لطفا منصفانه قضاوت كنيم

آيا ده تا كرش هم براي فوتبال ايران منفعت ندارد

اختصاصی راسخون/ كرش درحال حاضر بزرگترين و سرشناس ترين مربي شاغل در قاره آسيا است اما منتقدان هميشگي فوتبال ايران دوباره لب به انتقاد گشودند
دوشنبه، 22 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آيا ده تا كرش هم براي فوتبال ايران منفعت ندارد

راسخون: كرش درحال حاضر بزرگترين و سرشناس ترين مربي شاغل در قاره آسيا است اما منتقدان هميشگي فوتبال ايران دوباره لب به انتقاد گشودند .
 

به گزارش سرویس ورزشی راسخون، اولين منتقد ناصر حجازي بود که هيچ وقت نتوانسته به اندازه وقار و شخصيت و سني که از شناسنامه اش گذشته در مورد مسايل فوتبالي اظهار نظر کند. حجازي البته کسي را با جملاتش متحير نکرد. اگر او به شهيرترين مربي کنوني فوتبال آسيا نمي تاخت بايد چشم هاي مان از حدقه بيرون مي زد و دهان مان از حيرت باز مي ماند. حجازي ادعايي داشت تاريخي! او گفت فوتبال ما به سراغ مربيان بيکار مي

رود و البته نمي دانيم اويي که خود سال ها مربي بوده چطور اين معادله ساده را درک نمي کند که مربياني که قرارداد دارند نمي توانند پاي ميز مذاکره بنشينند.
 

معني حرف حجازي ساده است. سعي مي کند همان رفتاري که در قبال استقلال داشت را بار ديگر در قبال تيم ملي پيش بگيرد. شايد که از سوي مديران فدراسيون فوتبال هم براي صرف پيتزا به يک رستوران يا فست فود دعوت شود، چند دقيقه اي همراه با مديري که روبرويش نشسته قربان و صدقه برود و بعد حکمي براي بسته ماندن زبانش از تکلم عليه آن مجموعه بگيرد. به وضعيت حجازي و استقلال نگاهي بيندازيد..
 

حسن روشن نيز در اين قضيه پابه پاي حجازي حركت مي كد. روشن ادعايي تاريخي داشت: «مطمئن باشيد اگر 10 تا کارلوس کرش هم به ايران بيايد باز هم وضعيت فوتبال ايران درست نمي شود...» نمي دانيم آيا حسن روشن براي برداشتن جمله امير قلعه نويي که دوره قبل همين جمله را در واکنش به مذاکره فدراسيون با کر ش به زبان آورد از صاحب اين جمله کسب اجازه کرده است يا نه، اما مي توان در قبال تمام مرداني که با کوچک کردن ديگري و البته فوتبال ايران به دنبال راهي براي بالا کشيدن خود هستند، يک توضيح واضح داشت.
 

چه تفکري فوتبال ايران را به جايي رساند که امروز بشنويم حضور 10 مربي صاحب نام مانند کرش هم دردي از دردها دوا نمي کند؟ چه کساني جز قلعه نويي ها و حجازي ها و روشن ها و ... سال هاي سال در اين فوتبال نقش معمار و سازنده داشتند؟
 

منطقي قضاوت كنيم  فوتبال ناكام ايرانكه روند  نزول را در پيش گرفته، به دست حجازي و روشن و قلعه نويي و ... ساخته شده يا به دست کي روش ها؟
 

نقدها اصلا منصفانه نيست. رنگ و بوي منفعت طلبي ميدهد. فوتبال ايران با هزينه اي گزاف كر ش را به خدمت گرفته و او چه خوب و چه بد مربي تيم ملي ايران در طول سه سال و نيم اينده يعني تاجام جهاني 2016خواهد بود. پس بهتر است به جاي اظهارنظرهاي مغرضانه كمي انصاف داشته باشيم.

 

 

998

منتظراخبار ، انتقاد وپیشنهاد شما هستیم:
news@rasekhoon.net

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.