ناکامی رادیو فردا در جهت دهی سیاسی به مواضع آمنه

رادیو فردا،‌ در مصاحبه با آمنه بهرامی تلاش می کرد گذشت خانم بهرامی از قصاص مجید را نوعی مخالفت با حکم قرآنی قصاص و در راستای ادعای گروه های حقوق بشری مخالف ایران توصیف کند باز هم در رسیدن به مقاصد خویش ناکام ماند.
چهارشنبه، 19 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ناکامی رادیو فردا در جهت دهی سیاسی به مواضع آمنه

راسخون : آمنه بهرامی در گفتگو با رادیو فردا،‌ به دیدارش با دکتر احمدی نژاد که پس از گذشت از قصاص مجید موحدی برگزار شد، اشاره کرد و گفت: آقای احمدی نژاد در ملاقاتمان می خواست به من کمک هزينه درمانی پرداخت کند؛ اما مشاورش نظرش را عوض کرد.

به گزارش راسخون،‌ به نقل از جهان،‌ به گفته او "من از رئیس جمهور در خواست کمک مالی از ايشان داشتم که البته خودشان قبول کردند، و سريع گفتند من يک سوم هزينه درمان شما را پرداخت می کنم ولی آقايی که کنار ايشان بودند، گفتند که نه. صبرکنيد. بايد اين مسئله کارشناسی شود. البته من الان اسمشان را نمی برم ولی اگر کمکی برای درمانم به من نشود حتما اسمشان را می برم."

خانم بهرامی افزود: من همان جا گفتم که ببخشيد ها! وقتی ايشان دارند می بخشند، شما ديگر خرابش نکنيد.

به گفته این قربانی اسید پاشی با وجود موضع مشاور رئیس جمهور، دکتر احمدی نژاد گفته است "اگر در ايران عمل کنيد من تمام هزينه های عمل شما را پرداخت می کنم" که البته آمنه موافقت نکرده است.

او می گوید: آقای احمدی نژاد حتی به من قول دادند که نماينده ای به سراسر دنيا بفرستند و تحقيق و بررسی کنند تا هر جا که چشم پزشک خوبی هست که بتواند برای من کاری انجام دهد، همان طور که قول دادند، يک سوم هزينه درمان چشم مرا بپردازند و امکان درمان مرا فراهم کنند. ايشان به من قول دادند که اين کار را می کنند، جستجو می کنند تا چشم پزشک حاذقی پيدا کنند. ولی خوب! به شرطی که اطرافيانش بگذارند.

به آقای رئیس جمهور می گویم به حرفی که زدید عمل کنید


وی که با رادیو فردا گفت وگو می کرد، با تشکر از دکتر احمدی نژاد، خطاب به او گفت: به آقای احمدی نژاد می گويم به حرف اطرافيانتان زياد اهميت ندهيد و به همان حرفی که زديد عمل کنيد.

نکته جالب دیگری که در این مصاحبه توجه برانگیز است، ناکامی رادیو فردا در جهت دهی سیاسی به مواضع آمنه است.


این رادیوی آمریکایی که تلاش می کرد گذشت خانم بهرامی از قصاص مجید را نوعی مخالفت با حکم قرآنی قصاص و در راستای ادعای گروه های حقوق بشری مخالف ایران توصیف کند، از آمنه شنید: به من گفتند که اين تصميم، تحت تاثير مسائل حقوق بشر بوده است. من اصلا برای حقوق بشر يک ذره هم ارزش قائل نيستم و از اين سازمان ها و کمپين های حقوق بشری و حقوق زنان و از اين کمپين های عجيب و غريب بدم می آيد. من را هيچ ارگان دولتی و سازمانی، نه پشتيبانی کرده است و نه از من خواسته است که رضايت بدهم.

گروه های مدعی حقوق بشر و اپوزیسیون خارج از کشور همزمان با رسانه ای شدن خبر قصاص پسر اسیدپاش، آمنه را به خاطر پیگیری قصاص مجید هدف تبلیغات رسانه ای و تخطئه کرده و اجرای حکم مجید را فاجعه حقوق بشری نامیده بودند.

شاید در پاسخ به همین جوسازی ها بود که خانم بهرامی بار دیگر به ادعاهای بدون عمل گروه های حقوق بشری محافل غربی و اپوزیسیون انتقاد کرد و گفت: وقتی به من گفتند که حکمت(حکم اولیه دادگاه) کنسل شده است، من می دانستم که فرصت خوبی است که سازمان های حقوق بشری بر عليه من شورش کنند و بريزند در خيابانها، مثل قضايای قبلی، برای همين هم سريع موضوع دو ميليون يورو را پيش کشيدم تا نه نتوانند کاری کنند. حقوق بشر نتوانست در مورد حکم من تبليغات کند. چون من گفتم که من دو ميليون يورو می گيرم و رضايت می دهم. اين پول را به من بدهند من از اجرای حکمم می گذرم، اصلا هم مسئله ای با حقوق بشر و اينها ندارم، آنها کمکم کنند من رضايت می دهم. اما می دانستم که آنها کمک بکن نيستند.

وی در ادامه روشن ساخت که به خاطر تاکید خداوند در قرآن بر گذشت کردن از قصاص مجید گذشته است: وقتی از اجرای حکم قصاص گذشتم به مجيد موحدی گفتم يک چيز را به خاطر بسپار. وقتی که زير پايم افتاده بود و داشت پاههای مرا می بوسيد به او گفتم، گفتم من هرگز از اين حکم به خاطر تو و به خاطر خانواده تو نگذشتم. من اگر از اين حکم گذر کردم اول به خاطر خدا بود. درست است که مسئله قصاص در قرآن مطرح شده است، ولی خداوند در انتها می گويد که ای بنده من بگذر و منتظر پاداش از سوی من باش. بعد از آن به خاطر کشورم و مردمم و پس از آن به خاطر دکتر امير صبوری و ... که خيلی به من کمک کردند و در نهايت به خاطر آرامش روح خودم و خانواده ام.
 

 

 

 

 

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

900

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.