به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما؛

کتاب «پیام‌های کوتاه دینی و زیرنویس مناسبت‌های شمسی» منتشر شد

مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در ابتکاری جالب، پیام‌های کوتاه دینی و زیرنویس مناسبت‌های شمسی فروردین 1390 را منتشر کرد.
سه‌شنبه، 9 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کتاب «پیام‌های کوتاه دینی و زیرنویس مناسبت‌های شمسی» منتشر شد

 ویرایش عکس دی ماه 98

راسخون:  کتاب «پیام‌های کوتاه دینی و زیرنویس مناسبت‌های شمسی» که به تازگی از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شده است، شامل پیام‌های کوتاه دینی و زیرنویس‌های تلویزیونی مربوط به مناسبت‌های شمسی فروردین ماه 1390 است.


به گزارش خبرنگار فارس، این کتاب شامل مناسبت‌هایی از جمله «اول فروردین 1390 نوروز در آینه روایات»، «اشعار، ضرب المثل‌ها و طنزهای نوروزی»، «روز جمهوری (در کلام امام و رهبر)»، «13 فروردین روز طبیعت»، «19 فروردین (شهادت شهید آوینی؛ روز هنر اسلامی)»، «25 فروردین (بزرگداشت عطار نیشابوری)» و «29 فروردین (روز ارتش جمهوری اسلامی ایران)» است.


به عنوان نمونه در بخش پیامک‌ها و زیرنویس‌های روز 12 فروردین می‌خوانیم: «دوازدهم فروردین، روز ظهور شخصیت حقیقی مردم مسلمان ایران، روز میلاد جمهوری اسلامی، گرامی باد.»، «دوازدهم فروردین، عید انقلاب، فرا رسید؛ چشمان دوستدارانش روشن باد.»، «در این روز، رأی من و تو که برخاسته از فکر و اندیشه آزاد ما بود، به بار نشست. روز رأی «آری»، روز جمهوری اسلامی، بر خردمندان ایران مبارک باد!»، «میراث گران‌بهای جمهوری اسلامی، از کلام روح‌الله سرچشمه گرفت و در دوازدهم فروردین، با «آری آری» مردم در نبض ایران جاری شد.»، «دوازدهم فروردین، روز تثبیت حق و حقیقت و فروپاشی طاغوت 2500 ساله!»، «دوازدهم فروردین 1358 هجری شمسی تکرار غدیر خم در روزهای پایانی قرن سیزدهم هجری بود. » و ...


همچنین برای روز 13 فروردین «روز طبیعت» نیز پیام‌هایی هم‌چون: «فراموش نکنیم که طبیعت، آینه تمام‌قدی است که در آن می‌توان «خود» را یافت. بنابراین حفظ آن به معنای حفظ خودمان است.»، «روز سیزدهم فروردین یا روز طبیعت نیز باید مظهر علاقه و انس آدمی به طبیعت باشد.»، «روز طبیعت، روز معرفت‌اندیشی و شناختن هر چه بیشتر خالق متعال است.»، «در سیزدهمین روز فروردین، به دامان پرشکوه طبیعت برویم و در کنار درخت و رودخانه و آفتاب، به تحریر مهربانی همت کنیم.» و «بیایید در سیزده فروردین، با تمام گل‌ها پیمان ببندیم تا زندگی‌هایمان را مثل آنها سرشار از طراوت کنیم.» در این کتاب مشاهده می‌شود.


علاقه‌مندان برای دسترسی به متن این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی www.irc.ir مراجعه کنند.
 

کتاب «پیام‌های کوتاه دینی و زیرنویس مناسبت‌های شمسی» منتشر شد

999

منتظراخبار ، انتقاد وپیشنهاد شما هستیم: 
news@rasekhoon.net



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.