سركوب ادامه دارد

نخست وزير انگليس: خانه‌هاي معترضان را مصادره مي‌كنيم

بي بي سي در تفسير سخنان ديويد كامرون گفت: به زودي خانواري كه معلوم شده يكي از اعضايش در ناآرامي هاي چند روز پيش شركت داشته از مسكني كه دولت در اختيارش گذاشته اخراج خواهد شد.
دوشنبه، 24 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نخست وزير انگليس: خانه‌هاي معترضان را مصادره مي‌كنيم

راسخون : بي بي سي در تفسير سخنان ديويد كامرون گفت: به زودي خانواري كه معلوم شده يكي از اعضايش در ناآرامي هاي چند روز پيش شركت داشته از مسكني كه دولت در اختيارش گذاشته اخراج خواهد شد.

به گزارش راسخون ، جام نيوز نوشت: شبكه تلويزيوني بي بي سي(BBC) مورخ 13 آگوست اعلام كرد: "دستگيري متهمان به غارتگري فعلا كارساز شده است . بيش از 1600 نفر دستگير و حدود نيمي محاكمه شده‌اند. "

بي بي سي افزود: حالا نخست وزير انگليس از مجازات تازه‌اي حرف مي‌زند: "به نظرم برخورد ما با كساني كه جامعه خودشان را غارت مي كنند تاكنون بيش از اندازه ملايم بوده است. "

ديويد كامرون مجازات تازه معترضان را اعلام كرد: "نبايد گذاشت چنين كساني از مسكن دولتي استفاده كنند. "

 

بي بي سي درادامه به تفسير سخنان ديويد كامرون پرداخت و ادامه داد: "شايد به زودي خانواري كه معلوم شده يكي از اعضايش در ناآرامي هاي چند روز پيش شركت داشته از مسكني كه دولت در اختيارش گذاشته اخراج شود. "

شايان ذكر است در حالي كه رسانه‌هاي انگليسي و به ويژه "بي.بي.سي انگليسي "(( BBC Englishتلاش گسترده‌اي براي "دزد "، "احمق " و "آشوبگر " خواندن معترضان به كار گرفته‌اند، تا عملكرد خشونت آميز پليس انگليس را توجيه نمايند؛ كارشناسان مسائل اجتماعي در انگليس تأكيد دارند كه اين معترضان، اقشار ضعيفي از مردم انگليس هستند كه سال‌ها در معرض تحقير دولت اين كشور قرار داشته و اكنون در جريان اين اعتراضات، مجالي براي ابراز وجود يافته‌اند. اما دولت انگليس به جاي اصلاحات اجتماعي و رسيدگي به وضعيت معيشتي معترضان ، قصد دارد با مصادره منازل مسكوني آنها ، اين افراد را آواره و به طور كلي سركوب كند.

در پايان براي نشان دادن نمونه‌اي از تلاش "بي.بي.سي " انگليسي براي شورشي نشان دادن معترضان و عكس العمل مخاطبان آن ، به گزارشي كه در سايت خبري تحليلي تابناك منتشر شده، اشاره مي‌كنيم.

 

مجري اين شبكه تلويزيوني با "داركوس هو "خبرنگار مطرح انگليسي تماس گرفت و از وي پرسيد: آيا شما از شورش‌هاي اخير شوكه نشديد؟!در حالي كه "بي.بي.سي " انتظار داشت پاسخ اين خبرنگار، تأييد اظهارات مجري و محكوم كردن شورش‌‎ها باشد، "داركوس هو " اين گونه پاسخ داد: "نه هرگز. من پنجاه سال است در لندن زندگي مي‌كنم و اقوام و گروه‌هاي مذهبي زيادي در اينجا مي‌بينم؛ اما درباره اين حادثه، آنچه مطمئن هستم آن كه حاكمان سياسي و حتي پليس هم هيچ دركي از آن ندارند، ولي اگر از جوانان سياه پوست درباره مردم انگليس بپرسيد، به شما خواهند گفت كه در انگليس چه مي‌گذرد. در اينجا نام مردي را مي‌شنويد كه خانواده، برادر، خواهر و دوستاني دارد. نام اين مرد "مارك دوگان " است. پليس سر او را نشانه گرفته و او را كشت. "

مجري "بي.بي.سي " براي جلوگيري از ادامه اين اظهارات، به ميان سخنان خبرنگار مي‌پرد و مي‌گويد: آقاي "هو " ما هنوز نمي‌دانيم دقيقاً چه اتفاقي افتاده است. بايد منتظر گزارش پليس بمانيم.

مجري كه به شدت دستپاچه شده، با فرافكني تلاش مي‌كند با متهم كردن خبرنگار به دست داشتن در آشوب‌ها، مانع از ادامه افشاگري‌هاي وي شود و مي‌پرسد: آقاي "هو " شما گفتيد كه با اين شورش‌ها ناآشنا نيستيد. آيا شما در اين اغتشاشات شركت داشته‌ايد و مي پذيريد بخشي از آن بر عهده‌تان بوده است؟!

 

خبرنگار سياه‌پوست كه با اين ترفندهاي "بي‌بي‌سي " آشناست، پاسخ مي‌دهد: من هرگز اغتشاشي را بر عهده نداشته‌ام. اتفاقاً در تظاهراتي كه براي پايان دادن به اين بحران‌ها برگزار شده است، شركت داشتم؛ بنابراين، بد نيست مقداري به سياه‌پوستان پير در كشورهاي غربي احترام بگذاريد و از متهم كردن من به عنوان يك شورشي بپرهيزيد.

گفتني است، اين مصاحبه كه بيش از 3 ميليون بار در سايت "يوتيوب " (YouTube) ديده شده، به يكي از تاثيرگذارترين رخدادها براي جلب توجه رسانه‌‎هاي غيرانگليسي به ياغي نبودن معترضان تبديل شده است و پس از انتشار اين مصاحبه و مطالب ديگري از اين دست، شبكه‌هايي چون "سي.ان.ان "(CNN)و "يورونيوز "(Euro News)، كمتر از واژه "دزد "و "ياغي " براي معترضان استفاده كردند و در جريان اين موضوع قرار گرفتند كه معترضان انگليسي، گروهي از مردم هستند كه ده‌ها سال است توسط دولت انگليس تحقير شده و همواره از امكانات و تسهيلات اجتماعي محروم بوده‌اند.

قابل توجه اينكه بر پايه گزارش رسانه‎ها، پس از پخش اين برنامه، شمار بسياري از بينندگان "بي‌.بي‌.سي " با اين شبكه تماس گرفته‌ و اعتراض خود را به توهين مجري " بي‌.بي‌.سي " به خبرنگار سياه‌پوست كه وي را به شركت در اغتشاشات متهم كرده بود، ابراز كرده‌اند. حجم اين اعتراضات به اندازه اي بوده كه "بي‌بي‌سي "، مجبور به عذرخواهي از اين خبرنگار شده است.
 

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

997

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.