بحران تماشاگر در فوتبال ایران

عوامل متعددی منجر به نارضایتی تماشاگران در بازیهای لیگ شده است، به طوریکه حضور تماشاگران در فوتبال ما نسبت به گذشته کاهش یافته است.
پنجشنبه، 3 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بحران تماشاگر در فوتبال ایران

عوامل متعددی منجر به نارضایتی تماشاگران در بازیهای لیگ شده است، به طوریکه حضور تماشاگران در فوتبال ما نسبت به گذشته کاهش یافته است.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از مهمترین عوامل رونق ورزش تماشاگران می باشند، به خصوص در ورزش فوتبال که یکی از پرطرفدارترین ورزشهاست.

این در حالی است که تماشاگران ما به خاطر مشکلات زیادی که فوتبال ما دارد، برای حضور در استادیوم فشار زیادی متحمل می شوند.

در ادامه، حمیدرضا صدر کارشناس فوتبال در مورد وضعیت تماشاگران در فوتبال ایران، گفت: جو فرهنگی سکوها جو دلپذیری نیست و تماشاگران ما در اکثر بازیها رفتار زشت و شعارهای ناپسندی سر می دهند.

این کارشناس فوتبال، یادآور شد: خشونتی که در فوتبال انگلیس وجود دارد، به هیچ وجه در فوتبال ما نیست و خشونتی که آنها دارند، یک خشونت سازمان یافته است و اگر شرایط برای تماشاگران خوب باشد، سکوها را پر خواهند کرد و دیگر هیچ مشکل فرهنگی در ورزشگاه ها رخ نخواهد داد.

وی در مورد نوع بلیط فروشی بازیهای لیگ، اظهار کرد: 40 درصد از هزینه باشگاه ها در انگلیس از طریق بلیط فروشی صورت می گیرد و این منبع مالی مهمی برای آنها محسوب می شود.

در صورتی که در فوتبال ما استادیوم آزادی متعلق به سازمان تربیت بدنی است و سازمان آن را در اختیار پرسپولیس و استقلال قرار می دهد، اما بلیط فروشی و دیگر مسائل بازی را سازمان لیگ انجام می دهد و درصد ناچیزی به این دو تیم پرطرفدار می رسد.

وی در ادامه افزود: سیاستی که سازمان لیگ در برنامه ریزی خود دارد، درست نیست و آنها اکثر بازیها را در وسط هفته برگزار می کنند که باعث می شود عده کمی از این بازیها استقبال بکنند.
در پایان باید تصریح کرد؛ اگر فوتبال ایران بخواهد پیشرفت کند و به سمت حرفه ای شدن قدم بردارد، باید به نقش هواداران در فوتبال اهمیت زیادی بدهد و برنامه ها طوری تنظیم بشود که آنها بتوانند از تماشای فوتبال لذت ببرند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما