راه‌اندازی شبکه اجتماعی کتابخوانان

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که هفته گذشته در چنین روزی به همراه 4 هزار نفر از کتابداران به دیدار رهبر معظم انقلاب رفته بود، در گفت‌وگو با «جام‌جم» از افتتاح بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی کتابخوانان حرفه‌ای کشور خبر داد.
چهارشنبه، 5 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راه‌اندازی شبکه اجتماعی کتابخوانان

راسخون : دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که هفته گذشته در چنین روزی به همراه 4 هزار نفر از کتابداران به دیدار رهبر معظم انقلاب رفته بود، در گفت‌وگو با «جام‌جم» از افتتاح بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی کتابخوانان حرفه‌ای کشور خبر داد.
 

به گفته واعظی، امروز در محل کتابخانه مرکزی پارک‌شهر با حضور حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این شبکه اجتماعی به صورت رسمی و به نشانی اینترنتی: www.booki.ir آغاز به کار می‌کند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره اهداف و ویژگی‌های این شبکه اجتماعی توضیح داد: ما علاقه مند بودیم تا این شبکه در دیدار با رهبری رونمایی می‌شد، اما به دلیل فشردگی برنامه‌ها قرار شد به‌طور مستقل و در بیست و سومین گردهمایی مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها رونمایی شود.

او ادامه داد: در این شبکه فعلا 500 هزار عنوان کتاب به زبان فارسی همراه اطلاعات مورد نیاز درباره هر کتاب به ثبت رسیده و همچنین در 100 موضوع اصلی از عرفان و فلسفه و ادبیات گرفته تا آشپزی و سرگرمی که بیشترین مطالبه مردم در کتابخانه‌های عمومی بوده است، 10 عنوان کتاب برتر توسط کارشناسان ما پیشنهاد شده است.

واعظی تاکید کرد: هر کسی عضو این شبکه اجتماعی می‌شود، می‌تواند کتاب مورد نظر و مورد علاقه خود را در هر موضوع پیشنهاد کند که با امتیاز و رای اعضا این کتاب‌ها می‌توانند جایگزین آن 10 عنوان کتاب برتر شوند و همچنین امکان تبادل نظر، نقد و یادداشت بر کتاب‌ها هم وجود دارد.

او با اشاره به بخش تخصصی کودک و نوجوان در این شبکه اجتماعی گفت: ما در کتابخانه‌های عمومی هم به‌دنبال ایجاد بخش تخصصی کودک و نوجوان هستیم و تا امروز موفق شدیم در 800 کتابخانه عمومی این طرح را اجرایی کنیم.

اما واعظی که علاوه بر حضور در نهاد کتابخانه‌ها به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور هم فعالیت می‌کند، در گفت‌وگوی روز گذشته با ما یک خبر دیگر هم داشت؛ او از دستورکار قرار گرفتن ثبت روز 29 تیر به عنوان روز کتابدار در شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد.

«طرح کتاب من» دیگر برنامه‌ای است که واعظی در راستای توسعه مطالعه و برقراری عدالت و پیشرفت فرهنگی به آن اشاره کرد؛ طرحی که اگرچه از زمان آغاز به کار آن حدود یک سال می‌گذرد، اما به دلیل همان مظلومیت کتاب که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفت، از سوی رسانه‌ها چندان جدی گرفته نشد.

واعظی در این رابطه گفت: تمام کتابخانه‌های عمومی کشور این آمادگی را دارند که هر کدام از اعضا اگر نیاز به کتابی داشته باشند، درخواست خرید آن را ارائه دهند که در حداقل زمان ممکن این کتاب از سوی ما خریداری و به کتابخانه مربوط ارسال شود.

بر این اساس آن شخص که درخواست کتاب را ارائه کرده، خود اولین نفری خواهد بود که از کتاب استفاده می‌کند.

مشروح گفت‌وگوی ما با منصور واعظی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بزودی در «جام‌جم» منتشر خواهد شد.
 

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

997

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.