اختصاصی راسخون/ در گفتگوی محمد تقی رهبر با راسخون:

خواستار محاکمه تاریخی دولت هستیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما انقلاب نکردیم که تنها نان و آب مردم را درست کنیم، چرا که شاه هم همین کار را کرد، ما موظف به گسترش ارزش های اسلامی در جامعه هستیم، دولتمردان باید پاسخگوی قصور خود در این زمینه باشند.
سه‌شنبه، 25 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواستار محاکمه تاریخی دولت هستیم

راسخون : در پی انتشار ویژه نامه 260 صفحه ای خاتون بسیاری از محافل دینی،‌ مذهبی،‌ سیاسی و فرهنگی جامعه این حرکت را از سوی روزنامه دولتی ایران ناخوشایند و نامعقول تلقی نموده و رسیدگی به مباحث مطرح شده در این ویِژه نامه را از سوی مقامات قضایی خواستار شدند.


در این میان مجلسی ها نیز سکوت نکرده و اعتراضات زیادی را از پشت تریبون هایشان اعلام نمودند،‌ بر همین اساس بر آن شدیم تا چند دقیقه ای را با محمد تقی رهبر،‌ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در همین راستا به گفتگو بنشینیم.

نظر جنابعالی در مورد انتشار این ویِژه نامه چیست؟

انتشار و توزیع این نشریه اعتراضات زیادی را به دنبال داشت،‌ که از جمله این اعتراضات،‌ تذکرات و هشدار نمایندگان مجلس بود که به طریق مستقیم نیز همه مردم شنونده این اعتراضات بودند.

فکر می کنید عمده ایرادی که این ویژه نامه داشت، چه بود؟

مسلم است که عمده ایرادی که به این ویژه نامه وارد می شود،‌ زیر سوال بردن مسأله حجاب می باشد؛‌ تا جایی که این نشریه نه تنها حق حجاب را ادا نکرده است بلکه بعضی جاها با تعبیراتی موهن این مسأله اعتقادی را زیر سوال برده است؛‌ که از جمله می توان به مقاله کلهر اشاره کرد که می گوید:‌ رنگ سیاه چادر را ناصرالدین شاه از دربار فرانسه آورده است.

آیا واقعیت همین طور است؟

ببینید ما باید این واقعیت را بپذیریم که رنگ سیاه برای استفاده خانم ها به صورت یک فرهنگ عمومی و اسلامی برای مردم جامعه ما مورد قبول واقع شده است و در حال حاضر میلیون ها زن ایرانی از همین رنگ لباس استفاده می نمایند، بنابراین، اینکه عده ای با این صراحت به فرهنگ عمومی یک جامعه هجمه می برند،‌ باعث شبهه پراکنی در خصوص این موضوع می شود؛ در جایی که خیلی ها معتقدند در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز این رنگ چادر وجود داشته است.

فکر می کنید هدف اصلی این ویژه نامه چه بوده است؟

شما ملاحظه می فرمایید که در این نشریه چادر به سخره گرفته شده است و در بعضی موارد نیز حتی شال های ده و پانزده سانتی خیابانی مورد تأیید عده ای از نگارندگان این نشریه قرار گرفته است که همه اینها به نوعی باز کردن فضا و دورکردن مردم از فرهنگ سنتی،‌ ملی و اسلامی و به زبانی دیگر به نحوی ترویج بدحجابی در جامعه می باشد.

در این نشریه نیروی انتظامی نیز،‌ در مورد برخورد با بدحجابی مورد انتقاد قرار گرفته است نظرتان در این مورد چیست؟

بله همان طور که گفتید نیروی انتظامی نیز در این نشریه مورد هجمه قرار گرفته است ولی خوب اگر گشت نیروی انتظامی هم نباشد آن هم با وضع کنونی بدحجابی که شیرازه جامعه از هم می پاشد!

بالاخره یک کسی باید پیدا شود و در مقابل این وضع بایستد، حکومت اسلامی موظف است که این کار را انجام دهد، همه که نمی توانند از زیر بار مسئولیتشان شانه خالی کنند.

موضع مجلس در قبال این نشریه چه بوده است؟

قرار بود که روز یکشنبه یک بیانیه ای را کل نمایندگان مجلس امضاء‌ نمایند که فرصت نشد و احتمالا امروز امضاء می کنند و از تریبون مجلس نیز خوانده می شود.

به نظر شما پیام اصلی و کلی این نشریه چیست؟

پیام این نشریه ترویج یک نوع بدحجابی و توجیه وضع کنونی آن در جامعه امروز ماست،‌ این نشریه سرتاپایش توجیه است و همین وضع است که مردم جامعه را رنج می دهد و این مورد تأیید نمی باشد،‌ چرا که وقتی یک روزنامه دولتی می خواهد یک کاری را انجام دهد بایستی احساسات ملی، مذهبی و سنتی مردم جامعه را در نظر بگیرد و به این سادگی حیثیت آنان را زیر سوال نبرد.

حرف ما این است که این روزنامه وابسته به دولت است و دولت نباید شانه اش را نسبت به یک مسأله ی به این مهمی خالی کند چه آنکه این دولت از همان ابتدای کار از خودش سلب مسئولیت کرد.

از همان ابتدا با نیروی انتظامی برخورد نمود و گفت:‌ ما مشکلمان حجاب و موی دختران و پسرانمان نیست؟
این دولت از همان ابتدا مواضع مناسبی نسبت به وضع بدحجابی در جامعه از خود نشان نداد و همین باعث شد که این قضیه روز به روز بدتر شود! تا جایی که شما شاهد هستید وضعیت حجاب در حال حاضر بسیار بدتر از زمان اصلاحات می باشد.

به نظر شما با چنین حرکت هایی چگونه باید برخورد نمود؟

مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند:‌ ما تهاجم فرهنگی را جدی نگرفته ایم!


ما انقلاب نکردیم که فقط آب و نان مردم را درست کنیم،‌ شاه هم همین کار را برای مردم می کرد،‌ ما علاوه بر موضوعات اقتصادی بایستی فرهنگ ایرانی اسلامی را در جامعه خودمان و حتی در جهان گسترش دهیم و این قصور و تقصیراتی را که سبب شده است که روز به روز این بی بند و باری ها در جامعه بیشتر شود را به پای میز محاکمه بکشانیم، چرا که دولت باید در قبال کم کاری های خویش پاسخگو باشد و ما این قضیه را یک محاکمه تاریخی برای این دولت می دانیم.

ما خواستار آن هستیم که این محکمه همچنان ادامه یابد و دولتمردان پاسخگوی این سوالات باشند که چرا به ارزش های دینی و ملی جامعه توجه کافی و لازم نکرده اند؟
 

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

900

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.