شاهکار عامل اختلاس‌ بزرگ

2 کلاه گشاد بر سر یک بانک

اختلاس‌گر معروف 3 هزار میلیارد تومانی ( گروه امیرمنصور آریا) روش های جالبی در این اختلاس به کار می گرفته که در نوع خود بی‌نظیر است.
دوشنبه، 4 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
2 کلاه گشاد بر سر یک بانک

راسخون :

به گزارش راسخون به نقل از فارس ، اختلاس‌گر معروف 3 هزار میلیارد تومانی ( گروه امیرمنصور آریا) روش های جالبی در این اختلاس به کار می گرفته که در نوع خود بی‌نظیر است.
 

گروه امیر منصور آریا که نامش با افشای پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی طی یک ماه اخیر بارها به گوش رسیده است، روش های متعددی برای اختلاس و کلاهبرداری از بانک ها بکار می گرفت.


در یکی از این روش های بدیع ، این گروه از یک بانک ( بانک اصلی که نقش عمده ای را در اختلاس اخیر داشته و ال سی ها را برای آن صادر می کرد)، رقم قابل توجهی اعتبار اسنادی دریافت کرده و سپس آن را در یکی دیگر از بانکها ( بانک فرعی) تنزیل و نقد می کرد . آریا سپس  پول نقد شده را به همان بانکی اصلی می برد و به عنوان آورده نقدی از آن استفاده می کرد تا تسهیلات کلانی از این بانک اصلی دریافت نماید.
 

با این روش در واقع اختلاس گر بزرگ ، دو بار از بانک مذکور سوء استفاده می کرد.
 

نمونه واقعی این ابتکار اختلاس گر بزرگ، آورده سهم الشرکه نقدی گروه امیر منصور آریا برای راه انداری کارخانه ام دی اف در شهرک صنعتی لوشان است که با این آورده نقدی ، خواستار تسهیلات کلان از بانک صادرات شده بود.
این در حالی است که این آورده نقدی ، ال سی تنزیل شده همین بانک در بانک دیگر بود.


گفتنی است رئیس این بانک که اختلاس گر دو کلاه گشاد بر سر آن گذاشته ، بعد از علنی شدن ماجرای اختلاس 3 هزار میلیاردی در مصاحبه ای اعلام کرد که در این پرونده باید به ما جایزه هم بدهند!

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

998

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.