رئیس همایش دولت تمدن اسلامی:

ارتباطی دوسویه بین دولت اسلامی و تمدن اسلامی وجود دارد

رئیس همایش دولت تمدن اسلامی گفت: در یک ارتباط دوسویه یک تمدن اسلامی، ایجاد دولتی اسلامی را در پی دارد و یک دولت اسلامی نیز برخاسته از یک تمدن اسلامی است.
دوشنبه، 7 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ارتباطی دوسویه بین دولت اسلامی و تمدن اسلامی وجود دارد

 ویرایش عکس دی ماه 98

رئیس همایش دولت تمدن اسلامی گفت: در یک ارتباط دوسویه یک تمدن اسلامی، ایجاد دولتی اسلامی را در پی دارد و یک دولت اسلامی نیز برخاسته از یک تمدن اسلامی است.
 

به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سجادی پیش‌ از ظهر امروز در همایش بین‌المللی دولت تمدن اسلامی در محل سالن همایش صداوسیمای مرکز اصفهان با اشاره به اینکه ارتباطی تنگاتنگ میان تمدن اسلامی و دولت وجود دارد، افزود: دولت‌ها همیشه تمدن سازی را در افق اهداف خود دارند و اگر دولتی آرمان‌ها و اهداف و نظریات اسلام را مدنظر قرار دهد یک تمدن اسلامی ایجاد کرده است.
 
وی افزود: بر این اساس می‌توان گفت در یک ارتباط دوسویه یک تمدن اسلامی، ایجاد دولتی اسلامی را در پی دارد و یک دولت اسلامی نیز برخاسته از یک تمدن اسلامی است.
 
رئیس همایش دولت تمدن اسلامی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب بیان داشت: نام‌گذاری امسال به «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» را از زاویه‌های مختلف می‌توان نگاه کرد اما کمتر کسی از بُعد ظرفیت تمدن‌سازی به این امر نگریسته است.
 
وی اضافه کرد: بر این اساس مسئولان دانشکده علوم قرآنی، جامعةالمصطفی، موسسه کوثر، مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان و پایگاه فرهنگی اطلاع‌رسانی راسخون در هم‌اندیشی با یکدیگر به این نتیجه رسیدند که باید در ابعادی بین‌المللی به این موضوع پرداخته شود و طرح این همایش برنامه‌ریزی شد.
 
حجت‌الاسلام سجادی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش این است که نظریه‌پردازی‌های لازم در این زمینه انجام و در پرتو آن راهکارهای مناسب برای این امر تبیین و تثبیت شود.
 
وی تأکید کرد: زمانی که صحبت از دولت اسلامی، تمدن اسلامی و زیرساخت‌های لازم باشد گروه‌ها و احزاب و افراد دارای نظریه می‌توانند جدا از مباحث سیاسی، فرقه‌ای و جانب‌دارانه به نظریه‌پردازی بپردازند.
 
مدیر عامل مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان افزود: بدین شکل این همایش ایجادکننده یک وفاق ملی و همدلی میان احزاب و گروه‌های مختلف است تا اندیشمندان متعدد از هر حزب و گروه سیاسی نظرات خود را بیان کنند.
 
حجت‌الاسلام سجادی با اشاره به حرکت‌های مردمی در کشورهای مختلف گفت: هر چه بینش‌ها و باورهای جمهوری اسلامی با یک ادبیات آمیخته با ایثار بیان شود، الگوگیری از آن هم عمیق‌تر خواهد بود، آنچه امروز در کشورهای نیجریه، لبنان، بحرین و یمن را به حرکت واداشته است انتقال چنین ارزش‌هایی ا‌ست.
 
مدیر عامل موسسه راسخون در پایان عنوان کرد: در این همایش که اولین نشست از سلسله برنامه‌های اندیشه سبز است، قصد داریم مبنای تمدن را معرفی و به جوامع دیگر معرفی کنیم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.