استاندار اصفهان هشدار داد

خطر تخریب بافت تاریخی اطراف مسجد شیخ لطف‌الله

استاندار اصفهان با اشاره به خطر تخریب بافت تاریخی اطراف مسجد شیخ لطف‌الله گفت: موضوع آب اصفهان اکنون در چارچوب مدیریت یکپارچه دنبال می‌شود.
يکشنبه، 2 تير 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خطر تخریب بافت تاریخی اطراف مسجد شیخ لطف‌الله

استاندار اصفهان با اشاره به خطر تخریب بافت تاریخی اطراف مسجد شیخ لطف‌الله گفت: موضوع آب اصفهان اکنون در چارچوب مدیریت یکپارچه دنبال می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، علیرضا ذاکر اصفهانی امروز در جلسه پرسش خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا آب زاینده‌رود تا 15 تیرماه بسته می‌شود، اظهار کرد: آب سد زاینده‌رود از منابع محدودی تأمین می‌شود و در طول میسر باید کاربران متعددی را منتفع کند که از جمله مهم‌ترین آنها تأمین آب شرب هفت میلیون نفر در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و اراک است.

وی افزود: همچنین از این آب بخش کشاورزی، بخش صنعتی مانند نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، ذوب‌آهن، فولاد مبارکه و فضای سبز باید منتفع شوند.

* آب سد زاینده رود با 70 درصد کاهش روبروست

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه آب سد زاینده‌رود نسبت به حالت طبیعی با 70 درصد کاهش روبروست و باید رضایت تمام این بخش‌ها برای تأمین آب فراهم شود، گفت: با توجه به مطالبه کشاورزان طی برنامه‌ای با مدیریت معاون وزیر نیرو برنامه‌ای برای تأمین آب کشاورزان طرح شده است که مطابق آن تا زمان خاصی این آب  باید قطع شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون حجم آب پشت سد 350 میلیون متر مکعب است که 70 میلیون مترمکعب کمتر از حد نرمال است، گفت: برخی افراد فاقد صلاحیت در مصاحبه با رسانه‌ها درباره آب اصفهان سخن‌پردازی می‌کنند که اطلاعی از مدیریت آب و پروژه‌های تأمین آب سد اصفهان ندارند.

ذاکر اصفهانی تاکید کرد: موضوع آب اصفهان اکنون در چارچوب مدیریت یکپارچه دنبال می‌شود و در این راستا عصر پنج‌شنبه جلسه‌ای با معاون وزیر نیرو و معاون سیاسی استانداری اصفهان برگزار شده است و قرار است جلسه دیگری نیز برقرار شود که به هر نتیجه‌ای برسند تابع آن خواهیم بود.

*‌ سامان‌دهی آب رودخانه در مسیر شهری با شهرداری‌ها است

وی با بیان اینکه ساماندهی آب رودخانه‌ها در مسیر شهرها با شهرداری است و سایر ارگان‌ها مانند استانداری و مدیریت آب منطقه‌ای  تنها به مواضع‌  کلان آب می‌پردازند، گفت: لازم است شهرداری‌هایی که بر سر راه حوزه زاینده‌رود قرار دارند برای سامان‌دهی آب طرح‌هایی بیندیشند اما مشخص نیست که چرا برخی ناتوانی و سوء مدیریت خود را با جملات غیرعلمی و غیرکارشناسی تحلیل می‌کنند.

استاندار اصفهان ادامه داد: امروز تکنولوژی چنان پیشرفت کرده است که در بسیاری از نقاط دنیا آب را به شکل‌های مختلف ذخیره و حتی از آن زمینه‌هایی برای تفریح مردم فراهم می‌کنند.

وی گفت: اگر شهرداری به راحتی آب را تحویل بگیرد و  آن را فرصتی برای تفرج بداند هنری انجام نداده است چرا که جاری بودن آب به تنهایی ایجاد نشاط می‌کند بنابراین هنر آن است که در شرایطی که آب کم است آن را به گونه‌ای مدیریت کند که زمینه شادابی مردم فراهم شود.

ذاکر اصفهانی تاکید کرد: با وجود تکنولوژی‌های جدید شهرداری می‌تواند به راحتی آب رودخانه را از ناژوان تا پل شهرستان به صورت چرخشی درآورد تا آب پایه همواره در رودخانه جاری باشد.

وی با بیان اینکه مدتی است طرح یونیزاسیون ابرها را دنبال می‌کنیم، ادامه داد: طرح‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که به کمک آنها می‌توان زمینه نشاط مردمی را فراهم کرد.

*‌ خانواده استاد شهناز مایل بودند که وی در تهران دفن شود

استاندار اصفهان در پاسخ به سئوالی درباره اینکه چرا استاد جلیل شهناز در تخت‌فولاد اصفهان دفن نشد، گفت: هواداران و شاگردان ایشان پیگیر این موضوع بودند و استانداری نیز با جدیت این مسئله را دنبال می‌کرد اما گویی تخت فولاد آماده پذیرش ایشان نبود و از سوی دیگر نیز خانواده ایشان مایل بودند که وی در تهران دفن شود.

*‌ هشدار درباره تخریب بافت تاریخی اطراف مسجد شیخ لطف‌الله

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به خطر تخریب بافت تاریخی اطراف مسجد شیخ لطف‌الله و لزوم توجه بیشتر رسانه‌ها و مردم اصفهان برای جلوگیری از این تخریب گفت: مدیر کل دفتر فنی استانداری اصفهان طی نامه‌ای به شهرداری اصفهان از آنها خواسته تا با توجه به عدم تأیید و ابلاغ خط بدنه خیابان حاج آقا نورالله اصفهانی و مستند به بخش 13 طرح تفضیلی شهر اصفهان که هر اقدام در بافت تاریخی را با اجازه از اداره کل میراث فرهنگی اصفهان مجاز دانسته است تا قبل از اخذ نظر این اداره و طی مراحل قانونی از عملیات اجرایی خودداری کند.

وی ادامه داد: لازم است دوستان میراث فرهنگی بررسی کنند که خانه‌ا‌ی از این بافت تاریخی تخریب نشده و خانه میراثی دیگری در این مسیر نباشد ضمن اینکه عرض خیابان بیش از حد تصمیم‌گیری شده نباشد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.