دبیر علمی دومین سمینار تازه های الکتروتراپی عنوان کرد

الکتروتراپی یکی از بهترین روش تسکین سریع دردهای ناشی از آرتروز

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: الکتروتراپی بهترین روش جهت تسکین سریع دردهای شدید ناشی از آرتروز نواحی مختلف بدن از جمله گردن، کمر و زانو در کلینیک‌های فیزیوتراپی است.
چهارشنبه، 29 آبان 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
الکتروتراپی یکی از بهترین روش تسکین سریع دردهای ناشی از آرتروز

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: الکتروتراپی بهترین روش جهت تسکین سریع دردهای شدید ناشی از آرتروز نواحی مختلف بدن از جمله گردن، کمر و زانو در کلینیک‌های فیزیوتراپی است.

به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، جواد صراف زاده دبیر علمی دومین سمینار تازه‌های الکتروتراپی با اعلام این مطلب اظهار داشت: الکتروتراپی بهترین روش جهت تسکین سریع دردهای شدید ناشی از آرتروز نواحی مختلف بدن از جمله گردن، کمر و زانو در کلینیک‌های فیزیوتراپی است. الکتروتراپی در تعریف به کارگیری عوامل فیزیکی ( مانند گرما، سرما، نور، الکتریسیته و ...) با اهداف درمانی است و برای این منظور تجهیزات متنوعی ساخته شده و در فیزیوتراپی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: برای مثال در درمان و کاهش دردهای شدید اسکلتی عضلانی مانند افراد مبتلا به آرتروزهای شدید در نواحی گردن، زانو و کمر و همچنین بیماریهای سیستم عصبی و مرکزی، بیماریهای قلبی و عروقی و ضایعات مربوط به اختلالات ناحیه لگن  از جمله بی اختیاری ادراری این تجهیزات در کلینیک‌های فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صراف زاده با اشاره به اینکه الکتروتراپی فاز اولیه برنامه فیزیوتراپی است، افزود: این مرحله درمانی معمولاً بین 5 تا 10 جلسه ادامه دارد و لازم است پس از این دوره و ایجاد بهبود اولیه و پس از کاهش نسبی درد بیمار، مراحل بعدی شامل روش‌های تمرین درمانی و مراقبت‌های ثانویه برای بیمار در نظر گرفته شود گرچه در برخی از موارد جلسات الکتروتراپی بیشتری مورد نیاز است.

وی همچنین متذکر شد که آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوه زندگی می‌­تواند توسط همکاران فیزیوتراپیست و در جهت پیشگیری از آسیب­‌های مفصلی و عضلانی شایع و نحوه مناسب فعالیت‌های حرکتی روزانه از جمله حمل اشیاء یا مواردی از این دست از طریق مراکز علمی، درمانی و  رسانه‌ها به عموم مردم داده شود.

صراف زاده در پایان با اشاره به برگزاری دومین سمینار تازه‌های الکتروتراپی که از 19 تا 20 دی ماه 1392 در هتل المپیک تهران خاطرنشان کرد: الکتروتراپی به عنوان یکی از مهمترین روش‌های فیزیوتراپی مطرح است و بنابراین اطلاع از آخرین نتایج علمی مربوط به آن که در این سمینار به آنها پرداخته خواهد شد، می‌تواند موفقیت فیزیوتراپی را در درمان بیماران تضمین کند و این رشته را به عنوان یکی از مهمترین رشته‌های توانبخشی که می‌­تواند نقش موثری در کاهش هزینه‌­های درمان در نظام سلامت کشور داشته باشد، مطرح کند.

/111/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.