تقدیر از عوامل نخستین سریال اینترنتی «نفوذ» با حضور ابوترابی

عوامل سریال اینترنتی «نفوذ» با حضور ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیر شدند.
چهارشنبه، 14 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تقدیر از عوامل نخستین سریال اینترنتی «نفوذ» با حضور ابوترابی

 ویرایش عکس دی ماه 98

عوامل سریال اینترنتی «نفوذ» با حضور ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیر شدند. 

به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، همایش بررسی راهکارهای تولید محتوا در فضای مجازی شامگاه روز 13 اسفند با حضور حسن نجفی سولاری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، سیدمحمدحسن ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از تولیدکنندگان محتوای دیجیتال در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی هنری رسول مهر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد. در این همایش از عوامل و بازیگران سریال اینترنتی نفوذ تقدیر شد.

محمدحسن ابوترابی در بخشی از این مراسم طی سخنانی گفت: ما در عصر حاضر به دلیل پرش فناوری و جهش علمی در این عرصه هر روز با یک دستاورد جدید علمی و فناوری نو روبرو هستیم.

وی ادامه داد: عصر حاضر را باید تولید دانش و فناوری نامگذاری کرد. فناوری‌های نو فضای جدیدی را فرا روی انسان خلق می‌کنند و باید متناسب با این فضا هر جامعه فضای فرهنگی مناسب تولید محتوا خلق کند.
ابوترابی افزود: در عرصه مجازی تولید محتوای بر‌تر کاری است که از یک منظر کاری خطیر و پیچیده است، امیدوارم دوستانی که از شوق و فهم عمیق اجتماعی برخوردارند، در تولید محتوای بر‌تر با تاثیر از فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش کنند و کشورشان را در این زمینه یاری دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: ما اگر در این عرصه ورود مطلوبی نداشته باشیم، دیگران جای آن را پر می‌کنند. این نیاز جامعه است و کسانی که از توانایی‌های علمی و اخلاقی مطلوب برخوردارند، اقدام کنند وگرنه دیگران محتوای مورد نظر خود را عرضه می‌کنند.

وی همچنین گفت: امیدواریم باتوجه به هوش و ابتکار جوانان کشور شاهد شکل گیری این واقعیت باشیم که در تولید محتوا پاسخگوی جامعه انسانی و جوامع اسلامی باشیم و با استفاده از مقوله‌های فرهنگی، دینی گوی سبقت را برباییم و در این عرصه همانند دیگر عرصه‌ها به پیروزی دست پیدا کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنوز استعدادهای ما به فعلیت نرسیده و ذوق و خلاقیت جوانان برای خلق اثر تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به این نکته که محتوای غنی در دین و فرهنگ ما وجود دارد، افزود: ما از نظر اسلامی و دینی در شرایط استثنایی قرار داریم و امیدواریم همانند هنر دفاع مقدس گوی سبقت را برباییم و شما به عنوان فرزندان ایرانی اسلامی به این امر دست پیدا کنید.
 

حسن نجفی سولاری نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: تولید محتوا از ایده تا تبدیل شدن به یک پدیده فراینده پیچیده‌ای است که بعد از تولید محصول باید مخاطب، تاثیر بر مخاطب، جغرافیای انتشار و امکان انتشار آن سنجیده شود؛ چرا که اگر به مخاطب توجه نکنیم یعنی در مرحله طرح دچار مشکل شده‌ایم.

وی ادامه داد: اولین راهکار تولید محتوا برای فضای مجازی، توجه به مخاطب است و اینکه این محتوا با چه ابزاری و در چه دامنه‌ای منتشر می‌شود چرا که ما در این زمینه علاوه بر داشتن ایده و چهارچوب محدودیت‌های مالی و شرایط اجتماعی و فرهنگی خاص داریم.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال همچنین گفت‌: دومین راهکار تولید محتوا در فضای مجازی، توجه به عدد و پیش‌بینی هزینه‌ها و کشف و بررسی حدود تجهیزات است؛ راهکار سوم نیز سنجش اثربخشی محصولات است که بسنجیم یک محصول با کمترین امکانات چطور می‌تواند بیشترین اثربخشی را داشته باشد.

وی افزود: باید بسنجیم که آیا تولیدات ما از یک ایده خلاقانه منحصر به فرد در جهان سرچشمه می‌گیرد یا کپی‌پردازی از ایده‌های دیگران است. آیا این زیبنده است که ایده‌ای را مطرح کنید که بعد از چند سال مشخص شود خطی به ما داده شده که اسرائیلی‌ها به چند نفر دیگر نیز سفارش داده‌اند و شما در زمینی بازی کردید که آن‌ها می‌خواستند؟ باید مراقب باشیم ایده‌هایی که از تحقیقات، تذکرات، جلسات و یا از درون خودمان مطرح می‌شوند آیا خلاقیتی در آن‌ها است که جمهوری اسلامی را منتفع کند؟ ایده‌های خلاقانه باید مبتنی بر فرهنگ بومی نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران باشد.

وی همچنین با اشاره به امکان حضور بخش خصوصی در حوزه تولید محتوا برای فضای مجازی بیان کرد: باید در برخی از موقعیت‌ها به بخش خصوصی نیز فرصت دهیم و از تولیدات آن‌ها حمایت کنیم در این حوزه شورای عالی فضای مجازی تقسیم کاری عملی کرده و ما نیز باید اجازه دهیم زیر این خیمه کسانی که خلاقیت و توانایی بیشتری برای تولید دارند به فعالیت بپردازند.

نجفی سولاری در پایان گفت: باید بپذیریم که شرایط ما سخت است و نیروهای کارآمد تحصیلکرده و نخبه که توانایی انجام کار دارند باید فرصت و زمین بازی داشته باشند، ضمن اینکه در حین کار ما قواعد بازی را به آن‌ها گوشزد کنیم.

در بخش پایانی این مراسم آرش تیمورنژاد کارگردان سریال اینترنتی نفوذ طی سخنانی گفت: مقوله‌ای امروزه در دنیا با عنوان سریال‌های اینترنتی وجود دارد که ماهیتی کوتاه و مینی مال دارد و مردم چون امروزه زمان زیادی برای دیدن سریال‌های تلویزیونی ندارند به این مقوله گرایش پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: سریال نفوذ نیز با همین ایده ساخته شده و البته در ایران بسیار جدید است.
 

وی افزود: ما برای دریافت مجوز به ارگان‌های مختلف مراجعه کردیم و البته نهادهایی مانند کمیسیون فرهنگی مجلس، وزارت ارشاد، معاونت مجازی صدا و سیما از ما حمایت کرده‌اند.

به گفته تیمورنژاد نفود امروز پربیینده‌ترین سریال فارسی زبان ایرانی روی شبکه جهانی اینترنت است و این ادعا با یک جستجوی ساده درگوگل قابل اثبات است.

وی دربخش پایانی سخنانش از حمایت‌های محمد صادق افراسیایی، سیاهکلی معاونت مجازی صدا و سیما و برخی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد.
 

در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد و جمعی دیگر از مسوولین از عوامل و بازیگران این سریال تقدیر شد. در این مراسم بازیگران این سریال نفیسه روشن، علیرام نورایی، پندار اکبری، روشنک عجمیان، ارسلان قاسمی، ترلان پروانه، کاوه آهنگر، محمود مقامی و آزاده ریاضی حضور داشتند.

تقدیر از عوامل نخستین سریال اینترنتی «نفوذ» با حضور ابوترابی

فصل دوم سریال نفوذ در 12 قسمت 10 دقیقه‌ای طراحی شده و روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته قسمتهای جدید آن بر روی اینترنت قابل مشاهده است. گالری تصاویر، پشت صحنه، مسابقه، اخبار و نظرات از دیگر بخشهای آماده سازی شده بر روی این وب سایت است.

تهیه کنندگی سریال «نفوذ» را موسسه فرهنگی رسانه‌ای آفتاب بر عهده داشته و بهاران فیلم مجری طرح آن بوده است.
 

عوامل اصلی فصل دوم سریال اینترنتی نفوذ عبارتند از: نویسنده و کارگردان: آرش تیمورنژاد، جانشین تهیه: امیر عطرچی، مدیر تولید: وحید مشاری، برنامه ریز: ولی اویسی، دستیار کارگردان: مریم یاوری، منشی صحنه: علی علمی نیا، عکاس: اعظم صباغ، مدیر نور و تصویر: هادی شلالوند، مدیرصدا: امیر نوبخت، تدوین: آرش تیمورنژاد، مدیر جلوه‌های ویژه می‌دانی: حمید رسولیان، طراح چهره‌پردازی: اشکان وثوقی، آهنگساز: امید رهبران، میکس صدا: آرش پاکزاد، خواننده تیتراژ: روزبه نعمت الهی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: علی علمی‌نیا، تیتراژ: مهیار اردکانی، طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، صدا گذار: پریا کیوانفر، مدیر تدارکات: رامین بهزادی.

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما