معاون آموزش جامعه المصطفی خبر داد؛

تحصیل 30 هزار طلبه از 120 ملیت در جامعة المصطفی(ص)

حجت الاسلام دکتر محسن قنبری از تحصیل 30 هزار طلبه از 120 ملیت در جامعه المصطفی خبر داد و گفت: جامعه المصطفی تلاش می کند به مرجعیت دینی و علمی خود در جهان برسد.
جمعه، 7 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تحصیل 30 هزار طلبه از 120 ملیت در جامعة المصطفی(ص)

ویرایش عکس آذرماه 98

حجت الاسلام دکتر محسن قنبری معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه در نشست خبری آغاز سال تحصیلی 96-95 جامعه المصطفی(ص) که صبح امروز در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد، گفت: امروز جامعه المصطفی در سراسر جهان نماینده گفتمان اصیل اسلامی است و تلاش می کند به مرجعیت دینی و علمی خود در جهان برسد.

وی افزود: امروز در حالی سال تحصیلی را آغاز می کنیم که مسلمانان با حوادث و رخدادهای مهمی در جهان مواجه هستند، حوادثی که در مقابل گفتمان اصیل اسلامی ایستادگی می کنند و مطرح کردن گفتمان اسلامی که همان عقلانیت و اهل بیتی بودن است جلوگیری می کنند.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به شعار آموزشی امسال جامعه المصطفی(ص) عنوان داشت: شعار امسال جامعه المصطفی(ص)  توسعه کمی و کیفی آموزش با رویکرد مرجعیت علمی المصطفی است که امید است امسال این شعار به صورت گسترده عملی شود و بتوان در عرصه های مختلف ثمره آن را دید.
معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: از لحاظ کمی هدف این است که هیچ کشوری در داخل و خارج کشور بدون طلبه نباشد و به لحاظ کیفی آموزش به صورت پژوهشی و بر محور تربیت دینی و اسلامی باشد.

حجت الاسلام قنبری یادآور شد: جامعه المصطفی(ص) یک نهاد اصیل حوزوی است که نماینده حوزه های علمیه در سراسر جهان است که امیداوار است بتواند مرجعیت علمی در جهان را به دست آورد چرا که امروز در سراسر دنیا اگر نیاز معرفتی حس شود این جامعه المصطفی العالمیه است که پاسخگوی آنها است.
وی خاطر نشان کرد: ماهیت جامعه المصطفی کاملا حوزوی است بنابراین تربیت، اخلاق و معنویت محور آموزش آن به شمار می‌رود.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: جامعه المصطفی پتانسیل خوبی در زمینه تربیت طلاب دارد چرا که در حال حاضر 30 هزار طلبه از 120 ملیت در حال تحصیل هستند و 35هزار فارغ التحصیل دارد و در 60 کشور جامعه المصطفی نمایندگی مستقیم دارد و در میان حدود 3هزار استاد، هیئت علمی و همکار در داخل و خارج مشغول هستند.
حجت الاسلام قنبری بیان داشت: در جامعه المصطفی 193 گروه علمی و تربیتی در داخل و خارج  وجود دارد که مشغول خدمت رسانی هستند و 129 رشته آموزشی برای طلاب ارائه شده است که این نشانگر تنوع رشته ای، ملیتی و رویکردی در جامعه المصطفی است که حدود نیمی از اساتید این مجموعه غیر ایرانی است.
وی با اشاره به دوره های آموزشی درجامعه المصطفی(ص) گفت: دوره های کوتاه مدت از دوره های آموزشی است که در مدت یک هفته تا یک ماه برگزار می شود و دوره های مجازی هم یکی از دوره های موفق آموزشی المصطفی(ص) است که بیش از 5 هزار نفر از 84 ملیت در 7 زبان مشغول تحصیل هستند.
وی در پایان گفت: جامعه المصطفی(ص) که نماد بین المللی حوزه های علمیه است به شدت پایبند به وحدت اسلامی در سراسر جهان است و اگر سخن از صدور انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی باشد جامعه المصطفی(ع) مصداقی بارز برای صدور آرمان های انقلابی و آغازگر بیداری اسلامی است

/7432/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.