کتاب جایگاه روح در معارف اسلامی با رویکرد رسانه ای منتشر شد

مسؤول سامانه ارتباطات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما از انتشار کتاب جایگاه روح در معارف اسلامی با رویکرد رسانه‌ای خبر داد.
دوشنبه، 25 دی 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کتاب جایگاه روح در معارف اسلامی با رویکرد رسانه ای منتشر شد


مسؤل سامانه ارتباطات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما از انتشار کتاب جایگاه روح در معارف اسلامی با رویکرد رسانه‌ای خبر داد.
 

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری رسا به نقل از مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، حسین قربان‌تقی، مسؤول سامانه ارتباطات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما گفت: کتاب جایگاه روح در معارف اسلامی به قلم ابوذر رجبی از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در چهار فصل منتشر شده است.

وی افزود: موضوعات اهمیت روح شناسی، واژه شناسی، بستر تاریخ و حقیقت روح در فصل اول و مباحثی چون روح در قرآن، روح در روایات، روح و نفس، دلایل اثبات روح، منشاء روح انسان، روح در علوم اسلامی نیز در فصل دوم مطرح شده است.

مسؤول سامانه ارتباطات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما  ضرورت مطرح کردن روح در رسانه ، تأثیر باور به جاودانگی روح در زندگی دنیوی، گستره فعالیت روح، تأثیر بدن بر روح ، تأثیر روح بر بدون، ارتباط با ارواح، احضار ارواح، روح و خواب و ارتباط روح محتضر با افراد پیش از دفن را از موضوعات ارائه شده در فصل سوم با عنوان مسأله شناسی روح در رسانه عنوان کرد.

قربان‌تقی اظهار داشت: در فصل چهارم با عنوان رسانه و روح به مباحثی از جمله اهمیت رسانه، روح در رسانه، پرداختن به روح در سطح کلان رسانه، کمبود تحقیق درباره روح در رسانه، شیوه های پرداختن به روح در رسانه، قالب‌های برنامه سازی درباره روح، وضعیت حضور روح در فیلم های ایرانی و نقد و تحلیل سریال حلقه سبز پرداخته شده است.

کتاب جایگاه روح در معارف اسلامی با رویکرد رسانه ای منتشر شد

وی گفت: این کتاب می کوشد تا با بررسی ماهیت روح و حیطه و گستره فعالیت‌های آن در معارف اسلامی، اصحاب رسانه را در ساخت برنامه‌هایی با عنوان فوق یاری رساند.

مسؤول سامانه ارتباطات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما تصریح کرد: اقبال رسانه ملی به فیلم‌های ماورایی و از جمله «روح» می طلبد که دیدگاه اسلام و اندیشمندان آن در این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
گفتنی است، کتاب جایگاه روح در معارف اسلامی با شمارگان 1200 نسخه در نوبت اول چاپ و منتشر شده است.

/7432/

کتاب جایگاه روح در معارف اسلامی با رویکرد رسانه ای منتشر شد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.