اسکنر و چاپگری که برای ساخت مدل های سه بعدی به کار می رود

اسکنر سه بعدی رومیزی به تازگی توسط یک شرکت فناورانه تولید شده که به کاربران اجازه می دهد تا اشیاء دلخواه خود را اسکن کرده و با استفاده از یک پرینتر سه بعدی آن را چاپ کنند.
يکشنبه، 3 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اسکنر و چاپگری که برای ساخت مدل های سه بعدی به کار می رود

اسکنر سه بعدی رومیزی به تازگی توسط یک شرکت فناورانه تولید شده که به کاربران اجازه می دهد تا اشیاء دلخواه خود را اسکن کرده و با استفاده از یک پرینتر سه بعدی آن را چاپ کنند.

 

به گزارش راسخون به نقل از ایرنا ، چاپ سه بعدی اشیا تاکنون محدود به فایل های دانلودی از اینترنت یا صرف ساعتها وقت برای خلق یک مدل کامپیوتری سه بعدی بود، اما استفاده از اسکنرهای سه بعدی موجب می شود تا مدل های سه بعدی اشیای مختلف در مدت زمان کوتاهی تهیه و در مرحله دوم با استفاده از چاپگرهای سه بعدی چاپ شود.

به گزارش روز یکشنبه اخبار علمی ایرنا و به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، اسکنر با استفاده از یک دوربین و دو لیزر قادر است تا اجسام با اندازه طول و عرض ۸ اینچ (۱۰ سانتی متر) و وزن سه کیلوگرم را اسکن کند. این عمل در مجموع تنها ۱۲ دقیقه طول می کشد.
این ابزار برای تمامی اشیاء قابل استفاده است و برای تمامی اقشار از جمله هنرمندان، معاماران، مربیان و دیگر اصناف کاربرد دارد.
براساس یافته های محققان استفاده از چاپگرهای سه بعدی می تواند بخش زیادی از هزینه ها را صرفه جویی کند.
براساس اعلام شرکت تولیدکننده این اسکنر، این دستگاه برای افراد بدون دانش فنی نیز قابل استفاده است.
*** گام بعدی:چاپ تصاویر اسکن شده به صورت سه بعدی
چاپگرهای سه بعدی وسیله هایی هستند که با استفاده از آنها می توان از عکسها و تصاویر سه بعدی ساخته شده نمونه سه بعدی و البته واقعی تولید کرد.
به گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، پرینترهای سه بعدی معمولا با استفاده از رشته هایی (که معمولا از جنس پلاستیک اند) از طریق هد چاپگر گرم می شود تا به صورت لایه لایه اشیاء مورد نظر را چاپ کند.
از این طریق می توان برای چاپ اجسام ساده مانند یک مکعب مستطیل پلاستیکی تا اجسام پیچیده مانند یک ساعت و یا دوچرخه استفاده کرد.
همچنین تولید نمونه های اولیه هر سازه از جمله کاربردهای پراهمیت استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی محسوب می شود. از این رو محققان این طرح مدعی شدند استفاده از این فناوری در مقایسه با تولید بسیاری از اجسام مقرون به صرفه خواهد بود.
قبل از اینکه بخشی از این فناوری به عنوان یک دستگاه مصرفی مورد استفاده قرار گیرد، توسط هکرها ساخته شده است.
این پروژه برای اولین بار در یک نرم افزار متن باز مورد استفاده قرار گرفت.
در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار شی را می توان از طریق چاپگرهای سه بعدی چاپ کرد.
فناوری مورد استفاده در پرینترهای سه بعدی، بهره گیری از مواد کامپوزیتی برای تولید اشیای مختلف را فراهم می کند.
امکانات مذکور به افراد این امکان را می‌دهد که وسایلی مانند کاغذ دیواری از جنس پلاستیک را با یک طرح سه بعدی چاپ کنند و یا با استفاده از طرح های سه بعدی حالت شفاف(transparent) تصاویر آناتومی از بدن واقعی را برای کارهای پزشکی چاپ کنند.  

/117/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.