استیضاح وزیر ورزش در صورت جدی‌ شدن نامه IOC

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به نامه‌ای که از طرف کمیته بین‌المللی المپیک آمده است اگر این نامه جدی‌تر شود وزیر ورزش دوباره استیضاح خواهد شد.
سه‌شنبه، 9 آبان 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
استیضاح وزیر ورزش در صورت جدی‌ شدن نامه IOC

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به نامه‌ای که از طرف کمیته بین‌المللی المپیک آمده است اگر این نامه جدی‌تر شود وزیر ورزش دوباره استیضاح خواهد شد.

 

به گزارش راسخون سیدجلال یحیی‌زاده در گفتگو با فارس در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاریها با اشاره به عدم توجه لازم به مقوله ورزش همگانی گفت: متأسفانه توجه به ورزش همگانی تا حد زیادی مغفول واقع شده است. پرداختن عمیق و وسیع به ورزش همگانی موضوعی است که مقام معظم رهبری اهمیت آن را اعلام کردند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش در تمام دنیا متولی ورزش همگانی است و در کشور ما هم باید همین روش پیش گرفته شود. مسئولان ورزش نظام و وزارت ورزش و اهالی رسانه باید نسبت به ورزش  همگانی دغدغه داشته باشد و از طرفی باید از این ظرفیت‌ها برای ورزش قهرمانی استفاده شود.

یحیی‌زاده با اشاره به نامه‌ای که از سوی کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر عدم برگزاری انتخابات آمده است، عنوان کرد: در یک سال گذشته بیشترین نگرانی مجلس در رابطه با همین بحث تعلیق بوده است. بسیاری از مسائل فنی ورزش جزء تکالیف مجلس نیست و شاید در شأن مجلس هم نباشد که به آن ورود پیدا کند اما در مسائلی که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود مجلس باید نظارت داشته باشد و اجازه ندهد کار به جاهای خطرناک بکشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی استیضاح نصفه و نیمه وزیر ورزش و جوانان هم همین موضوع بود. اگر نامه IOC جدی‌تر شود وزیر ورزش دوباره استیضاح خواهد شد.

وی افزود: در المپیک و پارالمپیک نتایج خوبی گرفتیم. در فوتبال هم به پیروزی خوبی مقابل کره جنوبی دست پیدا کردیم به همین منظور برای دیدار مقابل ازبکستان نیاز به آرامش روانی داریم.

با ارتباطی که با وزارت ورزش داریم از آنها دعوت خواهیم کرد و مشکلات را مورد بحث خواهیم گذاشت تا هر چه سریعتر حل شود.

یحیی زاده در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌هایی برای بازگرداندن آرامش به ورزش و به نوعی آشتی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش دارند، گفت: مجلس به دنبال این موضوع است. جلسات مشترک خوبی برگزار شده است و امیدواریم هرچه سریعتر مشکلات حل شود. قبل از وزارت شدن ورزش هم در فوتبال چنین اتفاقاتی افتاد. متأسفانه گاهی از داخل هم شیطنت‌هایی می‌شود اما نباید اجازه دهیم این موضوع به ورزش ضربه بزند.

وی در مورد مشکلات به وجود آمده در مجمع فدراسیون فوتبال گفت: موضع بازرسی کل کشور در این زمینه موضع درستی است. استفاده از دوشغله‌ها طبق قانون اساسی خلاف است اما چه کنیم وقتی بازرس موضع می‌گیرد و فدراسیون هم بی‌تفاوت است راهی نداریم و این کار را دشوار می‌کند. البته مهم رعایت قانون است. هیچکس از عمل به قانون متضرر نخواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره فساد در فوتبال و برنامه‌های مجلس برای مقابله با آن گفت: تا دست‌های مفسدان در کار است این موارد ادامه دارد. در تحقیق و تفحص هم به نتایجی رسیدیم که رسانه‌ها هم قسمتی از آن را منعکس کرده‌اند به خصوص خبرگزاری فارس. شاید عزم جدی برای مقابله با آن نباشد.

سیدحلال یحیی زاده با اشاره به عملکرد خوب خبرگزاری فارس در حمایت از ورزش همگانی تصریح کرد: خوشبختانه این خبرگزاری اهمیت ورزش همگانی را درک کرده و امیدواریم از سوی سایر رسانه‌ها هم الگو قرار بگیرد. هزینه کردن در ورزش همگانی نه تنها هدر دادن پول نیست بلکه سرمایه‌گذاری است چون روی قسمت‌های مختلف جامعه تأثیر مثبت می‌گذارد.

\110\



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.