"اقتصاد دوره پهلوی" در میراث این هفته

"اقتصاد دوره پهلوی" در تبیین انقلاب اسلامی و ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) در برنامه میراث پخش و بررسی می‌شود.
يکشنبه، 9 تير 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
"اقتصاد دوره پهلوی" در میراث این هفته

"اقتصاد دوره پهلوی" در تبیین انقلاب اسلامی و ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) در برنامه میراث پخش و بررسی می‌شود.

 

به گزارش راسخون به نقل از تسنیم ، دهمین برنامه «میراث» با حضور اساتید دانشگاه دکتر آرمان و ابراهیم رزاقی به اقتصاد دوره پهلوی می‌پردازد. بررسی اتفاقات و مسائل اقتصادی زمان پهلوی در ایران و بررسی اینکه چه فعالیت‌هایی در دوران پهلوی انجام شده و همچنین بررسی اقتصاد ایران از نظر وابستگی در آن دوران، از محورهای مورد بحث در برنامه امشب است.

فرشاد منجزی تهیه‌کننده برنامه در این خصوص گفت: «میراث» در قالب گفت‌وگوهایی با حضور استادان حوزه و دانشگاه، ریشه‌ها و زمینه‌ها، نقاط عطف انقلاب اسلامی، دستاوردها و پیامدها را بررسی می‌کند.

منجزی که در کارنامه ۲۰ ساله خود تولید آثاری چون یادگار زخم، عصر گفت‌وگو، سینمای دینی، فصل عاشقی و از همه ماندگارتر عصر ایمان را دارد، درباره زمان شروع تولید این برنامه نیز گفت: از اوایل تابستان سال گذشته با پیشنهاد معاونت محترم سیما و با تشکیل اتاق فکر آغاز شد. تشکیل این اتاق که با حضور صاحب نظران و اندیشمندان در حوزه‌های مختلف شکل گرفت، نقطه آغازی برای تبیین و تشریح افکار حضرت امام خمینی(ره) در برنامه و شروع مراحل پیش از تولید بود. بعد از تشکیل اتاق فکر و طراحی موضوعات و بخش‌های آن، تولید برنامه در دی ماه سال گذشته آغاز شد.

دکور برنامه بر مبنای حیاط منزل امام در جماران طراحی و ابعاد واقعی آن حیاط در این دکور پیاده سازی شده است که میزگردهای برنامه در چنین فضایی اجرا می‌شود.

در برنامه میراث موضوعاتی همچون بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی، جریان روشنفکری، امام و اقتصاد، اشرافی‌گری و ساده زیستی، ریزش‌ها و رویش‌ها، عوام و خواص، اقتصاد مقاومتی و قطعنامه ۵۹۸ با حضور کارشناسان مورد واکاوی قرار گرفته است.

برنامه «میراث» شنبه هر هفته ساعت ۲۲ و تکرار آن چهارشنبه ساعت ۱۵ از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

این برنامه در ۲۶ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای در گروه مستند شبکه چهار سیما با همکاری کتابخانه ملی، دفتر اسناد انقلاب اسلامی و کانون اندیشه جوان تولید شده است.

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما