عبور ایمن از چهارراه ها با چراغ راهنمایی رانندگی هوشمند

پژوهشگران چراغ راهنمایی رانندگی هوشمندی عرضه کرده اند که در صورت ازدحام جمعیت عابر پیاده برای عبور از چهارراه ها، مدت زمان سبز بودنش افزایش می یابد.
شنبه، 24 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عبور ایمن از چهارراه ها با چراغ راهنمایی رانندگی هوشمند
پژوهشگران چراغ راهنمایی رانندگی هوشمندی عرضه کرده اند که در صورت ازدحام جمعیت عابر پیاده برای عبور از چهارراه ها، مدت زمان سبز بودنش افزایش می یابد.
 
به گزارش راسخون به نقل از مهر، برای نخستین بار در جهان حسگرهای عابرین پیاده در شهر لندن آزمایش خواهد شد تا عبور عابرین پیاده از چهارراه ها ساده تر و ایمن تر شود.

این چراغ راهنمایی هوشمند که 'Pedestrian SCOOT' نام دارد نخستین نوع از این فناوری های هوشمند در جهان است.

این فناوری عبور از خیابان، از دوربین های ویدیویی خودکار استفاده می کند که می تواند تعداد عابر پیاده ای را که منتظر سبز شدن چراغ و عبور از خیابان هستند تشخیص دهد.

فناوری جدید می تواند به طور خودکار زمان سبز یا قرمز شدن چراغ راهنمایی و رانندگی را تنظیم کند.

با این چراغ راهنمایی و رانندگی هوشمند عابرین پیاده در گروه های پر جمعیت می توانند در مدت زمان طولانی تری از خیابان بگذرند.

سیستم SCOOT در حال حاضر در چراغ های راهنمایی رانندگی برخی شهرهای شلوغ جهان به کار می رود تا ازدحام خیابانها را برای رانندگان تسهیل کند اما ازدحام جمعیت عابر پیاده برای عبور از خیابانها محققان را بر آن داشت تا سیستم مشابهی را نیز برای عابرین طراحی کنند. در تقاطع های خیابانهای شلوغ شهر تعداد زیادی از مردم به سرعت و در دو مسیر مخالف هم، از روی خطوط عابر پیاده عبور می کنند تا پیش از قرمز شدن چراغ از خیابان رد شده باشند و در این حالت احتمال برخورد آنها با یکدیگر بسیار زیاد می شود.

نخستین آزمایش سیستم 'Pedestrian SCOOT' در خارج از ایستگاه های زیر زمینی بالهام و توتینگ بک در جنوب غرب لندن در تابستان 93 انجام خواهد شد از این رو مقامات حمل و نقل این شهر می توانند حسگرهای عابرین را آزمایش کرده و از تعامل خوب آنها با دیگر سیستم های کنترل ترافیک هوشمند مطمئن شوند.

بوریس جانسون شهردار لندن با ابراز خرسندی از اینکه لندن نخستین شهری است که این فناوری را آزمایش می کند افزود چنین فناوری هایی برای کارایی شهرها و ایمن سازی جاده ها و حفظ جان عابرین پیاده بسیار ضروری است.

 

/117/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.