمین است، گفت: برخی خیال نکنند که این حرف بنده مبنی بر ملی‌گرایی و ناسیونالیسم است چرا که امروز ایران یک جغرافیا، ملیت و قوم و قبیله نیست بلکه یک راه و مکتب است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز شنبه طی سخنانی در بیست و هفتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش کشور با گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر؛ دو شهید آموزش و پرورش ‌گفت: افتخار شهیدان رجایی و باهنر خدمت در وزارت آموزش و پرورش بود که امیدواریم خدای متعال به برکت خون آنها و برکت راهی که مقابل ما گشودند، بتوانیم مسئولیت‌هایمان را به درستی ایفا کنیم.

وی خطاب به مسئولان و دست‌اندرکاران وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: شما بحمدالله با اهمیت تعلیم و تربیت آشنا هستید. مهمترین موضوع در دستور کار شما معلمان است و اینکه امام راحل فرمودند شغل معلمی شغل انبیا است که این تعریف بسیار دقیق و درست می‌باشد.

رئیس‌جمهور همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به تفاوت نگاه مادی و الهی به انسان، تاکید کرد: در نگاه ما انسان‌ها هر قدر عالم‌تر، آگاه‌تر، شجاع‌تر، خلاق‌تر و عاشق‌تر باشند، برجسته‌تر و ارزشمند‌تر هستند.

احمدی‌نژاد افزود: ما می‌خواهیم انسان را برای زندگی در یک حیات طیبه و جامعه مهدوی بسازیم که در آن جامعه همه باید عالم، شجاع و کارآمد و نسبت به مسائل جامعه حساس بوده و احساس عزت کنند.

وی در خصوص نگاه مادی به انسان نیز ابراز داشت: در نظام سلطه انسان‌های تحقیر شده، بهتر هستند. می‌بینیم که تعریف آنها از انسان بسیار نزدیک به حیوان است که در بعضی جاها نمی‌توان بین آنها تفاوت گذاشت .

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در نظام سلطه آنها نیازمند انسان تحقیر شده و کسانی هستند که به لحاظ آگاهی نسبت به دنیا بی‌تفاوت باشند،‌گفت: مدیر یک دبیرستان آمریکایی که به همراه دانش‌آموزان خود به بنده نامه نوشته بودند و بسیاری از آنها و مدیر مدرسه به قدری بی‌اطلاع بودند که نمی‌دانستند ایران کشوری مستقل و فلسطین جای دیگری است و در نامه نوشته بودند ما می‌دانیم سرزمین شما را اسرائیلی‌ها اشغال کرده‌اند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: باتوجه به این مسائل شاهدیم که هر چقدر بی‌اطلاعات است، آن فرد خوب‌تر است و برای نظام سلطه آن امکاناتی لازم است که با این درجه آگاهی نسبت به زمان و مسائل جهانی باشند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که به اخلاق پایبند باشند محال است که با بمباران یک روستا آدم‌های بیگناه را بکشند، خاطرنشان کرد: انسانی به درد حیات طیبه می‌خورد که شجاع و خلاق باشند که ایجاد این صفات کار آموزش و پرورشی‌ها است.

احمدی‌نژاد یادآور شد: در نگاه الهی سقف پرواز انسان‌ها محدود به آدم‌های موجود نیست و کسی نمی‌تواند سقف پرواز تعیین کند. بلکه سقف پرواز، خداوند و انسان کامل است.

وی با اشاره به وظیفه آموزش و پرورشی‌ها مبنی بر تربیت انسان‌های عاشق، عالم، آگاه، پاک و آرمانخواه تاکید کرد: نظام آموزشی و برنامه‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود که زمانی که کسانی که به این نظام وارد شده‌اند در هر مقطعی که وارد می شوند دو یا سه ویژگی داشته باشند که ویژگی اول عالم، شجاع، پاک، مؤمن و آرمانخواه بودن است.

رئیس‌جمهور در ادامه مطالبه‌گری آرمان‌های الهی و انسانی را ویژگی دوم تربیت‌شدگان آموزش و پرورش برشمرد و عنوان کرد: دوست داشتن ارزش‌های الهی و انسانی گام اول است که گام بالاتر آن، مطالبه آنها می‌باشد.

احمدی‌نژاد همچنین ادامه داد: گام سوم این است که انسان خود را مسئول و شریک در تحقق آرمان‌های الهی بداند و علاوه بر مطالبه حرکت کرده و خود را مسئول بداند.

وی با بیان اینکه ویژگی دیگر در کسانی که وارد نظام آموزش و پرورش می‌شوند، عشق به ایران زمین است که ما روی این تاکید داریم، گفت: برخی خیال نکنند که این حرف بنده مبنی بر ملی‌گرایی و ناسیونالیسم است چرا که امروز ایران یک جغرافیا، ملیت و قوم و قبیله نیست بلکه یک راه و مکتب است.

رئیس‌جمهور افزود:‌ ایران یعنی عدالت، خداپرستی،‌ آزادی و راه نجات. بنابراین اگر ایران زمین را از تاریخ و جغرافیا برداریم از تمدن بشری چیزی باقی نمی‌ماند و به جرات می‌توانم بگویم که تنها تمدن مبنی بر ارزش‌های الهی و انسانی، در ایران زمین است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: چه کسی گفته عباسیان و امویان پرچمدار اسلام بودند؟ هر چند برخی از مسلمانان تلاش‌های خوب و خدمات بی‌نظیری کرده‌اند اما تمدن اسلامی هنوز برپا نشده است و نمی‌شود کسی که امام حسین (ع) را قطعه قطعه کردند، تمدن اسلامی دانست.

احمدی‌نژاد با اشاره به ادعای غربی‌ها مبنی بر متمدن بودن تصریح کرد: محل جنگ گلادیاتورها نشان تمدن نیست بلکه نشانه توحش است و باید با نگاه به آن انسان پند بگیرد.

وی اسم ایران را مترادف ادب، فرهنگ، اخلاق و هنر برشمرد و تاکید کرد: چه کسی امروز پرچم عدالت را برداشته و بر سر ظالمان می‌کوبد؟ باید گفت ایران است و اگر در گوشه و کنار جهان نیز عشق و امیدی باقی مانده به خاطر ایران می‌باشد.

احمدی‌نژاد با اشاره به سخنی از امام (ره) مبنی بر اینکه اگر ایران امروز زمین بخورد اسلام و ارزش‌های انسانی صدها سال دیگر برپا نمی شود، گفت: ملی‌گراها را شاهد بودیم که با دشمن همراه شدند و دروغ می‌گفتند در حالی که عشق به ایران یعنی عشق به همه خوبی‌ها.

وی افزود: از ویژگی‌های دیگر نظام آموزش و پرورش باید این باشد که هر کسی در هر مقطعی، از آموزش و پرورش جدا شد باید کاری برای انجام دادن بلد باشد و این درست نیست که هدف آموزش و پرورش فقط تربیت استاد و دانشگاه و فلان متفکر باشد در حالی که یک جامعه به همه مشاغل نیاز دارد و از نگاه ما کرامت انسان‌ها به عناوین، کاغذ و مدرک نیست بلکه به تجلیات یک انسان در وجود یک شخص است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از دروس همچون ورزش و انشا فردی هستند، در حالی که باید دروس اصلی باشند، خاطرنشان کرد: بسیاری از فنون مورد نیاز زندگی باید در آموزش و پرورش تعلیم و تربیت شود.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود در خصوص بحث رابطه با خانواده گفت: تعلیم وتربیت آموزش و پرورش جدای از خانواده نمی‌تواند آن طور که شاید و باید موفق باشند و خانه و مدرسه نقش اول در تربیت را دارند.

احمدی‌نژاد افزود: کارهای خوبی در آموزش و پرورش برگزار می‌شود اما کافی نیست و نباید در ذهن خانواده‌ها اینگونه تلقی شود که زمانی که می‌گوییم ارتباط مدرسه و خانواده یعنی پول باید بدهند بلکه تعلیم و تربیت نیازمند فعالیت مشترک خانه و مدرسه است و این نیست که در تربیت فقط مدرسه کافی است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: الان خانواده‌ها بالاترین اعتماد را به نظام آموزشی دارند در حالیکه قبل از انقلاب اینگونه نبود و خانواده‌ها اعتماد نمی‌کردند بچه‌های خود بخصوص دختران خود را به نظام آموزشی بسپارند و این نیز کافی نیست و خانواده‌ها باید در بحث تعلیم و تربیت مشارکت داشته باشند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مدرسه باید کانون اصلی مدیریت محله‌ای باشد، خاطرنشان کرد: هر موضوع که مرتبط با تربیت می‌شود باید در مدرسه برنامه‌ریزی و مدیریت شود.

وی ادامه داد: باور من این است که اگر برنامه دقیقی در نظام آموزش و پرورش طراحی شود، خانواده‌ها هم آمادگی همکاری مستمر با نظام آموزشی را دارا هستند.

رئیس‌جمهور یادآور شد: هر برنامه‌ریزی که در نظام تعلیم و تربیت طراحی می‌شود باید توجه کنیم که رابطه تربیتی بین معلم و دانشجو تضعیف نشود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تعلیم و تربیت فقط خواندن یک مشت کتاب نیست، تصریح کرد: اخلاق، شجاعت، ارزش‌های الهی و آرمانی چیزی نیست که فقط از روی خوانده جزوه منتقل شود بلکه باید در تعامل انسانی شکوفا شود که این تعامل انسانی عبارت است از رابطه معلم و خانواده با دانش‌آموز که نباید تضعیف شود.

وی تاکید کرد: انسانی می‌تواند شکوفا شود که خود را باور کرده و استعدادهای الهی و خلاقیت در او شکوفا شود که پایه این رابطه عشق و محبت است چرا که اگر عشق و محبت نباشد ارزشی منتقل نمی‌شود.

رئیس‌جمهور در خصوص جایگاه آموزش و پرورش نیز گفت: آموزش و پرورش باید محل تجلی مهرورزی و عشق به انسان‌ها و فرزندان این ملت باشند.

احمدی‌نژاد کار معلمی را مترادف با عشق‌ورزی دانست و خاطرنشان کرد: معلمی کار اداری و سر و کار داشتن به یک روبات نیست بلکه نگاه و برخورد معلم، زندگی دانش‌آموز را زیر و رو می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز خانواده بزرگ فرهنگی ما عاشق انسان‌های فداکار، عاشق، دلسوز، مومن و انقلابی هستند، اظهار داشت: اینکه می‌گویند شان معلم در خانواده‌ها کاهش پیدا کرده یک حرف روزنامه‌ای است در حالی که اینگونه نیست و شان معلم همیشه در ذهن انسان جایگاه بالایی دارد که همه اینها به خاطر ویژگی‌های آموزش و پرورش ما است که باید آن را حفظ و ارتقا دهیم.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه لزوم آمادگی در آموزش و پرورش برای جهش انسانی خاطرنشان کرد: دولت در خدمت و پشتیبان شما است و شما نیز با انسجام و همدلی برنامه‌ریزی و حرکت کرده و انسان‌های صالح را برای برپایی جامعه مهدوی تربیت کنید.

1002
منتظر اخبار ، انتقاد و پیشنهادات شما هستیم :
news@rasekhoon.net


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط